  • 81. Data: 2018-07-13 21:23:18
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 7/12/2018 11:19 AM, Adam Wysocki wrote:

    >Kosztuje gorsze. W przypadku utraty opony w błocie tarza się mistrz z
    >pomocy a nie wlaściciel. To ułatwia życie.

    Tylko zanim przyjedzie i pomoze, to godzina mija. Albo i dwie.
    To utrudnia zycie.

    J.

  • 82. Data: 2018-07-14 11:38:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 21:23:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Tylko zanim przyjedzie i pomoze, to godzina mija. Albo i dwie.
    > To utrudnia zycie.
    4razy na przestrzeni ostatnich lat pomoc drogową z OC wzywałem
    Nigdy nie czekałem dłużej jak godzinę.
    2 razy poniżej poł godziny a raz niecała godzinę bo to było w środku lasu niedaleko
    zabitej dechami wiochy- na grzyby pojechałem i michą olejowa w kamień na leśnej
    drodze przywaliłem.
    Ostanio ze dwa tygodnie temu na parkingu przed praca patrze w kole brak powietrza.
    Telefon na infolinie i za dosłownie 15minut podjechał gość z pomocy drogowej.
    Jak dla mnie te 22zł bodajże miesięcznie które płacę za assistance auto warto wydac.
    A wtedy z lasu do domu mnie odwieźli, samochód na warsztat i jeszcze auto zastępcze
    na 3 dni dostałem

  • 83. Data: 2018-07-14 14:04:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 02:38:54 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > 4razy na przestrzeni ostatnich lat pomoc drogową z OC wzywałem
    > Nigdy nie czekałem dłużej jak godzinę.

    A kolo sie zmienia 5 minut ...

> [...]
    > tygodnie temu na parkingu przed praca patrze w kole brak powietrza.
    > Telefon na infolinie i za dosłownie 15minut podjechał gość z pomocy

    W miescie owszem - moze byc szybko, ale tez parkingi bywaja czyste ..

    > Jak dla mnie te 22zł bodajże miesięcznie które płacę za
    > assistance auto warto wydac. A wtedy z lasu do domu mnie odwieźli,
    > samochód na warsztat i jeszcze auto zastępcze na 3 dni dostałem

    To jednak 264 zl rocznie.
    Powinno starczyc czasem na lawete, i nawet auto zastepcze ... o ile
    ktos bardzo potrzebuje, bo moze 3 dni bez samochodu to czysta
    oszczednosc :-)

    jak to nie raz mowilismy - ubezpieczenie sie w ogolnosci nie oplaca,
    juz oni tak te skladke skalkuluja, ze pokryja koszty i jeszcze zarobia
    :-)

    No chyba, ze sie lubi ladne garnitury, i taka zmiana koła wlasnoreczna
    to duzy koszt dodatkowy :-)

    Albo laweciarz dla nich ma cene 150, a prywatny klient uslyszy 500 ...
    to sie chyba troche wyrownalo ..

    J.

  • 84. Data: 2018-07-14 18:44:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > No proszę. A w Warszawie jakiś jest? Jak jest w ogóle z legalnością tego?

    Czy w Wawie jest, to nie powiem, raczej nie przeskakuję pasma. Czy
    legalne... Pewnie na zasadzie, jak w '96 działałem na PR, na 27.420. Ktoś z
    grupy nawet oznajmił, że był u kogoś w PAR i powiedzzmy, "nie wychylajcie
    się zbytnio, to nic się nikomu złego nie stanie", mniej-więcej tak.

    > Tylko to by wymagało koordynacji.

    Jasne, że nie na żywioł!

    > Btw, dziś usłyszałem kogoś na SR5W, ale sam nie otworzyłem (ani tonem ani
    > gwizdem). W sumie pamiętam że zawsze tak było (choć z innego radia). Jak
    > już ktoś otworzył SR5W, to wchodziłem, ale sam nie dawałem rady otworzyć.

    Bez problemu otworzyłem 1750 z radia.

    > Chyba jedną częstotliwość na region... propagacja jest różna, jak się
    > podniesie, to się beacony ponakładają.

    Nie ma sytuacji idealnej. Za słabo idzie, źle, za mocno, źle. 6 lat
    przepracowałem na WSLR (Węzłowa Stacja Linii Radiowych) w Warszawie, PKiN
    (wyżej, niż taras widokowy) i widziałem, jak urządzenia się zachowują, gdy
    im fali zaczyna brakować, a jak, gdy nagle maja jej za dużo. To oczywiście,
    przypadki skrajne, niezbyt częste. Bardzo szybko załapałem, jak powiązać
    propagację na paśmie 2m, wobec progapacji mikrofal. Istniał dość ścisły
    związek między nimi, jak mikrofale szły do góry, to 2m padało. I na odwrót,
    jak mikrofale zaczynały zanikać, to prawie pewne, że dowołam się 2-3 (a i
    więcej) przemienników.

    > Dla samej zasady. Obywatela nie interesuje jakieśtam zakłócanie.

