  • 31. Data: 2019-04-22 22:33:14
    Temat: Re: Odzyskanie danych z karty SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 22/04/2019 20:22, Queequeg wrote:
    > Czym to się różni od dd conv=noerror?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ddrescue

    W skrócie:
    a) można przerywać i kontynuować
    b) można inteligentnie odzyskiwać dane z miejsc które po n-tym razie
    dadzą radę się odczytać (śledzi uszkodzone bloki i zmienia dane
    wyjściowe tylko tam gdzie udało się odczytać poprawnie).

    Nie oznacza to że ddrescue czyni cuda, ale jest pisany z myślą o
    odczytywaniu danych błednych (znakując sobie gdzie się nie udało), w
    przeciwieństwie do dd ktory zakłada dane bezbłedne.

    Jesli masz padający dysk twardy to ddrescue zrobi to przynajmniej tak
    dobrze jak dd a zazwyczaj znacznie lepiej ponieważ dyski czasami
    potrafią odczytać uszkodzone sektory po jakimś czasie w wyniku wzrostu
    temperatury albo zmiany orientacji w przestrzeni a czasem tylko i
    wyłacznie w wyniku prawdopodobieństwa setnego odczytu danego sektora.

  • 32. Data: 2019-04-23 15:27:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-22 o 22:27, Queequeg pisze:

    > Btw, ten pstryczek nie ma żadnego połączenia wewnątrz karty. To tylko
    > mechaniczny suwak, kawałek plastiku. Jedyne styki do niego są w slocie
    > karty w urządzeniu.

    Czyli tak, jak było w dyskietkach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2019-04-23 20:26:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 23 Apr 2019 15:27:48 +0200, Adam wrote:

    > Czyli tak, jak było w dyskietkach?

    i w kasetach - zarówno VHS, jak i magnetofonowych.

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-04-23 20:46:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2019 15:35, Marcin Debowski wrote:
    > No własnie coś mi się kojarzy, że ten pstryczek to jak światła na
    > skrzyżowaniach we Włoszech - w sumie tylko taka sugestia, a nie
    > absolutna blokada zapisu.

    Co w niczym nie zmienia faktu że 100% desktopowych systemów operacyjnych
    respektuje go by default. Innymi słowy mając pendrive i czytnik SD z
    kartą to drugie rozwiązanie ma niewątpliwą zaletę możliwości
    przełaczenia w tryb RO podczas wtykania w komputery do prezentacji i
    recepcje hoteli w których roi się od wirusów. Bardzo mi tego brakuje w
    zwykłych pendrive.

  • 35. Data: 2019-04-23 22:07:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przełaczenia w tryb RO podczas wtykania w komputery do prezentacji i
    > recepcje hoteli w których roi się od wirusów. Bardzo mi tego brakuje w

    Miałem kilka pendrajwów, jeszcze w pojemnościach ok 16MB (nie 16GB!),
    które miały dzyndzelek do blokady zapisu.
    Jeden to nawet dostałem od ś.p. Marka Sella.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2019-04-24 01:06:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-23, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Miałem kilka pendrajwów, jeszcze w pojemnościach ok 16MB (nie 16GB!),
    > które miały dzyndzelek do blokady zapisu.
    > Jeden to nawet dostałem od ś.p. Marka Sella.

    Pewnie czysto mechaniczne to nie było i w sumie szkoda, że nie jest to
    powszechne (pewnie bo droższe a i trudniejsze w obsłudze).

    A wracając do kart, mi dla odmiany taka przypadłość kart wydaje się
    bardzo szkodliwa. Wyrabia przeświadczenie, że to chroni, gdy nie chroni.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-04-24 09:41:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli tak, jak było w dyskietkach?

    Nie jestem pewien, czy nie było tak, że w przypadku dyskietek to stacja
    blokowała zapis na podstawie tego pstryczka i soft, choćby skały s...ły,
    nie mógł wykonać zapisu, a tutaj jest to zabezpieczone programowo.

  • 38. Data: 2019-04-24 09:42:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > i w kasetach - zarówno VHS, jak i magnetofonowych.

    Tak... bo i dyskietka, i kaseta, jest urządzeniem "głupim", bez własnej
    elektroniki. Czemu zrobili tak w przypadku SD -- nie mam pojęcia. Może
    kwestia ceny kart...

  • 39. Data: 2019-04-24 09:43:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeden to nawet dostałem od ś.p. Marka Sella.

    Offtopicznie: pracowałeś w MkS czy znaliście się prywatnie?

  • 40. Data: 2019-04-24 12:36:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-24 o 09:43, Queequeg pisze:

    > Offtopicznie: pracowałeś w MkS czy znaliście się prywatnie?

    Znaliśmy się luźno.
    Byłem jego klientem, brałem dla swoich klientów MKS-Vira. Później, po
    śmierci Marka i perturbacjach w firmie (czyli "ukradzeniu" jego
    pracowników) przeszedłem na NOD-a, którego sprzedaję do chwili obecnej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam