  • 71. Data: 2009-07-18 18:18:10
    Temat: Re: PC'et domowy za ~ 2k.
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Michal Lukasik" <m...@t...pl> wrote in message
    news:1iz2jqdss40fl$.dlg@smutas.org...
    > Co to zmienia, że systemowy?

    naped optyczny lubi czasem przyblokowac drugie podlaczone urzadzenie
    (w przypadku porysownej plyty, odczytywania po wlozeniu itd) wiec
    lepiej (o ile to mozliwe) nie wsadzac tam dysku z systemem, ktory z
    zalozenia powinien miec jak najlepsze transfery

  • 72. Data: 2009-07-18 22:05:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.7.2009, tg napisał(a):

    > naped optyczny lubi czasem przyblokowac drugie podlaczone urzadzenie
    > (w przypadku porysownej plyty, odczytywania po wlozeniu itd) wiec

    Ja to wiem, tylko jak często występuje opisane tu "czasem"? Właściwie to
    pytanie, jak często zmieniamy nośnik przy jednoczesnym, stałym odczycie z
    partycji systemowej? IMO można to "olać", albo się przyzwyczaić.

    > lepiej (o ile to mozliwe) nie wsadzac tam dysku z systemem, ktory z
    > zalozenia powinien miec jak najlepsze transfery

    Akurat w tym przypadku jeśli chodzi o PATA to wyboru nie ma.
    Co do transferu to IMO dla partycji systemowej ważniejszy od niego jest
    czas dostępu (który to właśnie, w opisanych przypadkach "czasem" dostaje
    po D). Na transfer nie ma to żadnego wpływu, no może poza tym, że
    bezpośrednią konsekwencją długiego czekania na dostęp do danych transferu
    nie ma. ;D
    Póki nie zmieniamy CD różnicy żadnej się nie zauważy czy to będzie jedna
    taśma (kanał) czy dwie.

    BTW. Sam tak póki co używam HDD i DVDRW w GA-P35C-DS3R.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/