  • 31. Data: 2019-01-21 23:42:54
    Temat: Re: Perwskitowa fotowoltaika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q25ghg$78n$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >No raczej nie z Polski.

    >Ale tu nie chodzi o "parę osób", tylko o zaplecze
    >technologiczno-przemysłowe. Nawet gdybyś trzymał w dłoni gotowe plany
    >takiego tranzystora, to i tak nie masz gdzie z nimi pójść. W Stanach
    >masz,
    >na Tajwanie masz, w paru innych miejscach też. Możesz co najwyżej
    >sprzedawać licencje, choć i to byłoby gigantyczne osiągnięcie.

    Naiwnie wydaje mi sie, ze taki tranzystor nie wymaga jakiejs wielkiej
    technologii, jak np procesory 10nm.

    Tzn wymaga pewnej do samego GaN, ale te akurat mamy.

    Tak nawiasem mowiac - od ilu lat jest GaN znany ?
    Wychodzi mi, ze od kilkudziesieciu.

    A od kiedy mamy te mosfety ? Od kilku.
    Kto zaplacil za te lata badan ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gallium_nitride
    "The first gallium nitride metal semiconductor field-effect
    transistors (GaN MESFET) were experimentally demonstrated in 1993 and
    they are being actively developed.
    In 2010 the first enhancement-mode GaN transistors became generally
    available."

    17 lat ulepszania ... a ile wczesniej do tego pierwszego ?

    J.