  • 241. Data: 2020-02-29 14:36:22
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e58e152$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > [15-20 lat temu? -- 3,5" 40 GB?... 2.5" pewnie w MB...]
    >
    > Aha! Jeśli 15-20 lat temu to być może jest sprawny...
    > W tamtym czasie dyski były po prostu solidniejsze ,
    > zatem także i również oraz odporniejsze na ataki
    > [lub anieki?] czapkawirusa... Możesz nie przysyłać mi...

    Dokładnie, 3,5 - 40GB. Kiedyś upychałem na nim dwa Windowsy i Linucha,
    dzisiaj to komp rezerwowy z 98 ew XP albo Linuks z lekkim środowiskiem.
    Procek mógłby uciągnąć cos więcej, ale RAM to tylko 512MB.

    A co niby takiego lepszego w dzisiejszych HDD?

> [...]
    >
    > Ten ostatni raczej nie na wiele przyda się -- testuję
    > zachowanie akumulatora i gram z nudów... Może odczytam
    > nim mikroSD z Asusa, ale akumulator starcza na krótko
    > a koncentryczne zasilanie jest niepewne... (czyli stale
    > jest okupowane mikroUSB)
    >
    > Laptop domaga się stabilniejszego zasilania:
    > - akumulatora
    > - i dobrej parki -- wtyczka+gniazdo
    > oraz co najmniej jednego klawisza klawiatury...
    > (plastyku wierzchniego -- mechanizm jest sprawny)
    >
    > 20 V i 4.5 A -- mam taki napis na zasilaczu
    >
    > BTW -- zasilacz jest gorący! Ma co najmniej 55 °C.

    A ja niedawno miałem okazję zauważyć postęp w jakości sprzętu. Po
    dłuższym czasie nieużywania uruchomiłem 10letni tablet Huawei.
    Uruchamianie prawie dwie minuty, ładowanie baterii pół dnia! Ostatnie z
    moich sprzętów - telefony TP-Link i Motorola robią to kilkanaście razy
    szybciej.

  • 242. Data: 2020-02-29 14:36:43
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2020 o 11:00, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 28 Feb 2020 10:46:59 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <5e58e193$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <L...@j...cb> :

    > Nie zrobisz poprawnego pliku ISO z zabezpieczonej płyty, zabezpieczenie musi być
    zdjęte(o
    > ile mi wiadomo, firmware emulatora nie potrafi tego emulować).

    Szkoda,. Nie ma możliwości zrobić kopii kilku gier z CD/DVD programowo,
    to liczyłem że może dałoby się zrobić to sprzętowo.

  • 243. Data: 2020-02-29 14:37:28
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e58e193$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Zależy to od metody zabezpieczającej.

    Może znasz jakiś program do klonowania zabezpieczonych płyt DVD, taki o
    sprawności jaką drzewiej;-) miał CloneCD?

  • 244. Data: 2020-02-29 14:38:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e58e1d8$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > ~tak samo -- BIOS przekazuje pałeczkę BSowi (lub
    > MBRowi -- bo flaszka może przypominać i dyskietkę
    > typu FDD, i dysk typu HDD) flaszki.
    >
    > Komputerowi jest obojętne, skąd czerpie kod maszynowy:
    > - z USB
    > - z SATA
    > - z PCIe
    > - z karty ,,rozszerzeń'' (graficznej czy sieciowej...)
    >
    > Dostaje/czyta proste instrukcje typu jump, które posłusznie wykonuje...

    Ale to użytkownik za pomocą ustawień w BIOSie decyduje z czego ma
    nastąpić rozruch...

  • 245. Data: 2020-02-29 14:38:39
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 28.02.2020 o 22:44, Animka pisze:

    > Ja mam przy uruchamianiu informacje.Jeśli mam włożony pendrive (tam
    > jest odzyskiwanie systemu) to naciskam ESC, enter i pokazuje sie lista
    > urządzeń. Mogę wybrać co ma się uruchomić, Zazwyczaj stosuję
    > przywracanie systenu i wybieram dongla Toshibę z listy.

    To chyba już ta nowsza wersja BIOsu, czyli UEFI czy jakoś tak. Mam co
    prawda taką opcję w laptopie,ale nie było jeszcze okazji aby ją wypróbować.

  • 246. Data: 2020-02-29 14:58:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-29 o 14:38, Trybun pisze:

    > To chyba już ta nowsza wersja BIOsu, czyli UEFI czy jakoś tak. Mam co
    > prawda taką opcję w laptopie,ale nie było jeszcze okazji aby ją wypróbować.

    Ale co ma nowsza wersja (a w zasadzie zamiennik) BIOS-u?

    Startowanie z pendrive miał już OIDP Intel 440BX. Czyli ponad 20 lat temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 247. Data: 2020-03-01 08:02:48
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.02.2020 o 14:58, Adam pisze:

    > Ale co ma nowsza wersja (a w zasadzie zamiennik) BIOS-u?
    >
    > Startowanie z pendrive miał już OIDP Intel 440BX. Czyli ponad 20 lat
    > temu.

    W BIOSie trzeba wejść głębiej w opcje aby zobaczyć i przejrzeć sekcję
    bootowania.

  • 248. Data: 2020-03-01 13:13:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" k...@4...com

    > Do tej obudowy nie wlizie, raczej do jakiegoś napędu DVD.

    Czyli choć jeden na_pęd musi być poniżej ręki?
    [musi być pod ręką -- nie może nad ręką?...
    chyba nie... https://nadelectronics.com/
    NAD jest do muzyki...]

    -=-

    Ogólnie (co do zasady) każdy krążek medyczny najpierw zrzucam
    do ISO na dysku a dopiero później oglądam spod emulatora?...
    Każdy -- nie tylko medyczny. Żal mi napędów do ,,przeglądania''
    zawartości płyt...

    BTW -- takie obrazki są dobrą obroną przed nadpisaniem
    któregoś z plików, czy jakąkolwiek zmianą, choćby daty
    pliku, dlatego warto z tego korzystać...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 249. Data: 2020-03-01 13:25:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e5a6918$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Może znasz jakiś program do klonowania zabezpieczonych
    > płyt DVD, taki o sprawności jaką drzewiej;-) miał CloneCD?

    Nie znam, ale są o tym całe portale.

    Wg Ciebie CloneCD jest sprawny w łamaniu zabezpieczeń?

    -=-

    Do nieabezpieczonych używam -- EAC do CDDA i ImgBurn do innych.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.

  • 250. Data: 2020-03-01 13:31:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e5a68d6$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Dokładnie, 3,5 - 40GB. Kiedyś upychałem na nim dwa Windowsy i Linucha,

    To na pewno jest wolny od czapkawirusa...
    Kiedyś produkowano lepse dyski -- dopiero
    później wprowadzono postarzanie...

    > dzisiaj to komp rezerwowy z 98 ew XP albo Linuks z lekkim
    > środowiskiem. Procek mógłby uciągnąć cos więcej, ale RAM
    > to tylko 512MB.

    512 MB keszu procesora graficznego?
    [Trybun celuje w desktopy -- wiemy z innych postów;
    DIMMy DDR2 są dziś w cenie szmelcu; desktopy mają co
    najmniej 3 sloty; rzadko bywa, że 2; często -- że
    więcej niż 3 -- 12 GiB to drobiazg; tym bardziej
    DIMM DDR3 czy DIMM DDR4...]

    > A co niby takiego lepszego w dzisiejszych HDD?

    [więcej terabajtów? SATAnizm? szybsze transfery
    i krótsze opóźnienia? inne podejście do CPU?]

    O, wiesz, implementowane są różne osiągnięcia rozwojowe...
    Coraz to inne... Trudno to tak opisać w jednym poście...
    [nawet w wielkim -- po co mi kamień?... mam ich kilka...]

    Na razie jest tu klejony (z powodzeniem!) 32W10.
    Długo zachodziłem w głowę (swoją -- blisko miałem)
    skąd po testach z 64W10 wziął się 32W10... Okazało się,
    że (niekoniecznie podczas lunatykowania) prowadziłem
    znacznie więcej experymentów niż z góry przygotowane...
    [po co prowadzić zapomniane eksperymenty?... -- po czym...
    po nocach...]

    32W10, choć nie z tego świata, pracuje poprawnie i (podobnie
    jak ten, który był instalowany na tym laptopie) potrafi wyłączyć
    pokładową myszkę...

    WXP potrafi i włączyć, i wyłączyć.

    Ciekawe, jak oduczyć 32W10 wyłączania?
    Trzeba by jakoś zdeaktywować F6 lub
    przypisać mu inną rolę społeczno-bezużyteczną...

    Można by też poszukać softowej możliwości włączania...
    Prymitywnie, w MenUrządzeń -- sienieudaje...

    > A ja niedawno miałem okazję zauważyć postęp w jakości sprzętu.
    > Po dłuższym czasie nieużywania uruchomiłem 10letni tablet Huawei.
    > Uruchamianie prawie dwie minuty, ładowanie baterii pół dnia!

    Problem z ładowaniem może wynikać z nieużywania -- trzeba kilka
    (czy kilkanaście razy) naładować, by rozruszać to coś... Tak to
    widzę na podstawie moich własnych doświadczeń z akumulatorami
    tego (lionami i podobnymi) typu.

    Pierwsze (po latach) ładowanie może trwać kilka dni i starczyć
    na kilka sekund -- o ile w ogóle dojdzie do ładowania; kolejne
    mogą być szybsze i starczyć na dłużej. Akumulator nie jest
    niszczony (IMO nawet taki odpoczynek dobrze ;) mu robi) ale
    jakoś traci na swej atrakcyjności...

    Trwale i nagle/szybko niszczy nadmiar ciepła.