eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2009-05-09 13:55:04
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał
    > Wymóg rejestracji staje się dla mnie zrozumiały.

    Dla Ciebie i Play może tak.
    Dla mnie i pozostałych operatorów nie.
    Życzę Tobie i sobie aby nadrobili te niedociągnięcia.

    > Zobacz co się dzieje po 16
    > marca. Tłum rzucił się na Fresha. Zwyczajnie przestali się wyrabiać.

    Mam rozumieć, iż operator nie jest przygotowany do świadczenia usług?

    > A weryfikacja "albo jesteś naszym klientem albo testerem" jest w sumie
    > słuszna.

    Bardzo mi przykro, ale w cenniku, regulaminie oraz innych dokumentach
    udostępnionych na stronie Play nie widzę podziału na klientów i pod-klientów,
    czy jak to ich nazwałeś testerów.
    Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówisz, w co oczywiście wątpię, to zaczyna
    sprawa śmierdzieć dyskryminacją lub czymś gorszym.

    > Popatrz też w ten sposób: dzwonię do BOK, przedstawiam się. I
    > gostek już wie, że nie jestem dla niego ziom, tylko pan. I od razu czuje, że
    > jest w pracy a nie na ławce pod blokiem. Naprawdę tak jest, a przynajmniej w
    > moim przypadku ;)

    Pracownicy BOK zostali przeszkoleni aby dostosowywać się do "poziomu"
    dzwoniącego. Na grupie trochę można poczytać o podejściu "na ziom" jednak nigdy
    mi się nie zdarzyło abym został tak potraktowany. Dzwonię zazwyczaj z
    niezarejestrowanych. Może wystarczy powiedzieć "dzień dobry, mam problem z..." a
    nie "siema, fon nie trybi, zapodaj mesa...".
    Ewentualnie jest tak, że jak Ty dzwonisz z zarejestrowanego numeru, to
    konsultant od razu widzi wiek dzwoniącego. Dzięki tej informacji automatycznie
    działa w danym trybie obsługi klienta nie zwracając uwagi na to, jak dany
    osobnik się wysławia.

    > Przecież dopiero podczas rejestracji możesz wyrazić wolę "żadnych pierdół
    > sms-em". To nie jest widzimisię Play. Jeśli chcesz nie chcesz podpierając
    > się ochroną danych osobowych, to logiczne jest, że operator musi wiedzieć,
    > których konkretnie danych ma nie przetwarzać. Logiczne to jest, czy nie? :)

    Doświadczenie życiowe mówi mi wyraźnie:
    - podpisywanie dokumentów z wyraźnie zaznaczonym brakiem zgody na przetwarzanie
    danych jest interpretowane różnorako
    - wykreślanie całych akapitów działa jak powyżej,
    - ani Ty, ani nikt inny nie jest mi w stanie zagwarantować, że po "poprawnej"
    rejestracji nie będę otrzymywał większej ilości spamu

    Co ciekawe na dzień dzisiejszy nie dostaję nic, słownie zero sms-ów reklamowych.
    Nie mam zamiaru ryzykować zmiany tego stanu rzeczy.

    Rozumiem, iż jestem w błędzie i możesz nawet mi płacić 30gr za każdego sms-a,
    którego otrzymam. Przecież nie będę ich otrzymywał, nieprawdaż? :)

    > > Czy to normalne, że połączenia z *500 lubią się rozłączać po stronie
    > > operatora?
    >
    > A skąd pewność, że po stronie opa?

    Leci melodyjka. Po chwili urywa się. Dostaję sygnał wołania, czyli system
    przydzielił mi konsultanta. Słyszę 1-2 sygnały i ciach. Połączenie zakończone.
    Jest to bardzo charakterystyczny problem w call center.
    Podzwonisz to załapiesz o co chodzi.

    Pozdrawiam serdecznie.

    ps.
    Tak, oferta Play mi bardzo odpowiada. Jednakże nie lubię ślepego fanatyzmu, czy
    jak kto woli opłacanych opinii na "forach onetu".

