eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Optymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 21. Data: 2019-02-13 13:58:07
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Feb 2019 12:42:58 +0100, J.F.

    > Ale po co ci wykorzystywac moc maksymalnie ?
    > Do jazdy 110 potrzebujesz jakis 30KM ..

    Mój Outlander pokazuje przy 100/h około 30kW. Czyli 40KM.

    Co ciekawe podobną moc ma przy odzysku vel rekuperacji
    tak do prędkości 30/h -- potem się oczywiście zmniejsza.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 22. Data: 2019-02-13 14:08:33
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c6410d8$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    >>> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu
    >>> 100km zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
    >
    >> I dobrze Ci sie wydaje.
    >> Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h

    >Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
    >klima w upał).

    Wielkosc samochodu nie powinna miec wplywu na jalowych obrotach.

    Silnik 1.9CDI (opel), do tego klima, i 6-biegowa skrzynia.

    >Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
    >Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory
    >silnika,

    Zakladajac, ze to tak dziala.
    Przy wyzszych obrotach ... powinny byc straty na opory wyzsze ?

    Jeszcze mozemy zalozyc, ze straty energii na tarcie sa takie same na
    kazdy obrot silnika,
    wiec im wyzszy bieg, tym mniej obrotow na 100km ...

    No i punkt pracy raczej nie jest optymalny, wiec mysle, ze mozna te
    ilosci podzielic przez 1.5 czy 2

    >ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100
    >do 8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
    >sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...

    I jakos tak to wyjdzie, tzn ten silnik przy 140 jest oszczedny, nigdy
    mi cierpliwosci nie starczylo, ale gdzies 7/100 wyjdzie,
    przy 70 tym bardziej mi nie starczylo, podejrzewam, ze 4 moglbym
    zobaczyc.

    Wychodzi na to, ze oprocz oporow powietrza sa jeszcze inne opory na
    toczenie.
    Albo ten opor powietrza mocno sie rozni od kwadratowego.
    No, kto pchal nowoczesny samochod, ten przyzna, ze opory toczenia sa
    duze :-)

    J.


  • 23. Data: 2019-02-13 14:10:40
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q412l2$990$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-02-13 o 13:25, J.F. pisze:
    >> Zakladajac ze na jedynce tez tyle spali, to mamy 1.2l/7km ~=
    >> 17l/100 km.
    >> Dodanie gazu to jeszcze gorszy wynik.
    >
    >> Na dwojce tez chyba wyjdzie kiepsko, musze sprawdzic trojke.

    >Na chłopski rozum najmniejsze spalanie będzie przy optymalnych
    >obrotach na najwyższym biegu (ewentualnie do sprawdzenia, jak na to
    >wpływa opór powietrza i jezdni).

    No wlasnie mocno wplywa, a te "optymalne obroty" - rzecz szeroka ..

    >> Ba, czasem to sie zastanawiam, czy dojezdzanie na luzie do swiatel
    >> ma sens - bo przy 50km/h to wychodzi ~3.5l/100

    >Chyba nie ma, z tego, co wiem, jeśli silnik jest na biegu i hamuje
    >się silnikiem, to w ogóle nie spala paliwa, a jak na luzie - to
    >wiadomo, że coś bierze.

    No tak, ale jak ja wrzucam luz daleko, to samochod jedzie i jedzie, a
    na biegu to zwalnia szybko i trzeba dodac gazu :-)

    J.


  • 24. Data: 2019-02-13 14:15:28
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 14:10, J.F. pisze:

    > No tak, ale jak ja wrzucam luz daleko, to samochod jedzie i jedzie, a na

    Też zwalnia.

    > biegu to zwalnia szybko i trzeba dodac gazu :-)

    Nie narzekam w ruchu miejskim, i tak zwykle trzeba pomagać hamulcem.

    --
    Liwiusz




  • 25. Data: 2019-02-13 14:18:53
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 12:56:28 +0100, w <q410le$7a0$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > W dniu 2019-02-13 o 12:37, r...@k...pl pisze:
    > > Wed, 13 Feb 2019 12:02:25 +0100, w <q40tg3$47u$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    > > <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
    > >
    > >> W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
    > >>> Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    > >>> <t...@f...pl> napisał(-a):
    > >>>
    > >>>> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    ekonomicznie? Załóżmy,
    > >>>> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    > >>>
    > >>> Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    > >>> podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
    > >>> autostradzie :)
    > >>
    > >> Zdecyduj się, jak najwolniej, czy jednak 70km/h?
    > >
    > > Z punktu widzenia samego zużycia paliwa to jak najwolniej.
    >
    > Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu 100km
    > zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.

