  • 1. Data: 2014-01-03 11:06:18
    Temat: Okulary
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pytam całkiem poważnie i bynajmniej nie jest to żaden OffTopic :-)

    W ostatnim czasie wśród moich znajomych doszło do dwóch niegroźnych
    stłuczek. W obu przypadkach odpaliły poduszki i obyło się bez żadnych nawet
    najmniejszych otarć czy potłuczeń za wyjątkiem skaleczeń i zadrapań od
    oprawek okularów.

    I stąd pytanie czy ktoś produkuje okulary do jazdy samochodem? Co by takie
    okulary miały mieć? Plastikowe soczewki, i jakieś elastyczne ramki a nie
    metalowe druty. Wiem że są produkowane takie okulary dla dzieci, ale czy
    ktoś widział coś takiego dla dorosłych by oprócz tego że będą bezpieczne
    jeszcze jakoś wyglądały?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-01-03 11:53:56
    Temat: Re: Okulary
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-03 11:06, Ergie pisze:
> [...]
    > a nie metalowe druty. Wiem że są produkowane takie okulary dla dzieci,
    > ale czy ktoś widział coś takiego dla dorosłych by oprócz tego że będą

    Mi 2 razy poduszki wywaliły i nie miałem takich numerów.
    Podczas osatniego dzwona Jak w C63 nawet mi nie spadły.
    Dostajesz po mordzie szmatą, a nie włazem kanalizacyjnym.

    Nie wiem jakie okulary mieli ci Twoi znajomi.
    Ja używam zawsze lekkie, tytanowe oprawki, plastikowe szkła.
    Mniej przeszkadzają podczas długich tras.

  • 3. Data: 2014-01-03 12:29:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup

    > Mi 2 razy poduszki wywaliły i nie miałem takich numerów.
    > Podczas osatniego dzwona Jak w C63 nawet mi nie spadły.
    > Dostajesz po mordzie szmatą, a nie włazem kanalizacyjnym.

    Szmata jak, szmata. Jak kiedyś dostałem to krew z nosa leciała, mimo że pasy
    były z napinaczami i nie poleciałem bardzo do przodu. Najwyraźniej w różnych
    modelach ta "szmata" ma różną twardość :-)

    > Nie wiem jakie okulary mieli ci Twoi znajomi.
    > Ja używam zawsze lekkie, tytanowe oprawki, plastikowe szkła.
    > Mniej przeszkadzają podczas długich tras.

    Najzwyklejsze u góry drut na dole żyłka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-01-03 12:33:40
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > stłuczek. W obu przypadkach odpaliły poduszki i obyło się bez żadnych
    > nawet najmniejszych otarć czy potłuczeń za wyjątkiem skaleczeń i zadrapań

    I tak właśnie miało być. Skaleczenia i zadrapania w wypadku odpalenia
    poduszek to najmniejsze zło, jakie może się stać kierującemu.
    Megrims już się wypowiedział, a ja pozwolę sobie dodać, że oprawki, a tym
    bardziej szkła dobiera się pod odpowiednią wadę wzroku.
    Może Twoi znajomi mieli tańsze szklane soczewki, zamiast droższych, ale
    lżejszych i bezpieczniejszych plastikowych.

> [...]
    > metalowe druty. Wiem że są produkowane takie okulary dla dzieci, ale czy
    > ktoś widział coś takiego dla dorosłych by oprócz tego że będą bezpieczne

    Jest tego sporo, ale myślę, że wybór oparty o osobistą wizytę w salonie
    optycznym będzie najlepszą możliwą alternatywą dla rad uzyskanych na
    odległość, na PMS.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2014-01-03 14:56:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 12:33, WOJO pisze:

    > I tak właśnie miało być. Skaleczenia i zadrapania w wypadku odpalenia
    > poduszek to najmniejsze zło, jakie może się stać kierującemu.

    Zgoda.

    > Megrims już się wypowiedział, a ja pozwolę sobie dodać, że oprawki, a
    > tym bardziej szkła dobiera się pod odpowiednią wadę wzroku.

    Z całą pewnością.

    > Może Twoi znajomi mieli tańsze szklane soczewki, zamiast droższych, ale
    > lżejszych i bezpieczniejszych plastikowych.

