  • 31. Data: 2019-05-15 18:01:55
    Temat: Re: Pasek
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 maja 2019 10:16:21 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    motocyklista zrobil unik i skonczyl wywalony na chodniku to i tak musial jechac nieco
    szybciej.

    > Ostawiam, że dobrze obstawiasz. Jako motocyklista z licznikiem w milach
    > to powiem ci, że jak jedziesz 50 mil/h to się z tłumu (innych kierowców
    > samochodów) nie wyróżniasz - przynajmniej w warszawie.

    Ale widzisz, co innego jakas Grojecka a co innego taka zlota/chmielna.
    A tu to taka wydra byla. Ano osiedlowka ani dwupasmowka.
    Na takich raczej sie jedzie 50 (licznikowe 60).

    > Średnia krajowa - niech pierwszy rzuci kamień ten, komu nie zdarza 7
    > dyszek po mieście.

    Zalezy gdzie i zalezy czy w strumieniu.
    Jakby motorowiec jechal w strumieniu samochodow to by pewnie na dziadka sie nie wbil
    bo by dziadek nie skrecal.
    A tak to paradoksalnie mniejszy ruch sprawil ze o wypadek latwiej.

    I wiesz co?
    Po Polsce rzeczywiscie jezdzi sie szybciej. Bo drogi sa dosyc "strumieniowe".
    Skrzyzowania rzadko (relatywnie), przejscia rzadko (relatywnie).
    Tam w Jaroslawiu przejscia co 200-250m.
    Ludzi niewiele lazi.
    Takie drogi powoduja ze sie jezdzi szybciej i jest to odbierane jako bezpieczne.

    Co innego takie cos:
    https://www.google.com/maps/@41.9310828,-87.7795887,
    3a,60y,278.85h,86.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1shfvqTtgMIL
    GdnR9_9zTPmg!2e0!7i16384!8i8192

    Wzialem pierwsze z brzegu.
    Porownywalne z jaroslawiem:
    https://www.google.com/maps/@42.246933,-88.6035126,3
    a,75y,292.01h,80.65t/data=!3m7!1e1!3m5!1s3NSLDV2qIlc
    NXidQKExyZw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoi
    d%3D3NSLDV2qIlcNXidQKExyZw%26output%3Dthumbnail%26cb
    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D6.4821253%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i13312!8i6656

    Tam sie naturalnie jezdzi wolniej bo skrzyzowan jak mrowkow i na kazdym ktos moze
    przejsc...

  • 32. Data: 2019-05-15 18:26:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2019 o 18:01, s...@g...com pisze:

    > Zalezy gdzie i zalezy czy w strumieniu.
    > Jakby motorowiec jechal w strumieniu samochodow to by pewnie na dziadka sie nie
    wbil bo by dziadek nie skrecal.

    NIe wiem - ja to mało reprezentatywny jestem, bo chopper ale staram się
    trzy sekundy odstępu trzymać - moto generalnie raczej słabiej hamują niż
    katamarany.

    > Tam sie naturalnie jezdzi wolniej bo skrzyzowan jak mrowkow i na kazdym ktos moze
    przejsc...

    Gdzieś obok jest dyskusja, że gdzie indziej piesi łażą gdzie popadnie, a
    u nas nawet na przejściu kierowcy się spodziwają okrętu, ale nie pieszego...

    Shrek

  • 33. Data: 2019-05-15 18:49:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >NIe wiem - ja to mało reprezentatywny jestem, bo chopper ale staram
    >się trzy sekundy odstępu trzymać - moto generalnie raczej słabiej
    >hamują niż katamarany.

    Chopper chyba powinien miec mniejszy problem - nie przewroci sie przez
    przednie kolo :-)

    >Gdzieś obok jest dyskusja, że gdzie indziej piesi łażą gdzie
    >popadnie, a u nas nawet na przejściu kierowcy się spodziwają okrętu,
    >ale nie pieszego...

    Skoro laza gdzie popadnie, to musza uwazac, zeby nie wtargnac prosto
    pod pojazd :-)

    J.

  • 34. Data: 2019-05-15 18:59:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    D100!7i13312!8i6656

    > Tam sie naturalnie jezdzi wolniej bo skrzyzowan jak mrowkow i na kazdym

    Nie bardzo rozumiem co Twoje ilustracje z USA miały wykazać...
    Czy możesz nieco podkręcić jasność? :-)

    Bo ja w rejonie Austin i Diversey właśnie sobie stłukłem miskę olejową
    na progach zwalniających które mieszkańcy sobie budują za własną
    kasę aby SPOWALNIAĆ bo gdyby ich nie było to właśnie pomykanoby
    bardzo, bardzo szybko w gęstej zabudowie wielorodzinnej i komercyjnej
    gdzie pieszych dużo i chodzą jak popadnie po ulicy...

  • 35. Data: 2019-05-15 18:59:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2019 o 18:49, J.F. pisze:

    > Chopper chyba powinien miec mniejszy problem - nie przewroci sie przez
    > przednie kolo :-)

    Przez przednie to wcale i superbika nie tak łatwo obrócić. Za to jak
    zablokujesz (a o to łatwiej w chopperach) to potem opowiadasz po
    knajpach, że "położyłeś maszynę". Moto nie mają (przynajmniej do
    niedawna większość) ABSu, więc hamują słabo - na maksa nie zahamujesz,
    bo wtedy ułamek ruchu klamką dzieli cię od gleby.

    > Skoro laza gdzie popadnie, to musza uwazac, zeby nie wtargnac prosto pod
    > pojazd :-)

    Ale obecność pieszego na jezdni nikogo nie dziwi, a u nas nawety na
    przejściu się ludzie pieszego nie spodziewają. Efekt jest taki, że u nas
    rzeczywiście sie szybko jeździ.

    Shrek

  • 36. Data: 2019-05-15 18:59:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Skoro laza gdzie popadnie, to musza uwazac, zeby nie wtargnac prosto pod
    > pojazd :-)

    Podziwiam Twoją cierpliwość :-)

  • 37. Data: 2019-05-15 19:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 15 maja 2019 09:15:17 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    >Przy kazdej. To nie predkosc urywa, to sila.
    >Jak tak patrzylem to mial nieco pecha bo sie po chyba prostu owinal o
    >rurke stawem kolanowym.
    >Jakby lecial wolniej to tez bylo by kiepsko. Moze nogi by nie urwalo
    >ale i tak zniszczenia byly by spore.

    >Tak na szybko liczac:
    >70kg czlowieka X 50kmh = 13m/s*70=910 kg sily (9kN) (o ile sie nie
    >machlem)
    >Tona? Duzo nie jest ale przylozone na scinanie...

    Oczywiscie ze sie machnales - sprawdz jednostki.
    No i liczby tez mozesz sprawdzic ... ale po co - skoro jednostki sa do
    d*, to cale liczenie jest do d* :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-05-15 19:04:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ucial to chyba zle slowo. Rura raczej nie tnie.
    > Urwal ?

    > Ogolnie sie daje, ale poniewaz nie dowiezli do Trzebnicy na czas, to po
    > nodze.

    Znasz szczegóły tego konkretnego wypadku?

    > Ale co miales przyjemnosci, to twoje.
    > Zdaje sie nurkujesz ... a patrzyles na wypadki nurkowe ? :-)

    Tylko że w przypadku nurkowania to, że tak powiem
    w analogii samochodowej: ja lubię jeździć 10km/h
    po parku z alejkami asfaltowymi dla dzieci...
    Nie bawią mnie groty, głębokie wraki czy też pobijanie
    rekordów głebokości z czterema butlami i wieloma
    stacjami dekompresji, jak widziałem Rusków w Egipcie.
    Panie - to ich nurkowanie wygląda jak ciężka praca
    a ja do nurkowania podchodzę jak do relaksu :-))

    Już prędzej wypadku spodziewałbym się na nartach/desce.
    No i rzeczywiście miałem ich już kilka :-)))

    > A noge ... troche pecha i w samochodzie stracisz :-(

    No przykre, bo noga się do wielu rzeczy przydaje.
    Szkoda że nie zadbano i nie dostarczono do szpitala
    nogi razem z pacjentem... dla mnie trochę dziwne.
    Zwłaszcza że to stacja benzynowa, pewnie worek
    z lodem można było kupić, nogę owinąć lodem i byłoby
    co ratować... Własna noga, nawet nieruchoma w kolanie
    chyba lepsza niż brak nogi wcale. O ile pacjent przeżył... przeżył?

  • 39. Data: 2019-05-15 19:51:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Znasz szczegóły tego konkretnego wypadku?

    Nie, ale slyszalem o takich przypadkach
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lekarze-przysz
    yli-mi-odcieta-reke/24wrynl

    Tylko widzisz - trzeba miec kupe szczescia - ratownikow, ktorzy wiedza
    co robic, szpital z odpowiednia specjalizacja w poblizu, byc moze
    helikopter do szybkiego transportu.
    W szpitalu wlasciwych fachowcow dostepnych.
    NFZ, ktory za to zaplaci, a nie stwierdzi "urwanie to nie jest
    jednostka chorobowa", a potem "nie robimy, bo nam nie placa".

    https://www.tygodnikprzeglad.pl/szpital-ostatniej-na
    dziei/

    "Opór profesora i solidarnego z nim zespołu trwał długo, wśród
    protestujących był doc. Jerzy Jabłecki. W końcu wzięto ich... głodem. -
    Przez kilka miesięcy - wspomina dzisiejszy ordynator - nie wypłacano
    nam pensji."

    Ale co sie dziwic, w kraju, gdzie cukrzyce sie leczy amputacja nogi.

    5886,Maszyna_odciela_robotnikowi_reke__Lekarze_przys
    zyli.html

> [...]
    >Panie - to ich nurkowanie wygląda jak ciężka praca
    >a ja do nurkowania podchodzę jak do relaksu :-))

    Nie znasz dnia ani godziny
    https://www.scubaengineer.com/pictures/scubatanks/ta
    nk_blo_small.jpg
    ot, butla wybuchla :-)

> [...]
    >co ratować... Własna noga, nawet nieruchoma w kolanie
    >chyba lepsza niż brak nogi wcale. O ile pacjent przeżył... przeżył?

    Tytułowy pasek mogł pomoc.

    J.

  • 40. Data: 2019-05-15 19:55:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Podziwiam Twoją cierpliwość :-)

    Nie o to chodzi - skoro moga sobie lazic dowolnie, to nikomu na
    przejsciach nie zalezy.
    Wiec przejsc nie ma, lub jest malo.
    Pieszym nie przeszkadza ... ale musza na krawezniku poczekac :-)

    I tak oto bedzie wygladal swiat w wersji Shreka :-)

    J.