  • 131. Data: 2020-02-12 08:56:50
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e4113a7$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Gdy chcesz skopiować coś dużego (setki GB) z HDD na
    > HDD -- warto oba dyski wstawić w tę samą obudowę,
    > aby uniknąć problemu z brakiem łączności.

    Bo ja wiem. Mam zewnętrzny HDD i wszelkie operacje  nim przeprowadzane
    są bardzo sprawnie. Mając wcześniej doświadczenia z pendrive`ami HDD
    mnie wręcz zaszokował swoją sprawnością.

  • 132. Data: 2020-02-12 09:48:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Problemy z naprawianiem MBR rozwiązuje zastosowanie GPT.

    -----

  • 133. Data: 2020-02-13 00:57:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e43af3d$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > instalujemy Linuksa. Oczywiście znam ten program,

    Ze słyszenia?

    > jednak nie bardzo widzę w nim opcję
    > zarządzania wolną przestrzenią dysku.

    Nie widzę kraterów na Księżycu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 134. Data: 2020-02-13 00:59:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    (; Warto tutaj nadmienić/dodać/podkreślić/uzupełnić, ;) że
    na komputerze z 2008 r. GPT jest doskonałym rozwiązaniem.

    Czy Ty w ogóle wiesz, co to GPT?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    "ąćęłńóśźż" 5e43bbc0$1$558$6...@n...neostrada.pl

  • 135. Data: 2020-02-13 01:10:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e43af10$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Zadziwiające rzeczy opowiadasz. Nie to że Ci nie wierzę,
    > ale wcześniej nigdy bym nie przypuszczał że tak można,
    > chodzi o te dwa "C" na jednym Windowsie.

    WXP potrafi tak bez dwóch C.
    (pisałem o tym wielokrotnie)

    > Ja zasadniczo zawsze instalowałem Windowsy od
    > najstarszego do najnowszego i Linuks na koniec.

    Ja zaś zazwyczaj (chyba zawsze) instalowałem każdy na osobnym
    dysku i kopiowałem na dysk docelowy. Rzadko którakolwiek
    (łącznie z początkową) była instalowana na dysku docelowym.

    > Ale gdy jest do dyspozycji programik EasyBCD.

    Jest -- od lat.

    > to już można pokombinować inaczej. Układ
    > partycji nie ma znaczenia, czyli aktywne,

    Pod W10 być może nie ma. ;)

    > logiczne itd.
    > Po instalacji XP

    Po skopiowaniu. Nie zamierzam instalować -- zainstalowałem
    tam WXP w połowie 2008 r. Zainstalowałem aż dwa razy, ale
    używam tylko tej drugiej wersji, choć pierwszą też zbakapowałem
    do wersji użytecznej. Pierwsza jest bez AHCI, choć w laptopie
    jest już HDD SATA i CDVD PATA. Instalując pierwszy raz nie
    miałem tego, co potrzebne do AHCI. Gdy dostałem (chyba po
    paru dniach) skompletowaną przez kogo innego instalkę WXP
    z AHCI wolałem wszystko zainstalować od nowa, jako że nie
    wiedziałem wówczas, czym jest AHCI i nie chciałem kombinować
    po omacku -- to były początki AHCI tak, jak przed paru laty
    były początki NVMe na PCIe.

    > spróbuj za pomocą CD/pendrive z 10ką naprawić MBR,.

    Po co?!

    > Nigdy nie robiłem takiej operacji,

    Robiłem to dziesiątki razy -- choć zwykle innymi
    narzędziami, ale w tym wypadku mija się to z celem.
    (bywało bardzo dawno, że naprawiałem edytorem dysku)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 136. Data: 2020-02-13 13:01:52
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e43af10$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > WXP potrafi tak bez dwóch C.
    > (pisałem o tym wielokrotnie)

    No, ale wątpliwości dotyczą czegoś zupełnie odwrotnego - czy XP potrafi
    współegzystować dwoma "C"..

    > Ja zaś zazwyczaj (chyba zawsze) instalowałem każdy na osobnym
    > dysku i kopiowałem na dysk docelowy. Rzadko którakolwiek
    > (łącznie z początkową) była instalowana na dysku docelowym.

    A są jakieś korzyści z tej uprawianej przez Ciebie partyzantki?

    > Jest -- od lat.

    Ale pod XP chyba nie było? U mnie lata to epoki XP i to co po nim.

    > Pod W10 być może nie ma. ;)

    Instalacja 98ki to dopiero było wyzwanie - instalator bez pytania
    zajmował cały dysk.. Z instalacjami 10ki zbyt mało miałem do czynienia
    aby rzetelnie ocenić opcję partycjonowania.

> [...]
    > wiedziałem wówczas, czym jest AHCI i nie chciałem kombinować
    > po omacku -- to były początki AHCI tak, jak przed paru laty

    A ja jakoś jeszcze nie dotarłem do sprzętu dla którego XP to
    bezużyteczny zabytek.

    > Po co?!

    No bo robisz podchody jakbyś chciał zachować stary system a tylko
    doinstalować XP.  Znacznie prościej byłoby wywalić cale tałatajstwo i
    postawić systemy od nowa.

    > Robiłem to dziesiątki razy -- choć zwykle innymi
    > narzędziami, ale w tym wypadku mija się to z celem.
    > (bywało bardzo dawno, że naprawiałem edytorem dysku)

    Ja dziesiątki razy robiłem podchody z instalacją XP gdy GRUB Linuksa
    nadpisał MBR i nie szło z tym nic zrobić..

  • 137. Data: 2020-02-13 13:02:02
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e43af3d$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Ze słyszenia?

    Z doświadczenia.

    > Nie widzę kraterów na Księżycu...

    Liczę że mi ją wskażesz..