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 12. Data: 2009-05-09 14:00:57
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 15:50:22 +0200, Maciek napisał(a):

    >> Art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Plus
    >> troszkę wcześniej, że zgody nie można sobie domniemywać z innych
    >> oświadczeń użytkownika
    >
    > I tu jest dla mnie właśnie niejasność. Jeśli zakupu karty dokonano
    > anonimowo (facet przebrany za kobietę) w kiosku (sprzedawca na ostrym
    > kacu), płacąc gotówką (fałszywy banknot) to i w takim przypadku operator
    > powinien powstrzymać się od wysyłania treści handlowych do terminali
    > kart sim?

    A jakie ma znaczenie kto kupił, komu, za co i od kogo? Warunkiem
    kierowania informacji handlowych jest uzyskanie stosownej zgody od
    odbiorcy. Zgoda musi być wyrażona w sposób jednoznaczny, nie może być
    domniemana z innych czynności (oświadczeń, zdarzeń, etc.), usługodawca
    musi mieć możliwość wykazania, iż zgodę taką uzyskał.

    > Teoretycznie, aktywacja karty (wykonanie pierwszego
    > połączenia) jest momentem zawarcia umowy między stronami ale cokolwiek
    > wiadomo o tylko jednej stronie.

    To jest problem operatora.
    Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to
    trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.

    > Jak można się wywiązać z umowy jeśli nie
    > wiadomo wobec kogo miałoby to następować

    Mówimy o świadczeniu umowy telekomunikacyjnej, czy o kierowaniu
    spamesemesów do użytkowników telefonów na kartę?
    To pierwsze nie budzi raczej wątpliwości -- operatorzy prowadzą normalną
    obsługę wszystkich kart, także niezarejestrowanych. Począwszy od
    przyjmowania i wykonywania połączeń, esemesy, roaming, transmisja danych,
    etc. etc.
    To drugie -- patrz powyżej.

    > a należy dodać, że karta sim
    > jest cały czas własnością operatora? Ha!?

    To też nie ma znaczenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]


  • 13. Data: 2009-05-09 15:58:48
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Bolek" <t...@t...com>


    > To, że telefon na "anuluj" otrzymuje "zrealizowano" nie świadczy o niczym.

    Świadczy przynajmniej o tym że coś tam poszło do operatora.

    > Natomiast "sprawdź stan" rzeczywiście zwraca stan faktyczny.

    U mnie jest wręcz przeciwnie, czyli: "sprawdź stan" zwraca
    "aktywne dla: rozmowy telefoniczne, numer +48790998725"
    a przekierowania nie działają (sprawdzone za pomocą drugiego tel.).

    pozdrawiam
    Bolek


  • 14. Data: 2009-05-09 16:07:02
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał
    > Tak, oferta Play mi bardzo odpowiada. Jednakże nie lubię ślepego
    > fanatyzmu, czy
    > jak kto woli opłacanych opinii na "forach onetu".

    Ja miałem "trafiony zatopiony" ale Ty "kulą w płot" :)
    Od fanatyzmu jestem daleki, bo wtedy nie pisałbym, że usługi działają jak
    chcą a nie jak powinny. Po prostu - od świeżaków wymagam trochę mniej niż od
    zasiedziałych, bo wiem z doświadczenia jak ciężko jest zbudować (dziś -
    ponad 10 lat temu było łatwiej) duży system teleinformatyczny działający z
    kilkoma restrykcyjnymi ustawami na pierwszym planie.
    Co do danych osobowych, to długo tak nie pociągniesz. Wystarczy, że "oni"
    znajdą sobie nowego "terrorystę" a wtedy dla Twojego dobra - jakże by
    inaczej - bez dowodu osobistego nie wyjdziesz z domu. Poza tym telefonując
    do kogokolwiek nawet przypadkowego przestajesz być anonimowy. Powiesz, że
    tylko nie chcesz dostawać esów. I to już jest pretekstem do rozpoczęcia
    analizy "a czemu to nie chce tych esów?" a stąd już tylko krok aby
    dowiedzieć się kim jesteś i czego potrzebujesz do szczęścia.
    Teoria spiskowa? Oczywiście, że tak! Ale nie do końca spiskowa. Obecnie
    podobne metody są stosowane wobec podejrzanych o przestępstwa. A Ty już
    jesteś podejrzany, na razie tylko o niechęć do odbierania odgórnych
    komunikatów ale w niektórych oczach stanowisz jakieś tam zagrożenie. Ja
    zresztą też, bo nie dość, że nie cierpię reklam, to jeszcze sam zaniosłem
    dowód osobisty (podwójnie podejrzane) do rejestracji numeru ;)))

