  • 41. Data: 2016-06-24 10:52:27
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    news:almarsoft.4252975253935480952@news.neostrada.pl

    > Zwracam honor, faktycznie jest jak mówisz, a ja na prawdę całe życie byłem
    > przekonany, że śpiewa "Elektronik w radiu grzebie"... :-)

    Spoko, rozumiem, nawet przyznam, że to było by wielokroć sensowniejsze.
    Przysłuchałem się teraz jednak pod kątem rzeczonych słów
    https://www.youtube.com/watch?v=1_XsuuQNT9E
    i niemal na pewno jest "...kradnie w Tewie".
    Duży problem jest w tym, że wielu, także popularnych piosenkarzy, miało,
    ekhm, problemy z dykcją. (od Edith Piaf wielu by się uczyć mogło, u niej
    każdą literkę słychać nadzwyczaj wyraźnie). Np. "Za ostatni grosz" Budki
    Suflera, do dziś nie słyszę właściwie, jak się rozpoczyna... "Jaki jest
    wynik gry" - zamiast tego słyszę jakieś egłebebłe i w środku gdzieś "... bo
    w powietrzu jest XXX i muzyka wciąż gra", oraz "...skąd więc XXX XXX z XXX
    każdego dnia, wita cię najpierw YYY, potem brat jego strach", w miejsce YYY
    słyszę "swetr". Żeby rozkminić tekst, co się tam znajduje, musiałem z netu
    ściągnąć treść...
    https://www.youtube.com/watch?v=PYpg4BypJoA
    A jestem wyczulony na czytelność tekstu. Pewnie po miesiącu bym rozkodował
    sam (jak jedną z mocno niewyraźnych zapowiedzi w Tepsie, w jednym z dalekich
    od Wawy miast), co gdzie jest, ale nie po to się raczej żyje, by
    rozkodowywać teksty...?
    Ale nic to. Odpuśćmy sobie i posłuchajmy (linki j.w.) - a elektronik niech
    sobie w tej Tewie kradnie :) Zastanawiało mnie tylko, czy to chodziło o
    konkretnego elektronika, czy tak się słowa ułożyły, i czemu akurat Tewa, jak
    były też inne firmy...?

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 42. Data: 2016-06-24 10:57:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > A pocisk mógłby być prowadzony w rurze z twardego PCV, identycznej
    > jak do odkurzacza - dual use technology :-)

    To się nazywa "potato gun" -- pod tym hasłem należy szukać po jutubach
    czy innych internetach. Całkiem skuteczna broń.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2016-06-24 10:58:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 10:52, HF5BS pisze:
    > i czemu akurat Tewa, jak były też inne firmy...?

    Ktoś mieszka obok p. Hołdysa? Może wyjdzie i zapyta przez płot? :-)

    Robert

  • 44. Data: 2016-06-24 11:08:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 24 Jun 2016 10:57:17 +0200 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >To się nazywa "potato gun" -- pod tym hasłem należy szukać po jutubach
    >czy innych internetach. Całkiem skuteczna broń.

    Tylko skąd wziąć ferromagnetyczne ziemniaki? ;-)

  • 45. Data: 2016-06-24 11:19:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Też umiałem zrobić przewód DIN-DIN i kopiować z jednego magnetofonu
    > na drugi.

    Będąc gdzieś tak w czwartej klasie wymyśliłem, a następnie wdrożyłem
    do produkcji skrosowany przewód DIN-DIN (tak bym go dzisiaj opisał
    we wniosku patentowym). Znamienny był tym, że monofoniczny gramofon,
    zwłaszcza Mister-Hit (wtedy wielka nowość na rynku), potrafił przemienić
    w gramofon stereo. Stereofonia też była naówczas czymś nowym i niemal
    nieznanym. Gramofon ten miał wkładkę stereo (więc nie niszczyła płyt
    jak Bambino) oraz monofoniczny wzmacniacz podłączony do lewego kanału.
    Z tyłu było stereofoniczne gniazdo DIN przeznaczone do nagrywania lub
    podłączania wzmacniacza. Jak się nic nie podłączało, to w komplecie był
    stosowny korek do gniazda, który zwierał kanały, więc w głośniku mono
    słyszane były oba. No więc w moim kablu prawy kanał w jednej wtyczce
    połączony był ze złącem lewego. Więc jak się to tego patefonu podłączyło
    zewnętrzny wzmacniacz monofoniczny, na przykład jakieś radio, to już
    była stereofonia jak się patrzy (i słucha). Nawet udało mi się wpisać
    w ówczesne realia gospodarcze kraju. Mo mój diwajs ustawiała się kolejka
    kolegów ze szkoły, zapisy były, jak w każdym sklepie z okresu PRL.

    Jarek

    --
    Prawy do lewego, wypij kolego
    Przecież wiemy, nigdy nie ma tego złego

  • 46. Data: 2016-06-24 11:22:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Tylko skąd wziąć ferromagnetyczne ziemniaki? ;-)

    Prosta sprawa -- wystarczy za pomocą technologii GMO dodać
    im geny szpinaku. Szpinak ma dużo żelaza.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2016-06-24 11:28:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > (od Edith Piaf wielu by się uczyć mogło, u niej każdą literkę
    > słychać nadzwyczaj wyraźnie).

    Eee, to chyba niemożliwe. Francuzi czytają i wymawiają co trzecią
    literkę, którą piszą.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2016-06-24 11:42:05
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > To gdzies tam chyba pod koniec PRL Jaruzelski doprowadzil do wielkiej
    > inflacji ...

    Podobno 30% na miesiąc.

  • 49. Data: 2016-06-24 11:57:13
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Podobno 30% na miesiąc.

    I nadal rosła, po upadku doszła do ponad 40%

  • 50. Data: 2016-06-24 11:57:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    HF5BS pisze:

    >Eee, to chyba niemożliwe. Francuzi czytają i wymawiają co trzecią
    >literkę, którą piszą.

    Anglicy