  • 11. Data: 2018-07-06 11:23:28
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bardzo nie za duze ?

    Jak najmniejsze :)

    Okno i tak się nie otwiera, a jedynie uchyla, więc o ile DS-a na tasiemce
    wystawiłem, to z czymś większym byłby problem...

    > To sie nazywa Stevenson screen, dawniej to byla skrzynka z zaluzjami,
    > teraz cos takiego

    Ciekawe... widziałem kiedyś ale nie wiedziałem, że to to :)

    A gdyby tak zamontować mały wiatraczek, który wymuszałby przepływ
    powietrza przez czujnik... ciekawe jak szybko trafiłby go na zewnątrz
    szlag.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 12. Data: 2018-07-06 11:24:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Podczerwony, taki jak w zdalnych termometrach pistoletowych. Wyceluj go
    > w jakieś zacienione krzaki gdzie nie odbija się słońce z okien, będziesz
    > miał w miarę poprawny pomiar.

    O, dobry pomysł. Tylko jaki to ma zasięg?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2018-07-06 11:28:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > W sumie co to znaczy w cieniu?

    Tak, żeby mierzyć temperaturę powietrza (teraz oficjalna pogodynka
    pokazuje w Warszawie 24 stopnie) a nie czujnika, który nagrzewa się
    od słońca (teraz raportuje 38 stopni)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 14. Data: 2018-07-06 12:05:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-06, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Tak, żeby mierzyć temperaturę powietrza (teraz oficjalna pogodynka
    > pokazuje w Warszawie 24 stopnie) a nie czujnika, który nagrzewa się
    > od słońca (teraz raportuje 38 stopni)...

    No to lustro nad czujnikiem i wspomniany wiatraczek. Mógłbyś
    pokombinować z ogniwem słonecznym zamiast lustra będzie wtedy dmuchał
    proporcjonalnie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-07-06 12:13:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-06 o 11:23, Adam Wysocki pisze:
    > A gdyby tak zamontować mały wiatraczek, który wymuszałby przepływ
    > powietrza przez czujnik... ciekawe jak szybko trafiłby go na zewnątrz
    > szlag.

    To może lepiej konwekcją.

    Robert

  • 16. Data: 2018-07-06 16:23:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 18:24:25 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > O, dobry pomysł. Tylko jaki to ma zasięg?

    Nieskończony. Możesz zmierzyć temperaturę Słońca, Księżyca, przestrzeni kosmicznej
    (jeśli wiesz jaki uchyb daje atmosfera) itd. Wyszedłem na balkon, na południowej
    stronie. Akurat dzisiaj słońce za lekkimi chmurami, ale:

    krzaki 21C
    las 21C
    asfalt 29C
    tynk akrylowy na styropianie 25C
    chmury 11C
    niebo między chmurami (też lekko zachmurzone na wysokiej warstwie) -7C
    termometr rtęciowy pokazuje 23C (osłonięty od słońca, ale przy ścianie na południowej
    stronie bloku)
    termometr elektroniczny na północnej stronie bloku pokazuje 22C

    Wiatr 5 km/h, porywy 13.

    Przy czystym niebie (bezpośrednim działaniu słońca) różnice są dużo większe.

    Merzyłem kamerką podczerwoną w CAT S60. Podaję wartości zaokrąglone do pełnej liczby,
    bo oscylują w zależności od chmury nade mną i wiatru.

    Konrad

  • 17. Data: 2018-07-06 16:34:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lipca 2018 22:09:41 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ale on pokaze temperature krzakow, a nie powietrza.

    Słuszna uwaga. Ale to jeszcze nic. Czasem dany krzak może zapłonąć ogniem (ale nie
    spalić się) i gadać do ludzi anielskim głosem. Niestety, nie wiem jak skonstruować
    system pomiaru odporny na takie zjawiska.

  • 18. Data: 2018-07-06 17:18:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-07-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A krzaki nie mają temperatury powietrza (pi x drzwi)?

    Jak sa w cieniu i nie zmoczone, to z grubsza chyba tak.
    Ale krzaki stale w cieniu to chyba trudno.

    J.

  • 19. Data: 2018-07-06 18:15:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-06 o 16:23, Konrad Anikiel pisze:
> [...]

    Uśredniony.
    Mój pirometr ma stożek 8:1 (średnica 1 metra z odległości 8 metrów)

> [...]
    >
    > Merzyłem kamerką podczerwoną w CAT S60. Podaję wartości zaokrąglone do pełnej
    liczby, bo oscylują w zależności od chmury nade mną i wiatru.

    Emisyjność trzeba uwzględnić.

    WM

  • 20. Data: 2018-07-06 18:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Uśredniony.
    >Mój pirometr ma stożek 8:1 (średnica 1 metra z odległości 8 metrów)

    A propos - wiecie jak te nowoczesne pirometry sa zrobione ?

    Biorac pod uwage, ze dokumentacja czujnika pisze "podlaczyc do
    miernika jako termopare typu K/J" i zasilania nie trzeba (samemu
    czujnikowi) ... to mam dziwne wrazenie, ze tam jest mikroskopijna
    termopara w ognisku reflektora.
    Reflektor to pewnie polerowany metal.

    Ale czy to zapewni odpowiedni stopien "sprzężenia" ?
    Jak skieruje czujnik na obiekt co ma 100C, to termopara w ognisku
    osiagnie 100C ?

    J.