    Sądziłem, że dla wszystkich jest jasne, że mowa o wysokim biegu.
    Jak widać nie.


  • 26. Data: 2019-02-13 14:21:19
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 13:49:54 +0100, w <q413pg$d9n$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > >> No na 6-tce to nie pojadę 70 km/h, bo bym silnik "zadusił", gdyż przy tak małych
    > >> obrotach benzyniak jest bardzo słaby, więc musiałbym jechać najwyżej na 5-tce,
    > >> a to już wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa na km, więc nieekonomiczne.
    > >
    > > Różnica przy tej prędkości między 5 a 6 jest pomijalna.
    >
    > A skąd wiesz, jakie są przełożenia w samochodzie pytającego?
    > A skąd wiesz, jaka jest charakterystyka silnika?

    Nie wiem, ale dotyczy to wszystkich samochodów (normalnych osobowych) których
    wykresy widziałem.


  • 27. Data: 2019-02-13 14:21:58
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 12:38:25 +0100, w <q40vju$4sb$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    <t...@f...pl> napisał(-a):

    > Wydaje mi się, że najbardziej ekonomiczna jest jazda na najwyższym biegu, bo silnik
    zżera
    > najmniej paliwa na km w porównaniu z niższymi biegami. Pozostaje tylko kwestia
    optymalnej
    > prędkości (obrotów silnika), która zapewni najmniejsze zużycie paliwa na km.
    > Tak więc jazda z prędkością 60-80 km/h wymaga włączenia 4 lub 5-tego biegu, a to
    > już wiąże się z większym zużyciem paliwa na km, więc jest nieekonomiczne.

    Na 6. nie pojedziesz 70-80km/h. Eee, bez żartów.


  • 28. Data: 2019-02-13 14:27:06
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 14:18, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 13 Feb 2019 12:56:28 +0100, w <q410le$7a0$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    > <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
    >
    >> W dniu 2019-02-13 o 12:37, r...@k...pl pisze:
    >>> Wed, 13 Feb 2019 12:02:25 +0100, w <q40tg3$47u$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    >>> <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
    >>>
    >>>> W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
    >>>>> Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
    >>>>> <t...@f...pl> napisał(-a):
    >>>>>
    >>>>>> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    ekonomicznie? Załóżmy,
    >>>>>> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >>>>>
    >>>>> Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    >>>>> podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
    >>>>> autostradzie :)
    >>>>
    >>>> Zdecyduj się, jak najwolniej, czy jednak 70km/h?
    >>>
    >>> Z punktu widzenia samego zużycia paliwa to jak najwolniej.
    >>
    >> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu 100km
    >> zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
    >
    > Sądziłem, że dla wszystkich jest jasne, że mowa o wysokim biegu.

    Źle sądziłeś, bo z twojej wypowiedzi wynika coś zupełnie innego.

    > Jak widać nie.

    1. Najwolniej
    2. Max 70

    Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.

    --
    Liwiusz




  • 29. Data: 2019-02-13 15:37:14
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 13 Feb 2019 14:27:06 +0100, Liwiusz wrote:
    > 1. Najwolniej 2.
    > Max 70
    >
    > Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.

    To chyba dużo zależy od samochodu. W Dusterze dCi 6 bieg można wrzucić
    już od 70-80 km/h (tak zresztą sugeruje komputer, aczkolwiek podejrzewam
    że komputer nie przejmuje się długością życia DPFa).
    W Nivie natomiast (benzyna) 5 bieg (ostatni) zaczyna się po 80 km/h, ale
    tylko pod warunkiem że nie jadę pod wiatr. W praktyce nigdy na piątce nie
    jeżdżę, chyba że jest mocno z górki, żeby przyhamować.

    Mateusz


  • 30. Data: 2019-02-13 15:56:23
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 14:27:06 +0100, w <q415vc$cea$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > 1. Najwolniej
    > 2. Max 70
    >
    > Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.

    Bzdury. 70-tką spokojnie pojedziesz na 5. biegu, a dieslem to już w ogóle bez
    problemu.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: