  • 251. Data: 2020-03-01 13:47:36
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-01 o 08:02, Trybun pisze:

    > W BIOSie trzeba wejść głębiej w opcje aby zobaczyć i przejrzeć sekcję
    > bootowania.

    W nowszych wystarcza na starcie wcisnąć F10, F12, Ctrl-E czy jakieś inne
    kombinacje. W niektórych BIOSach można włączyć pytanie o urządzenie
    startowe bez żądania wciskania klawiszy.
    A poza tym są jeszcze inne możliwości, typu PXE Boot, IDRAC itd., ale to
    już raczej nie dla zwykłego cywila.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 252. Data: 2020-03-01 14:37:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > W BIOSie trzeba wejść głębiej w opcje aby zobaczyć i przejrzeć sekcję
    > bootowania.

    To jeszcze nie widziałeś tego BIOS-u?
    Jak masz CD-rom to ustawiasz jako pierwszy, potem ew.drugi, potem
    konkretny dysk twardy.
    To nie ma nic wspólnego z tym co wybierzesz po naciścięciu klawisza ESC
    i wybrania danego dysku z wyświetlonej listy. Wybierasz np. swój
    pendrive do przywrócenia systemu, a tam dalej masz jeszcze dodatkowe
    opcje co chcesz robić.

    --
    animka

  • 253. Data: 2020-03-01 19:03:22
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 01.03.2020 o 13:47, Adam pisze:

> [...]
    > urządzenie startowe bez żądania wciskania klawiszy.
    > A poza tym są jeszcze inne możliwości, typu PXE Boot, IDRAC itd., ale

    Skoro tak piszesz. Cały mój sprzęt komputerowy to tak właściwie zabytki.
    Jednak mimo wszystko nie widzę jakiejś potrzeby zmiany na coś
    nowocześniejszego ze względu na wymienione innowacje. Bo one wyglądają
    jak "uszczęśliwianie" użytkownika auta czujnikami deszczu...

  • 254. Data: 2020-03-01 19:03:56
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 01.03.2020 o 14:37, Animka pisze:

> [...]
    > ESC i wybrania danego dysku z wyświetlonej listy. Wybierasz np. swój
    > pendrive do przywrócenia systemu, a tam dalej masz jeszcze dodatkowe

    Do czynienia miałem tylko z takimi - właczam kompa, naciskam np.
    "delete", wchodzę w BIOS i wybieram sekcję boot, i np cdrom jako nr1,
    F10, do napędu plyta CD/DVD i enter.

    Tobie chodzi chyba o fabryczne mechanizmy startu laptopa z wgranym
    systemem a nie o sama istotę BIOSu.

  • 255. Data: 2020-03-01 19:05:01
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e5a68d6$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > To na pewno jest wolny od czapkawirusa...
    > Kiedyś produkowano lepse dyski -- dopiero
    > później wprowadzono postarzanie...

    Bo ja wiem... Jesteś pewny że dzisiejsi producenci naprawdę postarzają
    sprzęt?

    > 512 MB keszu procesora graficznego?
    > [Trybun celuje w desktopy -- wiemy z innych postów;
    > DIMMy DDR2 są dziś w cenie szmelcu; desktopy mają co
    > najmniej 3 sloty; rzadko bywa, że 2; często -- że
    > więcej niż 3 -- 12 GiB to drobiazg; tym bardziej
    > DIMM DDR3 czy DIMM DDR4...]

    Nie bierzesz pod uwagę jednego - sprzęt ma swoje lata, tak że każda
    wydana złotówa na modernizację to pieniądz praktycznie wyrzucony w błoto.

    > [więcej terabajtów? SATAnizm? szybsze transfery
    > i krótsze opóźnienia? inne podejście do CPU?]
    >
    > O, wiesz, implementowane są różne osiągnięcia rozwojowe...
    > Coraz to inne... Trudno to tak opisać w jednym poście...
    > [nawet w wielkim -- po co mi kamień?... mam ich kilka...]

    Teoria, oczywiście poza samą pojemnością są to tylko czysto papierowe
    dane. Np SATA wcale nie zapewnia większej wydajności HDD.

