  • 1. Data: 2009-06-17 10:42:37
    Temat: przejsciówka LPT -centronics
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    Witajcie,
    mam taki problem.
    Mam drukarkę HP LaserJet 1200. Ma ona tylko i port równoległy. Niestety nie
    jest to ten standardowy port w którym wtyka się wtyczkę z niebieska "belką"
    po środku a szeroki port z pinami - wersja damska.
    Teraz pojawiła mi się taka światła koncepcja by wyposazyć toto w zewnętrzny
    w-lanowy print serwer (do tej pory używałem standardowego jet-direct'a
    połączonego ethernetem do routera).
    Znalazłem nawet takie urządzonko Edimax'a tyle, ze ono ma właśnie tą
    nieszczęsną 'belkę' po środku.
    No i teraz pytanie: czy istnieją przejściówki z jednego standardu na drugi i
    gdzie ich szukać? bo chyba elektrycznie to jest to dokładnie to samo.
    Ewentualnie czy istnieje niedrogie urządzenie które z jednej strony łaczy
    sie do istniejącego W-lana a z drugiej ma port lan (jeden wystarczy) do
    którego mógłbym podłączyć posiadany jetdirect. Taki najprostrzy bridge -
    wiem, ze są routery które realizują taką usługę ale wolałbym uniknąć
    kupowania kolejnego routera tylko po to by drukarkę podłączyć :-)

    Help :-)))
    pzdr
    Bartek

  • 2. Data: 2009-06-17 11:21:54
    Temat: Re: przejsciówka LPT -centronics
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 6/17/2009 12:42 PM, Użytkownik Bartek Wiecek napisał:
> [...]
    > jest to ten standardowy port w którym wtyka się wtyczkę z niebieska "belką"
    > po środku a szeroki port z pinami - wersja damska.

    To jest jak najbardziej standardowy port.

    Szukasz więc kabla db25m na cn36m, o takiego:
    http://www.radar.pl/Db25mcn36m-18m-3762338/
    do znalezienia chyba w każdym sklepie komputerowym.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 3. Data: 2009-06-17 14:41:48
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 13:21:54 +0200, dziobu napisał(a):

    > Szukasz więc kabla db25m na cn36m, o takiego:
    > http://www.radar.pl/Db25mcn36m-18m-3762338/
    > do znalezienia chyba w każdym sklepie komputerowym.

    Obecnie może być ciężko. Może trochę reklama, ale polecam tu Komputronik
    - jakiś czas temu był jedynym sklepem w którym kupiłem kabel null-modem
    25-25 :)

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2009-06-18 07:39:12
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "dziobu" <x...@x...xx> wrote in message
    > Szukasz więc kabla db25m na cn36m, o takiego:
    > http://www.radar.pl/Db25mcn36m-18m-3762338/
    > do znalezienia chyba w każdym sklepie komputerowym.

    no własnie chyba nie jest az tak różowo...
    w drukarce mam ten pręcikowy natomiast printserver jest przystosowany do
    tego z belką.
    (http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=2
    2&pl1_id=7&pl2_id=34 -
    tylko taki znalazłem, Wlan->port równoległy :-( )
    Standardowy kabel drukarkowy nie podejdzie bo musiałby mieć z jednej strony
    wersję damską tego z belką (CN36M??) a znaki na niebie wskazują ze tak nie
    jest..
    potrzebuję przejściówki która przerobi ten DB25 w taki do którego pasuje
    CN36M.
    Istnieje cos takiego czy trzeba samemu zrobic?
    pzdr
    Bartek

  • 5. Data: 2009-06-18 07:56:38
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 6/18/2009 9:39 AM, Użytkownik Bartek Wiecek napisał:

    > no własnie chyba nie jest az tak różowo...
    > w drukarce mam ten pręcikowy natomiast printserver jest przystosowany do
    > tego z belką.

    A mógłbyś fotke tego jakąś zrobić?
    Podpinałem lj1200 jakis czas temu i nie pamietam problemów z kablem.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 6. Data: 2009-06-18 10:03:32
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    > A mógłbyś fotke tego jakąś zrobić?
    > Podpinałem lj1200 jakis czas temu i nie pamietam problemów z kablem.

    problemów z kablem nie mam :-)))
    drukarka chodziła do tej pory przypięta do kablowego jetDirect'a HP.
    Niestety konfiguracja sieci się zmieniła (czyt. przeniosłem router do innego
    pokoju) i albo będę musiał wiercić dziury w ścianach by przeciągnąć kabel
    (czego baaaardzo chce uniknać) albo znajdę W-lanowy print serwer działający
    z tą drukarką albo znajdę przejsciówkę które będę mógł przypiąc Edimax'a
    :-))
    pzdr
    Bartek

  • 7. Data: 2009-06-21 11:36:52
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.6.2009, Bartek Wiecek napisał(a):

    > no własnie chyba nie jest az tak różowo...
    > w drukarce mam ten pręcikowy natomiast printserver jest przystosowany do
    > tego z belką.

    Czyli dotychczas drukarka była podłączona kablem DB25 1-1 (krótko mówiąc
    przedłużacz DB25)?

> [...]
    > CN36M.
    > Istnieje cos takiego czy trzeba samemu zrobic?

    Czyli CN36M pasuje, problem jest z dwoma DB25 tej samej płci?
    Jeśli tak to potrzebujesz tego
    http://www.national-tech.com/specs/db25-gender-chang
    er/31d3-22100.htm
    --