    Tutaj zaprzeczę - żeby szklane mogły zrobić więcej szkód od
    plastykowych, to musiałoby dość do uszkodzenia samej soczewki
    (stłuczenie itd.). Tak naprawdę jedyną wada soczewek szklanych
    (mineralnych) jest ich waga i ewentualny problem z ograniczoną
    liczbą wyboru oprawek.

  • 6. Data: 2014-01-03 14:57:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Może Twoi znajomi mieli tańsze szklane soczewki, zamiast droższych, ale
    > lżejszych i bezpieczniejszych plastikowych.

    Soczewki wyleciały w całości poraniły ich pogięte druciane oprawki.

    > Jest tego sporo, ale myślę, że wybór oparty o osobistą wizytę w salonie
    > optycznym będzie najlepszą możliwą alternatywą dla rad uzyskanych na
    > odległość, na PMS.

    Ale ja tu nie szukam porady w sprawie soczewek (które oczywiście dobiera
    optyk) ale oprawek. Pytałem w Vision Express i jedyne co mi pani
    zaproponowała to sportowe okulary przeciwsłoneczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-03 17:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 14:56:13 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Tutaj zaprzeczę - żeby szklane mogły zrobić więcej szkód od
    > plastykowych, to musiałoby dość do uszkodzenia samej soczewki
    > (stłuczenie itd.).

    W przypadku odpalenia poduszki czy uderzenia w kierownice wydaje sie
    ze dosc prawdopodobne. A wolalbym nie miec szklanych odlamkow w
    okolicy oczu. Co prawda kilkaset upadkow na nartach zaliczylem i
    soczewki to przetrwaly.

    Pozostaje miec nadzieje ze producenci testowali poduszki i na
    okularnikach. Zreszta teraz kazdy ma poduszke, miliony wypadkow juz
    pewnie byly - byloby juz glosno o przypadkach uszkodzenia wzroku.

    J.

  • 8. Data: 2014-01-03 18:01:28
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-01-03 14:57, Ergie pisze:
    > Ale ja tu nie szukam porady w sprawie soczewek (które oczywiście dobiera
    > optyk) ale oprawek. Pytałem w Vision Express i jedyne co mi pani
    > zaproponowała to sportowe okulary przeciwsłoneczne.

    No to nie pytaj w "hipermarkecie" o nietypowe produkty, bo ci tylko kit
    wcisną. A do samochodu brałbym tzw. patenty, tzn. same plastikowe
    soczewki (BTW: z filtrem polaryzacyjnym) i zauszniki, bez oprawek.
    Dochodzi komfort związany z tym, że całe okulary są lekkie (a filtr
    ładnie eliminuje odbicia światła od szyby).
    pwz

  • 9. Data: 2014-01-03 18:02:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 17:52, J.F. pisze:

    > W przypadku odpalenia poduszki czy uderzenia w kierownice wydaje sie
    > ze dosc prawdopodobne.

    Tobie się wydaje prawdopodobne, a nie jest prawdopodobne. Różnica,
    zasadnicza...

    > A wolalbym nie miec szklanych odlamkow w
    > okolicy oczu. Co prawda kilkaset upadkow na nartach zaliczylem i
    > soczewki to przetrwaly.

    Prywatnie też przeżyłem trochę upadków (w tym na nartach) i
    szklane soczewki przetrwały. Zdziwiłbyś w jakich warunkach.
    Owszem, 'zbicie' się też przeżyłem, jak soczewka spadła luzem
    na terakotę w łazience.

    > Pozostaje miec nadzieje ze producenci testowali poduszki i na
    > okularnikach.

    Testowali i to dawno temu.

    > Zreszta teraz kazdy ma poduszke, miliony wypadkow juz
    > pewnie byly - byloby juz glosno o przypadkach uszkodzenia wzroku.

    Masz swoje "dosc prawdopodobne"...

  • 10. Data: 2014-01-03 18:22:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > pasy były z napinaczami i nie poleciałem bardzo do przodu. Najwyraźniej w
    > różnych modelach ta "szmata" ma różną twardość :-)

    Obstawiam raczej złą pozycję za kierownicą i wysuw z pasów.