> [...]
    > znacznie więcej experymentów niż z góry przygotowane...
    > [po co prowadzić zapomniane eksperymenty?... -- po czym...
    > po nocach...]
    >
    > 32W10, choć nie z tego świata, pracuje poprawnie i (podobnie
    > jak ten, który był instalowany na tym laptopie) potrafi wyłączyć
    > pokładową myszkę...
    >
    > WXP potrafi i włączyć, i wyłączyć.
    >
    > Ciekawe, jak oduczyć 32W10 wyłączania?
    > Trzeba by jakoś zdeaktywować F6 lub
    > przypisać mu inną rolę społeczno-bezużyteczną...
    >
    > Można by też poszukać softowej możliwości włączania...
    > Prymitywnie, w MenUrządzeń -- sienieudaje...

    A idzie w ogóle zaobserwować jakieś różnice na linii W10 32 a W10 64 bit?

    > Problem z ładowaniem może wynikać z nieużywania -- trzeba kilka
    > (czy kilkanaście razy) naładować, by rozruszać to coś... Tak to
    > widzę na podstawie moich własnych doświadczeń z akumulatorami
    > tego (lionami i podobnymi) typu.
    >
    > Pierwsze (po latach) ładowanie może trwać kilka dni i starczyć
    > na kilka sekund -- o ile w ogóle dojdzie do ładowania; kolejne
    > mogą być szybsze i starczyć na dłużej. Akumulator nie jest
    > niszczony (IMO nawet taki odpoczynek dobrze ;) mu robi) ale
    > jakoś traci na swej atrakcyjności...
    >
    > Trwale i nagle/szybko niszczy nadmiar ciepła.

    No cóż, możliwe że właśnie to jest przyczyna.

  • 256. Data: 2020-03-01 19:06:09
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e5a6918$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Nie znam, ale są o tym całe portale.
    >
    > Wg Ciebie CloneCD jest sprawny w łamaniu zabezpieczeń?
    >
    > -=-
    >
    > Do nieabezpieczonych używam -- EAC do CDDA i ImgBurn do innych.

    Bez przesady, mam powody aby twierdzić że nie ma takiego softu!

    Tak, CloneCD ani razu mnie nie zawiódł.

    Chodzi mi o takie co potrafią coś więcej.  Kilka płyt z grami już ledwo
    zipie, tak że przydałyby sie kopie na nowych nośnikach.

  • 257. Data: 2020-03-01 20:51:47
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-01 o 19:03, Trybun pisze:

> [...]
    > F10, do napędu plyta CD/DVD i enter.
    >
    > Tobie chodzi chyba o fabryczne mechanizmy startu laptopa z wgranym

    Tak, nie o istotę Biosu.
    Masz na pendrivie utworzony dysk odzyskiwania?

    --
    animka

  • 258. Data: 2020-03-01 23:54:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e5bf991$0$536$6...@n...neostrada.pl

    +> Do niezabezpieczonych używam -- EAC do CDDA i ImgBurn do innych.

    > Bez przesady, mam powody aby twierdzić że nie ma takiego softu!
    Jakiego?

    > Tak, CloneCD ani razu mnie nie zawiódł.
    Mało widziałeś w tym temacie.

    > Chodzi mi o takie co potrafią coś więcej. Kilka płyt z grami już
    > ledwo zipie, tak że przydałyby sie kopie na nowych nośnikach.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 259. Data: 2020-03-01 23:54:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e5bf94d$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Nie bierzesz pod uwagę jednego - sprzęt ma swoje lata,
    > tak że każda wydana złotówa na modernizację to pieniądz
    > praktycznie wyrzucony w błoto.

    4 GiB to koszt 40 pln -- chyba warto.
    [gdyby nie było warto -- kosztowałaby mniej]
    Dla mnie 3 GiB dla WXP to niezbyt wiele.

    > A idzie w ogóle zaobserwować jakieś różnice na linii W10 32 a W10 64 bit?
    Zasięg adresowania RAMki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 260. Data: 2020-03-02 10:04:21
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e5bf94d$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > 4 GiB to koszt 40 pln -- chyba warto.
    > [gdyby nie było warto -- kosztowałaby mniej]
    > Dla mnie 3 GiB dla WXP to niezbyt wiele.

    Myślę że błąd popełniłem już wymieniając w nim niedawno kartę grafiki i
    zasilacz. Co innego gdyby to był komputer z którego korzystam na co
    dzień, wtedy modernizacja mogłaby mieć sens.

    > Zasięg adresowania RAMki.

    A co to znaczy?