    I absolutnie nie wierzę, że Play będzie zawsze taki fajny. Co się polepszy
    to się popieprzy. Pewnie za kilka lat, gdy zrównają stawki MTR albo z
    dowolnego innego powodu zacznie się prawdziwe dojenie...

    No dobra, przymiarki do scenariusza filmu akcji uważam za skończone.
    Życzę dużo słońca i wolnego czasu :)

    Maciek.


  • 15. Data: 2009-05-09 16:15:42
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    > A jakie ma znaczenie kto kupił, komu, za co i od kogo? Warunkiem
    > kierowania informacji handlowych jest uzyskanie stosownej zgody od
    > odbiorcy. Zgoda musi być wyrażona w sposób jednoznaczny, nie może być
    > domniemana z innych czynności (oświadczeń, zdarzeń, etc.), usługodawca
    > musi mieć możliwość wykazania, iż zgodę taką uzyskał.

    Czyli właściwie każdy operator, którego kartę można kupić w kiosku popełnia
    wykroczenie.
    Czekaj, czekaj... Przecież nie na każdą kartę przychodzą reklamy. To wymaga
    sprawdzenia, czyli dzięki za dotychczasowe informacje :)

    Maciek.


  • 16. Data: 2009-05-09 16:52:22
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 May 2009 14:00:57 +0000 (UTC), Olgierd wrote:
    >A jakie ma znaczenie kto kupił, komu, za co i od kogo? Warunkiem
    >kierowania informacji handlowych jest uzyskanie stosownej zgody od
    >odbiorcy. Zgoda musi być wyrażona w sposób jednoznaczny, nie może być
    >domniemana z innych czynności (oświadczeń, zdarzeń, etc.), usługodawca
    >musi mieć możliwość wykazania, iż zgodę taką uzyskał.

    A mozna wyslac sms "jesli wyrazasz zgode na przeslanie inormacji
    handlowej o pakiecie dzwonkow z najnowszymi przebojami za 2.50zl
    wyslij bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..." ? :-)

    >To jest problem operatora.
    >Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to
    >trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.

    Kto wie czy te czasy nie wroca - ta dyrektywa ..

    J.


  • 17. Data: 2009-05-09 18:25:59
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 May 2009 18:52:22 +0200, J.F. napisał(a):

    >>A jakie ma znaczenie kto kupił, komu, za co i od kogo? Warunkiem
    >>kierowania informacji handlowych jest uzyskanie stosownej zgody od
    >>odbiorcy. Zgoda musi być wyrażona w sposób jednoznaczny, nie może być
    >>domniemana z innych czynności (oświadczeń, zdarzeń, etc.), usługodawca
    >>musi mieć możliwość wykazania, iż zgodę taką uzyskał.
    >
    > A mozna wyslac sms "jesli wyrazasz zgode na przeslanie inormacji
    > handlowej o pakiecie dzwonkow z najnowszymi przebojami za 2.50zl wyslij
    > bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..." ?

    Można. Wysłać i odpowiedź TAK będzie prawidłowa.
    Ale *nie jest dopuszczalne* uważanie za zgodę "wysyłając esemeska
    wyrażasz zgodę na regulamin" a w regulaminie "no to mi przysyłajta co
    chceta".
    Zgoda na być wprost wyrażona.

