  • 1. Data: 2009-06-17 08:08:56
    Temat: PC'et domowy za ~ 2k.
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    Witam.
    Mam ok. 2000 PLN na komputer + osprzęt (składany za miesiąc także ceny
    pewnie jeszcze zjadą). Postanowiłem, że sam go złożę... sęk w tym, że
    odkąd mam laptopa... jestem w tej materii zielony trochę i 2 lata
    wstecz :/ Jeżeli bylibyście skłonni nakierunkować mnie z jakich części
    go złożyć (za czym się oglądać, czego unikać, w co nie inwestować)
    byłbym naprawdę bardzo wdzięczny. Domyślnie nie zamierzam go
    modernizować w przyszłości, bo pewnie za 5-6 lat nie będzie to miało
    sensu - także wiecie w czym rzecz ;)

    LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
    w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
    wystarczy.
    Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
    producenta.
    Procesor -> "najcięższą" rzecz jaką będzie musiał pociągnąć to pewnie
    gierki sprzed 2-3 lat... ~2,5Ghz winno wystarczyć... ze względu na
    budżet zapewne coś ze stajni AMD!?
    RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?
    Grafika -> Nie mam pojęcia co jest teraz dobre. Musi pociągnąć
    średniawe gierki ale raczej nie w opcji full-detal.
    Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...
    ModeCom!?
    HDD -> 120GB w zupełności wystarczy ;)
    DVD -> dobra nagrywarka DVD, namiętnie nie będzie wykorzystywana ale
    zawsze warto mieć.

    Musi się jeszcze znaleźć kasa na klawiaturę, mysz (podstawowy sprzęt,
    USB) oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN
    no i... obudowa (prosta, zwykła, desing nie istotny, żeby tylko była
    dobrze wykonana).

    Z góry dziękuje za sugestie i życzę miłego dnia :)

  • 2. Data: 2009-06-17 08:45:22
    Temat: Re: PC'et domowy za ~ 2k.
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Musi się jeszcze znaleźć kasa na klawiaturę, mysz (podstawowy sprzęt,
    > USB) oraz głośniki -> 2.0, 2.1 jakieś Creativy czy cuś do max. 100PLN

    Sprzet komp. ktos Ci pewnie jakis poleci
    Polecam uzywanego wzmaka stereo z allegro
    http://allegro.pl/item663297173_wzmacniacz_onkyo_av_
    surround_procesor_es_600_pro.html
    http://allegro.pl/item658243510_marantz_sp_50_surrou
    nd_processor.html

    oraz kolumny male
    http://allegro.pl/item662899593_magnat_concept_1a_le
    genda_brzmienia.html

    Zagra Ci to o cale niebo lepiej niz jakies tandetne creativy

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-06-17 09:19:58
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    XWindowsMen pisze:
> [...]
    > dobrze wykonana).
    >
    > Z góry dziękuje za sugestie i życzę miłego dnia :)

    E5200 + Gigabyte EP31-DS3L + HD4850 (albo 4870 - widzialem wczoraj za
    550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka, dysk np. Samsung F1.
    Zostanie CI sporo kasy na monitor i glosniki :)

  • 4. Data: 2009-06-17 09:27:58
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > 550zl) + 2GB RAMu. Zasilacz wez jakiegos Chiefteka,

    Lepiej Corsair'a

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2009-06-17 09:33:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Lepiej Corsair'a

    be-quiet, ew. tagan.

  • 6. Data: 2009-06-17 09:35:00
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    OMSON pisze:

    > Lepiej Corsair'a

    Moze byc, zapas gotowki i tak ma przy tej konfiguracji.

  • 7. Data: 2009-06-17 10:15:14
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Ingarden pisze:

    > Myślałem, czy sobie nie sprawić tej płyty. Słyszałem o problemach z
    > podłączaniem ide1+ide2+sata (cd + 2xhdd) z powodu źle umieszczonych
    > gniazd. Prawda to, spotkał się ktoś z tym problemem? Dość często szafuję
    > dyskami, wolałbym mieć wygodny, łatwy dostęp do gniazd..

    http://gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ep31-ds3l_21
    .html

    Wejdz i zobacz czy CI pasuje.

  • 8. Data: 2009-06-17 10:17:04
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    --
    le

  • 9. Data: 2009-06-17 10:42:04
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Wejdz i zobacz czy CI pasuje.

    Ok, nie przyjrzałem się dokładnie specyfikacji: _1xIDE_. Czyli odpada.
    Musze CD i stary dysk podłączyć. Na jednej taśmie to chyba nie jest
    dobry pomysł?

    Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w
    ogóle jeszcze takie płyty? :>

    --
    le

  • 10. Data: 2009-06-17 10:43:02
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Ingarden pisze:

> [...]
    > dobry pomysł?
    >
    > Jest coś podobnego, o dobrym stosunku jakość/cena, ale z 2xIDE? Robią w

    Juz raczej nie, ale zawsze mozesz kupic kontroler IDE na PCI za
    parenascie zl.