  • 11. Data: 2018-03-23 23:08:12
    Temat: Re: PFC - jak to jest zrobione? (zwieranie zasilania)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Friday, March 23, 2018, 2:48:08 PM, you wrote:

    > Dzięki. Tak to mi wygląda.
    > Tylko ten strach że niby wszystko OK a czy pierdyknie czy nie ;)
    > zwłaszcza że nie mam jak sprawdzić czy dławik ma zwarcie na przykład
    > (nie wiem jaką ma mieć indukcyjność, nic nie pisze, rdzeń N27 250 PM50/39).

    Rdzeń PM50/39 z materiału N27 (Epcos) o AL=250. Bez znajomości liczby
    zwojów nic nie wiemy. Spory rdzeń bym powiedział. Jeśli to ma 1 kW, to
    zapewne dławik będzie miał koło 200-300 uH (nie pamiętam, czy UC3854
    pracuje w TM czy w CCM).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2018-03-25 04:42:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:9020855419$20180323124414@squadack.com...

> [...]
    > układy soft-start nie są w stanie poradzić sobie z dyskoteką. I przy
    > dyskotece będą wywalać słabe bezpieczniki. Kropka.

    A to się nie da dokluczować - póki układ się nie "wyzeruje", dodatkowa
    bramka, gdyby wstawić, nie puściła by. Zapnie, choćby tradycyjny przekaźnik,
    jak zejdzie "przyczyna kłopotów". Bo jakoś tak uważam, że układ raczej
    powinien się wyłączyć, wstrzymać się jakoś, na wypadek, gdyby był układem
    pracującym zdalnie, a wywalenie bezpieczników było by mocno niewskazane,
    chyba, że naprawdę coś by się stało. W pewnych obszarach, gdzie daleko od
    cywilizacji, z prądem bywa różnie... a jak suńsiat ze spawarkom (nie
    poprawiać, bo ugryzę) narobi właśnie takiej dyskoteki w zasilaniu... to do
    dupy taki układ, do którego trzeba będzie jeździć co rusz, bo sąsiad
    pospawać sobie chciał. A nawet, jak wiater trochę poduje, to może przewodami
    linii napowietrznej pociurlać i znów, disko to jest wszystko.
    No, choćby krasnoludki i Królewna Śnieżka, aby zminimalizować możliwie
    najbardziej, skutki takiej "dyskoteki" w zasilaniu. Metoda, byle prosta i
    skuteczna, da się?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 13. Data: 2018-03-25 10:10:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Sunday, March 25, 2018, 4:42:47 AM, you wrote:

> [...]
    > No, choćby krasnoludki i Królewna Śnieżka, aby zminimalizować możliwie
    > najbardziej, skutki takiej "dyskoteki" w zasilaniu. Metoda, byle prosta i

    Ale co chcesz dokluczowywać? Stosuj bezpieczniki adekwatne do mocy
    urządzenia. Jeśli urządzenie ma 1 kW, to nawet nieobciążone ma prawo
    szarpnąć i przepalić bezpiecznik 800 mA. Nawet zwłoczny. Przy takim
    urządzeniu bezpiecznik 10A się nie spali.

    --
    Best regards,
    RoMan