    >>To jest problem operatora.
    >>Kiedyś-kiedyś (9 lat temu) nawet jak się kupowało telefon na kartę to
    >>trzeba było mieć przy sobie dowód osobisty.
    >
    > Kto wie czy te czasy nie wroca - ta dyrektywa ..

    Zakusy na zmianę PT już były. Szczerze mówiąc to mi to dynda -- ja i tak
    rejestruję swoje karty (niedawno nawet Pleja zarejestrowałem).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]


  • 18. Data: 2009-05-09 19:56:14
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Błażej <z...@i...pl>

    Dnia Sat, 09 May 2009 11:51:08 +0200, s...@p...onet.pl napisał(a):


    > Niech zgadnę, do reklamacji potrzeba zarejestrowanej karty?

    Nie bardzo rozumiem zdziwienia osób, które się dowiaduję, że aby załatwić
    reklamację to muszą mieć zarejestrowany numer. Jeszcze do niedawna byłem
    użytkownikiem Simplusa (chyba 4 lata), i aby załatwić jakąkolwiek
    reklamację musiałem zarejestrować numer. W Play jestem od czasu wejścia
    Play Fresh i raz zdarzyło mi się zgłosić reklamację przez www (bardzo
    rzadko dzwonię do BOK). Otrzymałem odpowiedź, że muszę mieć zarejestrowany
    numer. Zrobiłem to, odpowiedź otrzymałem na reklamację, jestem zadowolony i
    żadnego spamu z Simplusa, ani jak na razie z Play nie otrzymuję.
    --
    Pozdrawiam.
    Błażej
    Wszystkie nasze problemy zostały stworzone przez ludzi i mogą zostać przez
    ludzi rozwiązane. JFK
    http://share.ovi.com/album/mecenas.public
    http://zlotemysli.w.interia.pl


  • 19. Data: 2009-05-10 10:50:30
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 May 2009 18:25:59 +0000 (UTC), Olgierd wrote:
    >Dnia Sat, 09 May 2009 18:52:22 +0200, J.F. napisał(a):
    >> A mozna wyslac sms "jesli wyrazasz zgode na przeslanie inormacji
    >> handlowej o pakiecie dzwonkow z najnowszymi przebojami za 2.50zl wyslij
    >> bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..." ?
    >
    >Można. Wysłać i odpowiedź TAK będzie prawidłowa.

    Nie wiem czy zauwazasz ironie tego "pytania" :-)

    >Ale *nie jest dopuszczalne* uważanie za zgodę "wysyłając esemeska
    >wyrażasz zgodę na regulamin" a w regulaminie "no to mi przysyłajta co
    >chceta". Zgoda na być wprost wyrażona.

    "jesli wyrazasz zgode na przeslanie informacji handlowych o nowych
    uslugacha wyslij bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..., szczegoly
    w regulaminie na www.xxx.pl" .. mowisz ze to jest zabronione ?

    J.


  • 20. Data: 2009-05-10 13:17:57
    Temat: Re: PLAY - sms'y widmo oraz pytania sprawy inne niż dzwonki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 10 May 2009 12:50:30 +0200, J.F. napisał(a):

    >>Ale *nie jest dopuszczalne* uważanie za zgodę "wysyłając esemeska
    >>wyrażasz zgodę na regulamin" a w regulaminie "no to mi przysyłajta co
    >>chceta". Zgoda na być wprost wyrażona.
    >
    > "jesli wyrazasz zgode na przeslanie informacji handlowych o nowych
    > uslugacha wyslij bezplatnego sms o tresci TAK na numer ..., szczegoly w
    > regulaminie na www.xxx.pl" .. mowisz ze to jest zabronione ?

    Nie, to jest OK, ponieważ informacja o przesyłaniu jest. Mówię o sytuacji
    "Jeśli chcesz wygrać zegarynkę wyślij esemeska na 7654321. Szczegóły w
    regulaminie". A w regulaminie "niniejszym wyrażam zgodę na spamesemeski".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: