  • 21. Data: 2016-09-23 22:13:38
    Temat: Re: Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 21:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Trzeba lać taki jak zaleca producent (marka nie istotna), ani lepszy
    > (szkoda kasy) ani gorszy (szkoda kasy na remonty).

    Niby lać specyfikację jaką zaleca producent. No i ten Elf spełnia w pełni.
    Jednak jest jeszcze widocznie "to coś" o czym nie wspomina specyfikacja.
    Tutaj pewnie chodzi o zdolności płuczące - tak podejrzewam że Elf
    zostawia syf na cylindrach a pierścienie po nim potem pompują olej do
    komory. A Japońce są luźniej spasowane niż Europejczyki. Taka teoria.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2016-09-23 22:40:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 22:13 Irokez <n...@w...pl> pisze:

> [...]
    > zostawia syf na cylindrach a pierścienie po nim potem pompują olej do
    > komory. A Japońce są luźniej spasowane niż Europejczyki. Taka teoria.

    Jakiegoś elfa (poniżej stówy za 5l) lałem do tego 1.9dci, krzywdy mu nie
    zrobił. Przy przebiegu 370kkm łącznie z turbiną wszystko oryginalne. A wg
    znawców z grupy już dawno powinienem być po drugiej wymianie panewek i
    przy 3 turbinie.

    Lata temu miałem puga 306. Musiałem nim dużo jeździć a kasy było mało -
    lałem najtańszego lotosa jakiego udało mi się kupić, wymiana co 10 lub
    15kkm (nie pamiętam) i też dojeździł u mnie do sędziwego przebiegu (ponad
    300kkm) - a to był mały silnki 1,4 z jakąś wadą fabryczną (złe spasowanie
    panewek czy coś podobnego).

    Zmieniać regularnie tak jak zaleca producent i silnik przeżyje resztę.

    TG

  • 23. Data: 2016-09-23 23:14:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 22:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...]
    > spasowanie panewek czy coś podobnego).
    >
    > Zmieniać regularnie tak jak zaleca producent i silnik przeżyje resztę.

    Chyba nie przeczytałeś co napisałem ;)
    Zalecenie: 5W-30 API ze specyfikacją SJ ,,Energy-Conserving",
    SL ze specyfikacja ,,Energy-Conserving" lub z certyfikatem ILSAC.

    lałem:
    ELF Evolution SRX 5W-30: ACEA A5/B5 - API SL/CF

    i się zbuntował japoniec na francuza...

    --
    Irokez