  • 138. Data: 2020-02-13 23:43:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e453aaf$0$559$6...@n...neostrada.pl

    > No, ale wątpliwości dotyczą czegoś zupełnie odwrotnego - czy XP potrafi
    współegzystować dwoma "C"..

    Nie potrafi, ale 2C jest możliwe. (wówczas jest błąd)

    > A są jakieś korzyści z tej uprawianej przez Ciebie partyzantki?

    Korzyścią jest eliminacja masy zmartwień.

    > Ale pod XP chyba nie było? U mnie lata to epoki XP i to co po nim.

    Do samego WXP nie jest potrzebny EasyBCD.

    Do koegzystencji W10-WXP może być użyteczny EasyBCD.

    BCD dotyczy W10 itp. WXP opiera się o boot.ini, ale
    gdy na jednym dysku jest W10_i_WXP -- EasyBCD jest
    przydatny także do WXP, gdy WXP startuje poprzez ;) W10.

    > Instalacja 98ki to dopiero było wyzwanie - instalator bez pytania zajmował cały
    dysk..

    W98 to WinDOS. Instalujesz DOS (programem sys.com
    itp.) a resztę po prostu kopiujesz plik po pliku.

    > A ja jakoś jeszcze nie dotarłem do sprzętu dla którego XP to bezużyteczny zabytek.

    Masy rzeczy nie osiągniesz poprzez WXP, choć
    sprzęt pociągnie także WXP. Nawet wtedy, gdy
    bezpośrednie instalowanie WXP byłoby trudne,
    możliwe bywa instalowanie WXP na virtualkach...

    > No bo robisz podchody jakbyś chciał zachować stary system a tylko doinstalować XP.

    Nie doinstalowuję.

    > Ja dziesiątki razy robiłem podchody z instalacją XP gdy GRUB Linuksa nadpisał MBR i
    nie szło z tym nic zrobić..

    Czyli nie panujesz nad narzędziami?...

    MBR (kod maszynowy, tablicę partycji i drobiazgi)
    naprawi chyba każdy partycjoner, o ile jest
    rzeczywiście partycjonerem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 139. Data: 2020-02-14 00:03:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e453ab8$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Liczę że mi ją wskażesz..

    Wskazałem w innym poście.
    Olaf też Ci wskazał.

    Użyj tego programu -- nie bój się.
    [w najgorszym wypadku wybuchnie, ale świat -- przetrwa]

    Najpierw doczytaj do końca ten post, później możesz
    wykonać poniższe w tak zwanym trybie **wirtualnym**:

    Choćby na niepotrzebnej Ci penflaszce
    czy dysku zewnętrznym spróbuj:
    - skasować z dysku wszystkie partycje
    - stworzyć partycję
    - przesunąć partycję tak, jak przesuwasz okno na pulpicie
    (na pulpicie masz 2 wymiary; partycję przesuwasz w jednym
    wymiarze; drukarka 3D ma 3 lub 4 wymiary)
    - zrezygnować ze wszystkiego

    Na górze, po lewej stronie masz:
    - zastosuj
    - odrzuć
    - cofnij
    - ponów

    Póki nie dasz 'zastosuj' -- raczej niewiele Ci grozi.

    Różne partycjonery różnie (różnymi poleceniami,
    klawiszami itp.) podchodzą do tematu, ale ZAZWYCZAJ
    wszystkie wielokrotnie upewniają się, zanim coś skasują
    czy nadpiszą...

    Zmiany typu:
    - aktywna/nieaktywna
    - ukryta/nieukryta
    domyślnie **mogą** nie być wirtualne...

    Na potrzeby tego postu:
    - skasowałem RAMdysk
    - stworzyłem nową partycję tak, że
    przed nią dałem dużo wolnego miejsca
    - przesunąłem tę partycję
    - zrezygnowałem z wprowadzenia zmian

    Gdyby coś poszło ;) źle -- nie dokończyłbym pisania... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 140. Data: 2020-02-15 11:12:28
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e453aaf$0$559$6...@n...neostrada.pl

    > Nie potrafi, ale 2C jest możliwe. (wówczas jest błąd)

    Mógłbyś wyjaśnić jak jest możliwe i na czym polega błąd?

    > Korzyścią jest eliminacja masy zmartwień.

    Żyłem w przeświadczeniu że tylko goła instalacja to brak problemów.

> [...]
    > gdy na jednym dysku jest W10_i_WXP -- EasyBCD jest
    > przydatny także do WXP, gdy WXP startuje poprzez ;) W10.

    Może być potrzebny, ale nie musi. Musi być gdy dodamy do tego tandemu
    (10+XP) Linuksa i oczywiście o ile istnieje potrzeba korzystania z
    windowsowego menadżera rozruchu.

    > W98 to WinDOS. Instalujesz DOS (programem sys.com
    > itp.) a resztę po prostu kopiujesz plik po pliku.

    98 podobnie jak późniejsze wersje Windows  ma graficzny instalator.
    Różnica miedzy nimi w tym że nie toleruje na dysku innych innych
    partycji niż systemowa "C".

> [...]
    >
    > Czyli nie panujesz nad narzędziami?...
    >
    > MBR (kod maszynowy, tablicę partycji i drobiazgi)
    > naprawi chyba każdy partycjoner, o ile jest

    Nikt nie panuje. W akcie desperacji oddałem nawet kompa do serwisu,.
    Serwisant rozłożył ręce i zalecił wymianę dysku..  Nie wierzysz? -
    wypróbuj taka metodę - zainstaluj win i Linucha i wypróbuj spod Win
    konsolowe metody naprawy   "fixboot, fixmbr", a będziesz miał dużą
    szansę aby zapoznać się z tym co dla mnie oczywiste a spekulujesz że
    niemożliwe.