  • 211. Data: 2020-02-27 11:03:32
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty masz dziewczynę?

    -----
    > "Trybun" wrote

  • 212. Data: 2020-02-27 12:20:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Feb 2020 02:25:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e571ce9$1$550$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" k...@4...com

    >Sporo kosztuje -- do czego służy?

    To jest emulator napędu CD/DVD/BR(dyskietki i obrazy maszyn wirtualnych też emuluje),
    zapisujesz na tym obrazy płyt/dyskietek/maszyn, wybierasz nazwę pliku obrazu na
    wyświetlaczu i to jest widoczne jako napęd po wetknięciu do USB maszyny docelowej.
    Bootowanie działa praktycznie na wszystkich komputerach(z wyjątkiem starych trupów z
    osiemnastego wieku, czasem trzeba odpiąć wewnętrzny napęd CD bo jest jakiś konflikt).
    Praktycznie zapomniałem o płytach CD.

  • 213. Data: 2020-02-27 12:56:49
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Feb 2020 02:34:29 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e571ce9$2$550$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >Najwyraźniej swym własnym sądem osadzę samego siebie? -- to,
    >co poniżej napisane, jest brednią. Dziś łatwo tę brednie
    >obalić -- przed laty, gdy mędrDZy mnie uczyli, było trudniej.

    >Stawiałem na interwencję Olafa...
    >
    >-=-
    >
    >Rzecz jasna ten, kto głupotę przeczytał i nie skrytykował
    >tejże głupoty publicznie, nie musi być głupcem.

    Nie czytam wszystkiego, a to, co czytam, to bardzo fragmentarycznie, usenet chyba
    zdechnie w ciągu roku, o ile nie wcześniej.

  • 214. Data: 2020-02-27 13:13:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e577009$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Po co to spekulacyjne rozpisywanie się. Chcesz wypróbować metodę która sprawiła mi
    tyle problemów z MBR to ja podałem. Nie jestem
    > jakimś znawcą dysków aby wdawać się w teoretyczne (dla mnie) rozważanie na ich
    temat. Podałem tylko przykład jak można wdepnąć w
    > g*no i jak ciężko było z tego wyjść.

    Gdy następnym razem tak wdepniesz -- możesz wyrzucić ,,trwale uszkodzony
    dysk'' do śmietnika ulokowanego blisko mnie? ;) GPT to dla mnie nowość
    i muszę polegać na @#%$!@#&^@# znaFcUF, ale MBR znam z własnego macania
    dostatecznie dobrze.

    Standardowy MBR to 512 bajtów i ogólnie składa się z:
    - kodu maszynowego (kierującego do BS aktywnej partycji)
    - tablicy partycji (wpisane są tam informacje o: położeniu
    4 partycji Primary; aktywności danej partycji; ukryciu
    danej partycji...)
    - sygnatury dysku

    Kod maszynowy nadpiszesz niemal czymkolwiek:
    - edytorem dysku
    (tego są masy mas!)
    - partycjonerem
    (tego chyba znajdziesz jeszcze
    więcej niż edytorów dysku)
    - programami typy EasyBCD
    - instalatorami (Linuksa czy Windows)...

    Tablicę partycji odtworzysz na podstawie BSów (boootsektorów)
    partycji Primary różnymi programami -- choćby partycjonerami.

    Sygnaturę możesz sobie darować, ale WXP będzie błądził w literaturze,
    gdy na dysku znajdzie masę ;) systemowych partycji Win, czy choćby
    z katalogami 'Windows'...

    Mając jedną partycję (z WXP) nie napotkasz na problem natury literalnej... ;)

    -=-

    Naprawdę nadpisuję MBR z nudów bardzo często -- czekając na lepsze pomysły. ;)
    Uwierz mi lub nie -- komputer typu PC ma ustalony start:
    - BIOS
    - MBR dysku wskazanego w BIOS
    - BS aktywnej partycji
    - programy na partycji systemowej...

    Wykorzystując błędy i niedomagania, ;) można uzyskać naprawdę wiele
    ciekawych efektów, jak start DOSa (czyli i WinDOSa -- W95, W98, WME)
    z nieaktywnej partycji...

