  • 21. Data: 2020-02-03 02:20:27
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e368732$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > używaniu. Był m.in trzykrotnie instalowany W10, dwukrotnie Linuks itd,.

    32W10 i 64W10 -- po co trzeci raz?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 22. Data: 2020-02-03 02:24:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e35bc45$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > 520MB, chyba nic, nie mam sposobu aby to sprawdzić. Teraz sobie przypominam że jak
    partycjonowałem go Magikiem to nie było żadnej
    > ukrytej partycji, to ten program bez mojej wiedzy musiał ją założyć.. Pytanie tylko
    - po jaka cholerę.. Może na dysku były jakieś
    > dane producenta i ten program przed formatem je ulokował w konkretnym miejscu?

    Partycjiner raczej ;) nie dogrywa partycji potajemnie...

    Instalowałeś W10 na UEFI/GPT czy Legacy/MBR?
    (UEFI wymaga raczej tej dodatkowej partycji)

    Używasz Magika, choć reklamowałeś AOMEI?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 23. Data: 2020-02-03 02:29:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e35bb94$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Sandisk. Suma odczytów - 194GB, zapisów - 163GB,
    > zapisów NAND - 124GB, ilość włączeń 10 razy, czas
    > pracy dysku - 59 godz. Wygląda na to że nówka nie śmigany..

    Nówka ma 124 GB TBW?
    Przykładowo kilka razy instalowany W10...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 24. Data: 2020-02-03 10:52:42
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e35bb94$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Nówka ma 124 GB TBW?
    > Przykładowo kilka razy instalowany W10...

    Rzecz dotyczy tego czy nabyłem dysk fabrycznie nowy czy używany. A tu
    wątpliwości nie ma  SSD był fabrycznie nowy.

  • 25. Data: 2020-02-03 10:55:24
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >

    > Instalowałeś W10 na UEFI/GPT czy Legacy/MBR?
    > (UEFI wymaga raczej tej dodatkowej partycji)
    >

    > Używasz Magika, choć reklamowałeś AOMEI?

    Partycjoner i owszem - nie, jednak okazuje się że 10ka robi to z urzędu.
    MBR i tutaj także pojawia się nieplanowana przeze mnie partycja. Podobno
    10ka zakłada taką partycję jako magazyn dla kopii bezpieczeństwa.

    A bo to idzie spamiętać jakiego programu do partycjonowania używałem w
    konkretnej operacji,. Wiem jedno - do klonowania i przenosin systemu na
    pewno używałem AOMEI, natomiast z jakiego programu korzystałem do
    partycjonowania obecnego dysku to (jak w ruskim dowcipie) nawet na
    torturach nie zdradzę..;-)

  • 26. Data: 2020-02-03 10:56:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e368732$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > 32W10 i 64W10 -- po co trzeci raz?...

    64. Coś źle siadał. Odsyłam do lektury moich uwag na innej grupie -
    "stabilność W10 na dysku SSD".

  • 27. Data: 2020-02-03 10:57:23
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e368760$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > Widziałem masę partycjonerów -- żaden nie dodawał cichcem partycji...

    No i najprawdopodobniej masz rację. Ta partycja to dzieło W10.

    > Natomiast Evo NVMe ma puste miejsce (~10%) potrzebne dyskowi...
    > Innych SSD nie znam.

    Może to kwestia sposobu instalacji systemu, może mając gotowe już
    partycje niepotrzebnie zaznaczałem jeszcze  opcję "formatuj" w trakcie
    instalacji 10ki. Ale w sumie poza ciekawością sprawa niewarta zawracania
    sobie głowy. Przecie te 5xxMB to nie coś co znacznie wpływa na rozmiar
    dysku.

  • 28. Data: 2020-02-03 16:09:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Trybun" 5e368760$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > Widziałem masę partycjonerów -- żaden nie dodawał cichcem partycji...

    Partycjoner Windows od wersji bodajże 8.0 (a już na pewno Win10) dodaje
    taką partycję. Zwłaszcza na GPT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2020-02-03 20:28:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po co przed instalacją zakładać partycje zewnętrznym programem, skoro przy instalacji
    jest opcja "na czysto" z założeniem sobie
    wszelkich potrzebnych partycji przez instalator Win?
    Jeszcze ewentualne pytanie w jaki sposób i kiedy robisz "over-provisioning" dla SSD.
    Ja "over-provisioning" (defaultowe 10%) robiłem już po instalacji Win 10 spod
    Windows, programem fabrycznym Samsung Magician.
    Nie wiem, czy program każdego producenta SSD to umożliwia (OIDP programik Intela do
    ich marki SSD takiej funkcji nie miał,
    przynajmniej pod Win XP).

    -----

  • 30. Data: 2020-02-04 00:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e37ed6a$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Rzecz dotyczy tego czy nabyłem dysk fabrycznie nowy czy używany. A tu wątpliwości
    nie ma SSD był fabrycznie nowy.

    Też tak uważam:
    - 3 razy instalowałeś W10, więc masz 124 GB TBW i 10 włączeń
    - instalując na GPT spod UEFI, dostałeś gratisową partycję.

    --