  • 21. Data: 2018-10-04 09:35:33
    Temat: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-03 o 16:01, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Oct 2018 15:05:19 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5bb4be8f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <c...@j...ru> :

    > Producenta i nazwy modelu nie ma?
    > Odczytaj z parametrów SMART.

    Ale nie coś w rodzaju HDD czy SSD.  Opis i nazwa - Seagate Expansion
    Portable Drive, model - SRD0NF1, TB,  może uda Ci się coś sensownego
    znaleźć.

    > Może to cichy dysk, a może w środku siedzi fakowy pendrive i pocięte
    > śruby.

    Nie jestem pewny czy dokładnie o ten dysk chodzi, ale internetowych w
    recenzjach  tego albo czegoś bardzo podobnego użytkownicy zwracają uwagę
    na cichą pracę.

  • 22. Data: 2018-10-04 09:50:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 5bb4be8f$0$495$6...@n...neostrada.pl

    > Dyski kręcą się -- spróbuj poobracać pracującym, może stawianym
    > oporem wyczujesz ,,zasadę zachowania momentu pędu''? Ponadto
    > jest masa mas softu, który zdradzi Ci, co masz wewnątrz,
    > łącznie z numerami seryjnymi...

    Jednak HDD. Sprawdziłem hałas za pomocą słuchawek lekarskich. Po
    podłączeniu do usb słychać start dysku.

    Co do tego softu, czy o parametrach nie należałoby się dowiadywać z
    opisów znajdujących się na urządzeniu? Nr seryjne są ale co mi
    użytkownikowi po nich?

  • 23. Data: 2018-10-04 10:00:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 5bb48163$0$492$6...@n...neostrada.pl

    > 90 MB/s IMO nie osiągniesz na USB2.
    > Natomiast 30 MB/s po USB2 to IMO bardzo
    > dobra (wręcz nieosiągalna) szybkość, choć
    > kilka razy mniejsza niż 90 MB/s.

    Skoro tak twierdzisz.

    > Nie wiem, ale (jak już pisałem) nawet mysz ma problemy, nie tylko dysk.
    > Taki urok USB. BTW szybkości -- zapewne wiesz, że USB mocno obciąża CPU,
    > więc pomiary warto poczynić starannie.

    Na innych komputerach nie zauważyłem takiego zjawiska, tylko na tym
    jednym i pod Win XP.

    Prawdę pisząc to nie miałem o tym pojecia, raczej byłbym skłonny
    przypuszczać że większe znaczenie dla procesora ma złożoność programu
    obsługiwanego przez USB niż samo to łącze.

> [...]
    >

    > Paradoksalnie najmniej problemów sprawiały peny, które preparowałem --
    > przykładowo
    > dzieliłem pen na partycje tak, że po wpięciu do czegokolwiek już
    > pracującego
    > była widziana jedna partycja, zaś w czasie bootowania -- inna... I peny
    > partycjonowałem, i karty SD/mikroSD. Jedna popartycjonowana siedzi stale
    > w aparacie Canona -- i nie ma z tym żadnych problemów.
    >
    > Bywało, że miałem w aparacie taką spreparowaną, że mogłem z niej
    > apgrejdować soft aparatu LUB korzystać tak, jak z normanej karty.

    Ciekawe, a samo porobienie folderów nie wystarczy?

  • 24. Data: 2018-10-04 11:15:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 09:50:09 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5bb5c61e$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <c...@j...ru> :

    >Co do tego softu, czy o parametrach nie należałoby się dowiadywać z
    >opisów znajdujących się na urządzeniu? Nr seryjne są ale co mi
    >użytkownikowi po nich?

    Zobacz sobie co w środku siedzi:
    https://youtu.be/sCLfHCq_794?t=97

    Obstaluj CrystalDiskInfo:
    https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/
    70096/CrystalDiskInfo7_8_0.exe/

  • 25. Data: 2018-10-04 13:51:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-04 o 11:15, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 09:50:09 +0200
> [...]

    Nie ma żadnej pewności że to ten sam co mój. I problem nie tym jak
    odczytać parametry za pomocą programów innych firm a rzetelnej
    informacji na produkcie. W sklepie potrzebuję zaznajomić się ze
    specyfikacją a nie zapoznać z nr seryjnym.

  • 26. Data: 2018-10-04 14:26:46
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 04.10.2018 o 09:35, Trybun pisze:

> [...]
    >
    > Nie jestem pewny czy dokładnie o ten dysk chodzi, ale internetowych
    > w recenzjach tego albo czegoś bardzo podobnego użytkownicy zwracają

    Ten o którym pisałem że z odległości pół metra trudno usłyszeć czy
    pracuje to Seagate Expansion Portable 1.5TB (SRD00F1), Twój może być
    jeszcze cichszy, bo skoro to 1TB to pewnie ma o 1 talerz mniej. Co w
    środku siedzi możesz sprawdzić choćby narzędziami odczytującymi SMART, w
    moim CrystalDiskInfo pokazuje ST1500LM006 HN-M151RAD, czyli 5400RPM,
    3-talerzowy, 6-głowicowy Seagate/Samsung SATA z przejściówką na USB 3.0.

  • 27. Data: 2018-10-04 14:32:07
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 04.10.2018 o 13:51, Trybun pisze:

> [...]
    > informacji na produkcie. W sklepie potrzebuję zaznajomić się ze
    > specyfikacją a nie zapoznać z nr seryjnym.

    Jak kupujesz dysk przenośny 2,5" 1TB to kupujesz dysk przenośny 2,5"
    1TB. Jakich dodatkowych informacji oczekujesz? Jeśli chcesz mieć pewność
    co siedzi w środku to kup sobie dysk SATA 2,5" (SSD czy HDD wedle woli i
    zasobności portfela) plus obudowę USB 3.0 na ten dysk.
    Tu i tak dobrze trafiłeś bo masz dysk SATA z przejściówką, a nie dysk ze
    zintegrowanym interfejsem USB, czyli w razie uszkodzenia tej
    przejściówki będziesz mógł urządzenie rozebrać i podłączyć dysk kablem
    SATA albo przełożyć do nowej obudowy.

  • 28. Data: 2018-10-04 14:56:22
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-04 o 14:32, knrdz pisze:

> [...]
    > ze zintegrowanym interfejsem USB, czyli w razie uszkodzenia tej
    > przejściówki będziesz mógł urządzenie rozebrać i podłączyć dysk kablem

    Nie, wchodzę do sklepu z zamiarem zakupu dysku, po informacji będącej
    gdzieś na wierzchu chcę wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Niestety,
    takiej informacji brak. Ktoś zamiast tego oferuje mi nr seryjny.

  • 29. Data: 2018-10-04 14:57:43
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-04 o 14:26, knrdz pisze:

> [...]
    > w moim CrystalDiskInfo pokazuje ST1500LM006 HN-M151RAD, czyli 5400RPM,
    > 3-talerzowy, 6-głowicowy Seagate/Samsung SATA z przejściówką na USB 3.0.

    Dzięki.

    Być może kiedyś skorzystam z takiego informatora. Jak na razie to
    intryguje mnie tylko jego prędkość na tle posiadanych przeze mnie
    pendr`aków;-)

  • 30. Data: 2018-10-04 15:03:56
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Oct 2018 13:51:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5bb5feac$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <c...@j...ru> :

> [...]
    >informacji na produkcie. W sklepie potrzebuję zaznajomić się ze
    >specyfikacją a nie zapoznać z nr seryjnym.

    Za pomocą tego programu zapoznasz się z modelem i numerem seryjnym
    dysku oraz parametrami SMART.
    To jest specyfikacja, dodatkowo dostajesz takie parametry jak czas
    pracy dysku i ilość błędnych bloków oraz ilość wyłączeń spowodowanych
    wstrząsami w czasie pracy(oraz wiele więcej, czasami przydatne).