    From: "A." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Pendrive uszkodzony przez program Seatools
    Date: Sat, 3 Nov 2018 17:30:17 +0100

    Witam,

    spotkała mnie następująca sytuacja: zainstalowałem program narzędziowy
    Seatools od Seagate'a aby zdiagnozować kondycję dysku twardego tegoż
    producenta. Podczas uruchamiania programu był wpięty pendrive. Program
    zawiesił się przy uruchomieniu, ubiłem go. Później uruchomił się już
    normalnie, jednak odkryłem że pen jest niewidoczny. Obecnie po wpięciu
    pena do portu usb mam komunikat "Nie rozpoznano urządzenia USB". W
    menedżerze urządzeń przy wykrzykniku jest "Nieznane urządzenie USB
    (nieprawidłowy deskryptor urządzenia)". We właściwościach na karcie
    "Ogólne" mam: "System Windows zatrzymał to urządzenie z powodu
    zaraportowanych problemów. (Kod 43) The USB device returned an invalid
    USB device descriptor."
    Wygląda na to że program Seatools uszkodził deskryptory w pendrive.
    Próbowałem na różnych kompach, w różnych protach USB, wszędzie to samo.
    Aczkolwiek jak na razie tylko pod Windows 10 i na wirtualnym MacOS (nie
    mam na razie dostępu do innych systemów).
    Próbowałem wyłączania/włączania urządzenia z wykrzyknikiem,
    odinstalowywania i ponownej instalacji, aktualizowania sterowników usb
    (Generic USB Hub). Nic to nie daje. Programy do odzyskiwania danych nie
    widzą tego pendrive.
    Czy zna ktoś jakiś sposób jak można przywrócić pena do życia ?

    Pozdrawiam,
    A.