eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Optymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 91. Data: 2019-02-15 16:45:45
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b8147b63-486d-40da-ba83-f15f42618799@go
    oglegroups.com...
    >A i jeszcze jedno: To ze licznik pokazuje 160kmh to tez nie prawda :)
    >Zmierz konkretnie, mapa, zegarek lub track gps.

    >U mnie 110licznikowe to bylo jakies 102 gps-owe. A 160 licznikowe to
    >juz tylko 145 licznikowe. Czy jakos tak. tu 8% bledu a tam 15%.

    8/102 ~=7.8%
    15/145 ~=10.3%

    Blad licznika jak widac w miare staly i na pewno nie powoduje takich
    anomalii jak Irek pisze.

    A komputer pokladowy moze brac dokladniejsze dane do obliczen.

    J.


  • 92. Data: 2019-02-15 18:28:57
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    > On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
    >> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to i
    >> moc/sprawność może być większa.
    >> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
    >> jeździ?
    >
    > Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
    > (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
    Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
    turbo
    bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
    wspomaga spalanie.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 93. Data: 2019-02-15 18:31:54
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:

    > Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby zniwelowac dzialanie
    oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
    >
    > Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem auto sie robi
    jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
    Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi cuda,
    ale musi to być min 120/h lub więcej.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 94. Data: 2019-02-15 18:35:52
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    >> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >>> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
    >>> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to
    >>> i moc/sprawność może być większa.
    >>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
    >>> jeździ?
    >>
    >> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
    >> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
    > Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
    > turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    > Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
    > wspomaga spalanie.

    Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka teorii:
    - woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
    - woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu
    - to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
    - to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu
    - wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej
    - "wydaje ci się" :-)

    Mateusz


  • 95. Data: 2019-02-15 18:48:21
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q46t2c$urb$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:
    >> Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby
    >> zniwelowac dzialanie oporu powietrza miedzy 110-120kmh a
    >> 160-170kmh.
    >
    >> Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem
    >> auto sie robi jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
    >Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi
    >cuda, ale musi to być min 120/h lub więcej.

    Albo filtr DFP.

    Niestety, u mnie po 50km na autostradzie potrafi sie na drugi dzien
    wlaczyc procedura wypalania ...

    J.



  • 96. Data: 2019-02-15 18:53:15
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c66f878$0$5592$4...@n...free.fr..
    .
    On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    >> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >>>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej
    >>>> się
    >>>> jeździ?
    >>
    >>> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo
    >>> podczas
    >>> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku
    >>> poniżej.

    >> Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach
    >> bez
    >> turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    >> Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a
    >> woda
    >> wspomaga spalanie.

    >Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka
    >teorii:
    >- woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
    >- woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu

    woda nie wlata do cylindra, bo by musiala przeleciec przez wlot do
    filtra i przeleciec przez filtr.

    Moze wleciec jako para, ale wtedy nie ma tych wlasciwosci.

    >- to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
    >- to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu

    Cisnienie "niskie". A para wodna zmniejsza zawartosc tlenu w
    powietrzu.

    >- wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej

    W benzyniaku raczej zaszkodzi. A w dieslu nie pomoze :-)

    >- "wydaje ci się" :-)

    I to chyba bedzie to ...

    J.


  • 97. Data: 2019-02-15 19:01:35
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 14.02.2019 o 22:16, Irek.N. pisze:
    >> Nie podales co za auto :-)
    >
    > Bo nie ma to zasadniczo znaczenia.
    > Wózek ma ponad 360KM i 720Nm, diesel oczywiście (nie nie przetopię...,
    > jest zajebisty taki jaki jest!)
    >
    >> Ogolnie mozliwe, zobacz
    >> https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/dragspher
    e.html
    >>
    >> zwykla kula, a spada wspolczynnik przy pewnej predkosci.
    >> I to ponoc z powodu wiekszych turbulencji !
    >
    > No właśnie, kula, słabo kształtem nawiązuje do wozodła. Generalnie
    > słyszę, że z aerodynamiką to nie jest za dobrze - cichy samochód, ale
    > przy większych prędkościach robi się głośny. Poruszałem się też
    > Tuaregiem, starszawym. Bardzo przyjemnie i cicho nawet przy szybkiej
    > jeździe (za to inne aspekty - np. zawieszenie - koszmar).
    >
    >> Ale zeby "typowy suw" tez tak mial ? Troche watpie, pewnie z natury m
    >> duzo turbulencji
    >
    > Ty wątpisz, ja nie wierzę :)
    > O ile zjawisko jest do ogarnięcia, nawet można się go spodziewać, o tyle
    > w przypadku bryły złożonej trochę gorzej u mnie z wyobraźnią :(
    >
    >> http://www.pl.vortex-generators.com/turbulizatory.ht
    ml
    >
    > Pacz Pan jaka technika. Czyli co, mamy sobie ponaklejać elementy na
    > karoserii? ;)
    >

    nie bez powodu piłeczka golfowa wygląda jak wygląda i nie jest gładka


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 98. Data: 2019-02-15 19:33:16
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
    > trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
    > jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.

    Turbo ma ładować ze stałym ciśnieniem, a nie "ile się uda".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 99. Data: 2019-02-15 20:18:43
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To chyba nie o to chodzi.
    >
    > https://youtu.be/DL8zEWXsggo?t=29
    >
    > Jak taka fala zajmuje prawie caly obrot, to zaczyna byc o istotne czy na
    > jezdnie trafia gorka czy dolek ...

    Bardzo punktowe obciążenie opony, poza tym zobacz, wygasza się w
    pierwszej połówce :)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 100. Data: 2019-02-15 20:19:43
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > no nie wstydz sie :-) Multipla ?

    Gorzej, SsangYong ;)

    Miłego.
    Irek.N.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: