  • 11. Data: 2018-12-13 15:58:53
    Temat: Re: PKN ORLEN upamiętnia marki retro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-13 o 15:44, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Wydaje mi się, że na kanale 19 jeszcze posługują się "cepeenem". :]

    Mam 40 lat, więc większość życia przeżyłem już poza CPNem, ale dla mnie
    CPN jest silniejszą marką niż Orlen. Choć może bardziej nazwą pospolitą,
    niż brandem, ale to może być zaleta.

    Orlen to Orlen. CPN to każda stacja :) Zmiana nazwy to nie był dobry
    pomysł, a sam logotyp CPNu też jest bardzo dobry.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-12-13 16:51:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup

    >Wydaje mi się, że na kanale 19 jeszcze posługują się "cepeenem". :]

    Jesli w sensie "dowolna stacja paliw" ... to taki sobie zysk
    marketingowy :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-12-13 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Mam 40 lat, więc większość życia przeżyłem już poza CPNem, ale dla
    > mnie CPN jest silniejszą marką niż Orlen. Choć może bardziej nazwą
    > pospolitą, niż brandem, ale to może być zaleta.

    Hmm, brak marki i pospolitosc to chyba nie jest zaleta...

    > Orlen to Orlen. CPN to każda stacja :) Zmiana nazwy to nie był dobry
    > pomysł,

    Nie rozumiem, skoro cpn to kazda stacja to jaki sens trzymania takiego
    brandu?

    > a sam logotyp CPNu też jest bardzo dobry.

    IMO poza jakimis ewidentnymi wpadkami do kazdego logo sie przyzwyczaimy.
    Jak słysze te dumania marketoidów ze przykładowo
    "stworzylismy logo pokazujace nasze przyzwiazanie do lokalnej
    spolecznosci, w tym logu posladek pokazuje lokalny biznes a pejcz
    symbolizuje działalnosci altruistyczne..."
    to od razu przypomina mi się mis na miare naszych czasów :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 14. Data: 2018-12-13 19:20:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-13 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Hmm, brak marki i pospolitosc to chyba nie jest zaleta...

    Faktem jest, że firmy starają się walczyć z tym, aby ich nazwy nie
    straciły "zdolności odróżniającej". Z tego powodu Wedel jakiś czas temu
    walczył z blogerami używającymi nazwy Ptasie Mleczko. Z drugiej strony -
    taka walka się chyba opłaca, więc Orlen uznał, że warto o nią zawalczyć,
    a aby nazwa CPN tej cechy do końca nie zatraciła, to trzeba pod tą marką
    powrócić do działania.

    > Nie rozumiem, skoro cpn to kazda stacja to jaki sens trzymania takiego
    > brandu?

    Bo może być to punktem wyjścia do rozwoju marki.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-12-13 20:17:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]

    >symbolizuje działalnosci altruistyczne..."
    >to od razu przypomina mi się mis na miare naszych czasów :)

    Ale akurat CPN mial bardzo dobre logo i nie trzeba go drugi raz
    wymyslac :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-12-13 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > nią zawalczyć, a aby nazwa CPN tej cechy do końca nie zatraciła, to
    > trzeba pod tą marką powrócić do działania.

    Rozumiem, aczkolwiek wydaje mi sie to mocno naciągane.
    To ze wedel walczył z ptasim mleczkiem innych firm to jest oczywiste bo
    kilka firm sprzedawało prawie to samo pod tą sama nazwa.
    Czy na rynku wytwarzała się konkurencja Orlenu pod nazwa CPN?
    Jakos nie zauwazyłem...

    > Bo może być to punktem wyjścia do rozwoju marki.

    Ale ktos tu napisał ze chodzi o dwie stacje... Budowac marke dla dwóch
    stacji? Polski rynek jest az tak duzy ze orlen musi miec dwie marki? Po
    co?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 17. Data: 2018-12-13 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale akurat CPN mial bardzo dobre logo i nie trzeba go drugi raz
    > wymyslac :-)

    Czyli według stawek rzadowo rozrzutnych jestesmy z 500 tysiecy do przodu
    :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 18. Data: 2018-12-14 00:05:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Dec 2018 22:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czyli według stawek rzadowo rozrzutnych jestesmy z 500 tysiecy do przodu
    > :))))

    Raczej pare mln do tylu.
    Najpierw zaplacili za nowe logo, przebrandowili stacje, a teraz
    zaplaca za modernizacje loga CPN :-)

    J.

  • 19. Data: 2018-12-18 20:55:30
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 12 Dec 2018 09:36:22 +0100, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >I wraca nam CPN :-)
    >
    >https://glowny-mechanik.pl/2018/12/12/pkn-orlen-upa
    mietnia-marki-retro/

    >T.

    Kolejnym etapem będą kartki na paliwo :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06