  • 71. Data: 2010-06-07 01:37:39
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-06-06, Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> wrote:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci

    "...parametr stosowany w optyce i fotografii do określania zakresu
    odległości, w którym obiekty obserwowane przez urządzenie optyczne
    sprawiają wrażenie ostrych." Nie uderza Cię zbiezność tej definicji z
    podana przeze mnie?

    > No właśnie, to jest właśnie moc intuicyjnego myślenia ;-)

    Nie ma intuicyjnych wyników obliczeń. Pojęcia, że cos jest intuicyjne
    używa się w znaczeniu poznawczym okreslonych zjawisk. Nie ma to zreszta
    nic wspólnego z wyjściowym tematem.

    > I to mogłoby zakończyć dyskusję między zwolennikami intuicji a {nawet bardzo
    > przybliżonych} obliczeń.

    Spoko Dariusz, zakończ. Jako, że po strzeleniu focha i szafowaniu
    merytorycznością w dyskusji (masz swoją drogą tupet, cała masa Twoich
    wypowiedzi to w zasadzie drwina bez żadnej treści) nawet nie
    odpowiedziałeś na zawarte uwagi, przykłady etc, to może ja ze swojej
    strony zakończę. Żanda frajda z Tobą dyskutować a misji dydaktycznej też
    nie mam.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2010-06-07 22:43:02
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 7 czerwca 2010 03:37, Marcin Debowski wyraził następujacą
    opinię:
> [...]

    > odległości, w którym obiekty obserwowane przez urządzenie optyczne
    > sprawiają wrażenie ostrych." Nie uderza Cię zbiezność tej definicji z

    Nie, ponieważ czytam cały artykuł a nie jedno zdanie.

    > Nie ma intuicyjnych wyników obliczeń.

    Więc czemu próbowałeś określić wartość bez próby jej, przynajmniej
    pamięciowego, przeliczenia??

> [...]
    > odpowiedziałeś na zawarte uwagi, przykłady etc, to może ja ze swojej
    > strony zakończę. Żanda frajda z Tobą dyskutować a misji dydaktycznej też

    Wydaje mi się, że argumenty przeze mnie przedstawione są dużo bardziej
    merytoryczne niż to co w dyskusji Ty prezentowałeś, ale oczywiście to jest
    jedynie moje subiektywne zdanie - Ty pewnie pozostaniesz przy swoim a
    ostateczną instancją będą czytający, o ile jeszcze jacyś zostali :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E