  • 31. Data: 2020-02-04 00:54:37
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r19d30$5go$1$A...@n...chmurka.net

    > Partycjoner Windows od wersji bodajże 8.0 (a już na
    > pewno Win10) dodaje taką partycję. Zwłaszcza na GPT.

    Partycjoner czy instalator?
    'Zwłaszcza na GPT' czy 'tylko na GPT'?
    Tyle razy instalowałem na MBR -- nie było gratisu. ;)
    (instalowałem na różnych komputerach)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2020-02-04 00:56:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e37ee0c$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > Partycjoner i owszem - nie, jednak okazuje się że 10ka robi to z urzędu.

    Ale IMO tylko w wypadku GPT.

    > MBR i tutaj także pojawia się nieplanowana przeze mnie partycja.

    Nie instalowałem 64W10, ale instalowałem
    32W10 na MBR -- nie było dodatkowej partycji.
    (instalowałem wielokrotnie na różnych komputerach)

    > Podobno 10ka zakłada taką partycję
    > jako magazyn dla kopii bezpieczeństwa.

    > A bo to idzie spamiętać jakiego programu do
    > partycjonowania używałem w konkretnej operacji,.
    > Wiem jedno - do klonowania i przenosin systemu
    > na pewno używałem AOMEI, natomiast z jakiego
    > programu korzystałem do partycjonowania obecnego
    > dysku to (jak w ruskim dowcipie) nawet na
    > torturach nie zdradzę..;-)

    Też używam różnych partycjonerów.

    -=-

    Po co 3 razy instalowałeś W10? Home, Professional itd.?... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 33. Data: 2020-02-04 01:51:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e37ee35$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > 64. Coś źle siadał. Odsyłam do lektury moich uwag
    > na innej grupie - "stabilność W10 na dysku SSD".

    Najpierw Pszemol nie zdołał, teraz Ty...

    Nie próbowałem -- skopiowałem zainstalowany w sklepie
    (jedynie podczyszczony -- wprowadziłem siebie zamiast
    sklepowego klienta, wywaliłem to i owo itd.) z HDD na
    SSD dwa razy, po czym jedną z tych dwóch kopii z SSD
    skopiowałem ponownie na HDD... Tam ją straciłem po
    wielu miesiącach w efekcie nadmiernego/nieopatrznego
    kasowania i ponownie skopiowałem jedną z kopii z SSD
    na HDD...

    Zanim tę sklepową (lub jej kopię) skopiowałem
    na SSD -- skopiowałem ją wiele razy na HDD...

    Kopiowałem co najmniej kilkanaście razy, ale od zera
    chyba nie instalowałem 64W10. Być może zainstaluje
    na Fujitsu-Siemensie... (na razie zainstalowałem
    tam tylko 32W10 i wrzuciłem 64W10 z Acera...)

    Chyba nie instalowałem 64W10 -- pewności nie mam.
    Na pewno nie instalowałem na Acerze, z którego teraz stukam.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 34. Data: 2020-02-04 10:57:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e37ed6a$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Też tak uważam:
    > - 3 razy instalowałeś W10, więc masz 124 GB TBW i 10 włączeń
    > - instalując na GPT spod UEFI,  dostałeś gratisową partycję.

    Nie ma mowy o GPT, mam tradycyjny układ partycji. Nawet nie wiedziałbym
    jak się za to GPT zabrać.

  • 35. Data: 2020-02-04 10:57:48
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e37ee0c$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > Ale IMO tylko w wypadku GPT.

    No, jak widać nie tylko wtedy...

    > Nie instalowałem 64W10, ale instalowałem
    > 32W10 na MBR -- nie było dodatkowej partycji.
    > (instalowałem wielokrotnie na różnych komputerach)

    A dla mnie w sumie jest to pierwsza instalacja na SSD, na laptopie były
    tylko przenosiny z HDD.

    > Też używam różnych partycjonerów.
    >
    > -=-
    >
    > Po co 3 razy instalowałeś W10? Home, Professional itd.?... ;)

    Home, 3 x Home.

  • 36. Data: 2020-02-04 10:59:01
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Chyba nie instalowałem 64W10 -- pewności nie mam.
    > Na pewno nie instalowałem na Acerze, z którego teraz stukam.

    Akurat nie znam problemów Przemola. U mnie nie wiedzieć czemu 10ka
    sprawiała problemy typu - brak menu kontekstowego pod ppm, albo nie
    chciala się wyłączać. Były to wszystko starsze kopie i po
    zaktualizowaniu. Już myślałem że 10ce wybitnie nie służą dyski SSD, ale
    wpadłem na pomysł żeby pobrać najnowszą wersję, no i wygląda że był to
    strzał w  nomen omen - dziesiątkę, żadnych aktualizacji i (jak na razie)
    10 śmiga aż miło.

    Tak że jedyne co Ci mogę doradzić o ile masz zamiar instalować to
    pobierz najnowszą wersję 10ki. Te starsze z późniejszymi aktualizacjami
    to proszenie się o problemy.

  • 37. Data: 2020-02-04 10:59:25
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.02.2020 o 20:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Po co przed instalacją zakładać partycje zewnętrznym programem, skoro
    > przy instalacji jest opcja "na czysto" z założeniem sobie wszelkich
    > potrzebnych partycji przez instalator Win?
    > Jeszcze ewentualne pytanie w jaki sposób i kiedy robisz
    > "over-provisioning" dla SSD.
    > Ja "over-provisioning" (defaultowe 10%) robiłem już po instalacji Win
    > 10 spod Windows, programem fabrycznym Samsung Magician.
    > Nie wiem, czy program każdego producenta SSD to umożliwia (OIDP
    > programik Intela do ich marki SSD takiej funkcji nie miał,
    > przynajmniej pod Win XP).

    Wygoda, o ile się instaluje na dysku kilka systemów.

    Nic takiego nie robiłem, właściwie to pierwszy raz o tym słyszę.

  • 38. Data: 2020-02-04 11:50:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej może nie służyć MBR.
    Zrób GPT.

    -----

  • 39. Data: 2020-02-04 11:52:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to wejdź na stronę producenta Twojego SSD i sprawdź, co to jest over-provisioning.

    -----

  • 40. Data: 2020-02-04 14:28:28
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 11:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > Raczej może nie służyć MBR.
    > Zrób GPT.
    >

    > -----

    A to GPT to jakie korzyści?