  • 51. Data: 2018-07-11 15:21:55
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jest w nich wzmianka, ze do metalu sie nie nadaja ?
    > Pewnie tez sie nie nadaja do materialow uzywanych w nich na optyke :-)

    Ale one się nadają do metalu, tylko trzeba zmienić współczynnik.
    Spodziewam się, że można, ale nie chce mi się teraz sprawdzać :)

    > Ale tak ogolnie to ja bym pewnie "do wszystkiego" uzywal, a do wody to
    > akurat najmniej :-)

    Najcześciej używam do mleka - zaczyna kipieć pomiędzy 80-85C.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2018-07-11 16:01:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 lipca 2018 22:07:02 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > No więc taki okaz:
    > https://www.aliexpress.com/item/New-GM320-Infrared-T
    hermometer-Non-contact-Temperature-Tester-LCD-Displa
    y-IR-Laser-Point-Gun-Diagnostic-tool/32846071737.htm

    > Wodę z lodem pokazuje w granicach 0.0-0.7C, a gotujący wrzątek 98.5-99.5C.
    > One mają emisyjność ustawioną zdaje się na 0.95.

    Mi kamerka z telefonu pokazuje odbicie mojej twarzy w powierzchni wody, bardziej lub
    mniej wyraźnie w zależności od kąta patrzenia. Trzeba by ją zmatowić. Nawet
    nietrudno, mam węgiel na biegunkę. Proszę bardzo, teraz nic się nie odbija.

  • 53. Data: 2018-07-11 16:14:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 lipca 2018 11:37:59 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    eld-InfraRed-Non-Contact-Thermometer#

    > Nie zmienia to faktu, że jest tam termopara :) JF, pijesz!

    Co prawda to sam czujnik, jeszcze nie pistoleowy pirometr wszystkomający, no ale
    powiedzmy że jest smoking gun. Dżejef, masz puszkę Hite. Adres korespondencyjny
    proszę, a jak nie to do odebrania u mnie w Daejeon.

    > Miałem kuchenke na bazie płyty Schotta, chyba nawet Amica, z tym, że nie
    > było pod spodem palników gazowych a ogrzewanie oporowe. Cos takiego:
    > https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/73613916
    1_1_261x203_amica-kuchenka-elektryczna-z-plyta-ceram
    iczna-srebrna-slupsk.jpg

    > Sygnalizacja gorącej płyty była lampkami, bo w końcu nawet jak
    > ogrzewanie nie działało to całość się i tak przecież w obrebie pól
    > grzewczych nagrzewała. Poza tym te pola są oznaczane.

    Dotknij palcem centymetr obok tego namalowanego pola, przekonasz się że zimne.
    Przewodność nikczemnie niska. Kontaktowo nie grzeje. Jeśli szkło na środku gorące, to
    głównie dlatego że nagrzało się od garnka. A skoro już się nagrzało to bez obaw
    możesz wylać na to kubek zimnej wody. Nie ma prawa pęknąć, rozszerzalność zero. A
    stalowa fajerka potrafi pęknąć w kuchni kaflowej!

  • 54. Data: 2018-07-11 16:18:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 lipca 2018 21:03:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A za 75zl mozna miec miernik temperatury ciala, gdzie roznica 39-41 C
    > moze decydowac o zyciu ...

    Miernik temperatury ciała ma klia upraszczających założeń, na przykład że temperatura
    mierzonego obiektu jest stała w całym polu widzenia, znaczy wystarczy jeden piksel
    wielkości całego pola widzenia, bez wnikania w rozkład.

  • 55. Data: 2018-07-11 19:23:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >przykład że temperatura mierzonego obiektu jest stała w całym polu
    >widzenia, znaczy wystarczy jeden piksel wielkości całego pola

    Jak chce zmierzyc temperature czajnika z bliska, to tez moge tak
    uproscic.
    Jak krzaka to rowniez - tylko optyke musze miec taka, zeby rzutowala
    srodek krzaka na ten jeden piksel.
    Podobnie ze słoncem.

    Ale gdzie inne załozenia - biały, czarny czy żołty czlowiek chocby ?
    Spocony czy nie ?

    Mierzenie w uchu ma moim zdaniem sporo sensu, ale sa i takie, co każą
    mierzyć na czole.
    Nie ma znaczenia czy powietrze w pokoju jest zimne czy cieple ?

    Wydaje mi sie, ze temperatura powierzchni skóry moze sie sporo
    zmieniac, ale moze promieniuja jakies glebsze warstwy ...

    J.

  • 56. Data: 2018-07-11 19:57:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 19:23, J.F. pisze:

    > Jak chce zmierzyc temperature czajnika z bliska, to tez moge tak uproscic.
    > Jak krzaka to rowniez - tylko optyke musze miec taka, zeby rzutowala
    > srodek krzaka na ten jeden piksel.
    > Podobnie ze słoncem.

    Środek krzaka nie jest istotny, ważny jest obszar koła o średnicy 1/8
    odległości. Czujnik uśrednia temperaturę w tym kole.

    WM

  • 57. Data: 2018-07-11 20:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Środek krzaka nie jest istotny, ważny jest obszar koła o średnicy 1/8
    >odległości. Czujnik uśrednia temperaturę w tym kole.

    Zapewne to 1/8 zalezy od modelu i jego optyki.

    Ale o to wlasnie chodzi - zeby to kolo obejmowalo tylko krzak, a nie
    jeszcze cos innego :-)

    J.