  • 1. Data: 2011-09-23 08:53:52
    Temat: Omega 2.5DTI usterka
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Witam

    Dzisiaj pękła w silniku 2.5DTI Omega 2003 taka rurka.
    Silnik okopcony z przodu spalinami, stracił moc, ale jeździ. T.z.
    dojadę do warsztatu.

    Ale zanim pojadę do warsztatu, proszę kogoś obcykanego o podpowiedź do
    czego ta rurka jest, i jakieś przybliżone koszta zakupu i wymiany.

    Na szybkego fota pokazująca umiejscowienie tej rurki.

    To ta srebrno żółta karbowana, klucz nasadowy ją wskazuje.
    http://img94.imageshack.us/img94/4751/23092011205.jp
    A tu fotka pokazująca uszkodzenie. Wydaje się że po prostu pękła przy
    zacisku.
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-09-23 08:55:41
    Temat: Re: Omega 2.5DTI usterka
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysztof 45 napisał(a):
    > A tu fotka pokazująca uszkodzenie. Wydaje się że po prostu pękła przy
    > zacisku.

    http://img690.imageshack.us/img690/5271/23092011204.
    jpg
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-09-23 08:59:56
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-23 08:53, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > http://img94.imageshack.us/img94/4751/23092011205.jp
    > A tu fotka pokazująca uszkodzenie. Wydaje się że po prostu pękła przy

    Rurka recyrkulacji spalin (EGR).
    Nie wiem jaki koszt, ale mozna zaslepic EGR i rurki nie bedzie w ogole
    potrzeba.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2011-09-23 09:24:11
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Karolek napisał(a):
    > Rurka recyrkulacji spalin (EGR).
    > Nie wiem jaki koszt, ale mozna zaslepic EGR i rurki nie bedzie w ogole
    > potrzeba.
    Dzięki za info :)

    Ale to ma aż taki wpływ na moc? Przyspieszanie jest bardzo słabe, i
    furczy z tego przy dodawaniu gazu jak cholera.

    Coś słyszałem o zaślepianiu lub nie podłączaniu EGR, ale jak to w
    praktyce potem funkcjonuje, to nie wiem.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-09-23 09:33:52
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.09.2011 09:24, Krzysztof 45 pisze:
    > Dzięki za info :)
    >
    > Ale to ma aż taki wpływ na moc? Przyspieszanie jest bardzo słabe, i
    > furczy z tego przy dodawaniu gazu jak cholera.
    Tak, Ta rurka doprowadza spaliny do kolektora dolotowego, jak się
    pojawiła nieszczelność, to i w kolektorze dolotowym ciśnienia brak,
    powietrze(nie spaliny) również ucieka tą dziurą, tym samym brak
    doładowania. Na komputerze powinno być to jakoś odnotowane.

    > Coś słyszałem o zaślepianiu lub nie podłączaniu EGR, ale jak to w
    > praktyce potem funkcjonuje, to nie wiem.

    Dobrze funkcjonuje, ma się wtedy kilka problemów mniej, a minusem jest
    tylko to że się jest nieco mniej ekologicznym.

  • 6. Data: 2011-09-23 09:38:30
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Albercik napisał(a):
    > Dobrze funkcjonuje, ma się wtedy kilka problemów mniej, a minusem jest
    > tylko to że się jest nieco mniej ekologicznym.

    Jeszcze raz dzięki Wam za info. :)

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-09-23 15:27:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Dla ogólnej informacji użytkowników tego silnika.
    Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-09-23 15:34:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Albercik napisał(a):
    > Na komputerze powinno być to jakoś odnotowane.
    No właśnie nic i może to dobrze. Mnie ta rurka pękła 60 km od domu, i
    jakoś dojechałem. A jak sie obczytałem co sie wyprawia w VW, to
    dziękuje bardzo za takie monity i blokady.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2011-09-23 16:15:39
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-23 15:34, Krzysztof 45 pisze:
    > No właśnie nic i może to dobrze.

    Powinno wykazac za niskie cisnienie doladowania.

    > Mnie ta rurka pękła 60 km od domu, i
    > jakoś dojechałem.

    Bo to nie ma wielkiego wplywu na silnik, po prostu dziura spowodowala
    spadek cisnienia doladowania w kolektorze ssacym i sterownik podawal
    rowniez mniej paliwa, stad oslabienie silnika.

    > A jak sie obczytałem co sie wyprawia w VW, to dziękuje
    > bardzo za takie monity i blokady.

    VW to inna historia ;>

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2011-09-23 17:28:34

    Fri, 23 Sep 2011 15:27:38 +0200, w <j5i1g8$vts$1@news.vectranet.pl>, Krzysztof
    45 <m...@v...pl> napisał(-a):

    > Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.

    Gdyby kosztowała 3,17zł, to można by rozważyć zakup :).