    Rzecz jasna błędy, nad którymi nie zapanujesz, mogą Cię wprowadzić
    w stany ,,lękowe''. ;) Wystarczy któryś z poniższych drobiazgów:
    - ustawić jako aktywną nie jedną partycję, ale więcej niż jedną
    - ukryć partycję systemową lub aktywną (niekoniecznie
    uzyska wówczas literkę na czas)
    - pomerdać wpisy w tablicy partycji (niekoniecznie
    zerowy wpis kieruje do zerowej partycji itd.)
    - wprowadzić jakiś błąd w Boot.INI dla systemów typu WXP
    by mieć zdumiewające ;) efekty...

    -=-

    Pocieszę Cię -- MBR odchodzi na emeryturę...
    [wszystko za sprawą PiS? -- PO podwyższało wiek emerytalny...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 215. Data: 2020-02-27 13:14:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie ma -- to jasne! Gdyby miał -- nadpisałaby mu poprawnie MBR...
    LC

    "ąćęłńóśźż" 5e5793f5$0$523$6...@n...neostrada.pl

    : Ty masz dziewczynę?

    -----

  • 216. Data: 2020-02-27 13:20:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e576fe3$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Serwisanci może i ciency, pewne jest tylko to że żadna metoda nie działała.

    Dysk na pewno jest trwale uszkodzony! I szkodliwy -- promieniuje
    uszkodzeniami MBR na inne dyski!!! Musisz natychmiast pozbyć się
    tego dysku, ale nie wolno Ci wyrzucać takiego dysku gdziekolwiek!!
    Musisz zutylizować ów dysk w specjalistycznym zakładzie!!!

    Ponieważ wszyscy jesteśmy dziećmi tego samego Boga, jesteśmy bliźnimi,
    mogę Cię wyręczyć -- przyślij do mnie ten dysk a ja za Ciebie
    (w Twoim imieniu!) przekażę ten dysk (zupełnie bezpłatnie!!!)
    do secjalistyczmego zakładu utylizującego takie niebezpieczne dyski!!!

    Prawdopodobnie ów dysk zaraził się czapkawirusem czy jakoś tak...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 217. Data: 2020-02-27 14:35:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e57707f$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > No ja cie kręcę. A z czego niby ja teraz piszę? - Z Win 10 (Home)
    > pobranego mniej więcej w tym samym czasie i wypalonym na normalnej
    > płycie DVD. Bez urazy ale znowu teoretyzujesz. Zalecam zrobić próbę
    > z płytą RW i dopiero zająć stanowisko.

    www.eneuel.w.duna.pl/error/64w10.png

    Nie wejdzie!!! Nie trzeba próbować na RW, by sprawdzić, czy coś wejdzie.

    To obrazek ISO ściągnięty spod WXP.

    Nawet, gdyby wszedł, nie wypalałbym, bo penflaszka jest wygodniejsza.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 218. Data: 2020-02-27 14:35:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e57713b$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to przeczy zdrowemu rozsądkowi, bo chyba gdy pierwszy
    > raz chcę bootować z nowego dysku to ręcznie trzeba takie
    > bootowanie ustawić w BIOSie?

    Pierwszy czy ostatni -- trzeba ustawić, który dysk (kod
    w MBR którego dysku) ma przejąć kontrolę po BIOSie.

    > Przynajmniej ja tak robiłem, być może niepotrzebnie..

    Możesz ustawić:
    - dysk_0
    .
    .
    - dysk_n
    - DVD
    - USB
    - coś innego...

    z sugerowaną kolejnością szukania takiego kodu...
    (znajdzie na dysk_0 -- nie będzie szukać dalej,
    ale jeśli nie znajdzie -- poszuka na dysk_1 itd...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 219. Data: 2020-02-27 15:45:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 7...@4...com
    > usenet chyba zdechnie w ciągu roku

    Nie zdechnie -- przeczeka ataki czaokawirusa w specjalnym schronie! ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=F6iH4rzlY08 <-- 60 metrów, 13 pięter...
    https://youtu.be/exm1fA0p964?t=10 <-- Kiedyś tu będzie Rumunia... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 220. Data: 2020-02-27 15:52:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" g...@4...com

    > To jest emulator napędu CD/DVD/BR(dyskietki i obrazy
    > maszyn wirtualnych też emuluje), zapisujesz na tym obrazy

    To ma swoją pamięć czy jest tylko obudową, do
    której trzeba włożyć jakiś nośnik typu HDD?

> [...]
    > z osiemnastego wieku, czasem trzeba odpiąć wewnętrzny
    > napęd CD bo jest jakiś konflikt). Praktycznie zapomniałem

    Jeśli dostaniesz wynik MR/RTG itp. ma CD -- przypomnisz sobie?

    --