    Tylko później płaczą np. że im wifi chujowo chodzi, że telefon (stacjonarny,
    DECT) nagle ma o połowę mniejszy zasięg, że im na cyfroTV nagle pikseloza
    tańcuje, że radyjko babci nagle szumi jak oszalałe, mimo silnego sygnału
    (inna sprawa, co do odporności stopni). Ale na sugestie "kup pan zasilacz za
    25 złotych, nie za 15", to gotów się odezwać "co ty pier...isz, sam syn mi
    go kupił, więc jest dobry", taka nieuprawniona implikacja (przecież nie
    obwiniam syna, mógł nie wiedzieć, nie znać się). A to, że połowa sąsiadów ma
    zbyt wysoką BER, aby płynnie oglądać "Łorsoł hor" (celowo nie szor), znaczy
    się Warsaw Whore (nie Shore). (Swoją drogą, mogli by tę angielską gadałkę w
    Google Translate zmienić, chyba jakiś chińczyk ze znajomością języka basic
    to robił).

    > Fakt, trafa i liniowa regulacja mają swoje zalety względem impulsowej.
    > Tylko czy dobrze wykonany zasilacz impulsowy naprawdę aż tak będzie siał?

    Myślę, że nie musi. Ale rzeczywiście, porządnie zrobiony, zaekranowany, żeby
    sam z siebie nie siał. A ekranowaniem, itp. usunąć resztki. Jak mi tam w tle
    zaszumi poniżej jednego "esa", to nie będę sie specjalnie głowić, czy się
    powiesić, czy utopić, bo "deiksuff" nie natrzaskam.

    > Ja słyszę tak naprawdę tylko ładowanie laptopa. Inne ładowarki i zasilacze
    > impulsowe w tym samym pokoju nie zmieniają mi nic w odbiorze.

    Wystaw dobrą antenę do TRX-a, to zaraz się okaże. Do zwykłych urządzeń moze
    wystarczyć, ale do DX-ów na KF i UKF, może już nie styknąć (Choć ztcp,
    poniżej pewnego raportu, DX nie jest zaliczany... Ale, "śmiecham" za każżdym
    razem, jak ktoś DX-a robi, słucham czasem, 5 razy woła, że nie rozumie, bo
    QSB, bo QRM, bo coś jeszcze, po pomylił element znaku, itd. Ale jak tylko
    wreszcie "przerucha" ten raport, wydymany bardziej, niż w dobrym
    tingel-tanglu, to zaaaraz panie, "pjontki-dziewjontki" (ortami odniosłem się
    do rzetelności raportu) latają! To też jest element, który raczej zniechęca
    mnie do intensywniejszej pracy na pasmach.
    Mam zasilacz, po starym komórkowcu AT-900SE firny AEG (o ile nie
    pokręciłem), 12 (regulowane peerkiem w środku, chcę wyprowadzic i regulować)
    V, 7A. Nieduży i lekki jest. Na UKF, dla Icoma 228H właściwie nie zakłóca,
    co się w tle odezwie, to słychać. Z racji niewystarczającej wydajności
    (radio chce 9A), mam tylko 30W mocy (fabrycznie 45), bez przydźwięku na
    zasilaniu. Przemiennik olsztyński, swego czasu, otwierałem prawie
    codziennie. Kilka innych też, choć rzadziej. Natomiast na moim radiu KF, nie
    ma szans na nic, co by mogło być DX-em, zwłaszcza na niższych pasmach.
    Rozmyślam zrobić najprostszy układ - 7512, wydajność 3A, radiu starczy
    (FT817ND), trafo się znajdzie, diody też, a jak nie, to sie kupi nowe.
    Kondziołki styro, czy papierowe, do ubicia składowej w.cz.. Czekoladki
    ruskie też dobrze tłamszą. I zero jakiegokolwiek przetwarzania, za to zimą
    będzie o co ręce grzać :)
    Wspomniany zasilacz od AEG, chcę zmodernizować, aby maksymalnie go odkłócić,
    bo jest bardzo stabilny, zafunduję mu amperomierz, przyda się do różnych
    zasilań. Wiadomo, woltomierz, aby czegoś nie ujarać.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 85. Data: 2018-07-14 18:55:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > A tam szukac KRLD.
    >
    > Zwykly modem na Niemcy musial byc inny.
    > Bo Niemcy maja swoje przepisy i nie beda ich zmieniac, skoro niemieckie
    > normy sa najlepsze.

    Ale spoko, już się chyba zaczynają powoli budzić, w wiadomej kwesti od
    Wilkommen by Aniela... Więc może powoli obudzą się w pozostałych, niekawe,
    kiedy się obudzą w kwestii pewnej pipy ander baltiksi, alias baltisz ror...
    Dobra, nie politykujmy...

  • 86. Data: 2018-07-14 18:57:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2018 14:05:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A kolo sie zmienia 5 minut ...

    Słyszałes ze sporo nowych aut nie ma już koła zapasowego?
    Mojej multipli to nie dotyczy ale jak facet ostatnio zmieniać przyjecha to koło
    kwadransa męczył się z zapieczoną winda.
    Multipla u mnie od 2013 i do zapasówki nie zagladałem, poprzedni własciciel tez nie
    wiem ile lat
    Wcale bym się nie zdziwi jak ta zapasowka tam od nowści ta sama jest.
    Coś tam zapieczobe, zardzewiałe gość stukal pukal pod samochodem chwile lezał
    A ja w garniturze więc nie bardzo bylo jak mu pomóc;)

    > W miescie owszem - moze byc szybko, ale tez parkingi bywaja czyste ..

    Kapcia złapałem w ccentrum miasta na parkingu.

    > To jednak 264 zl rocznie.

    Wiecej na piwo w weekend wydaję jak miesięczna składka OC

    > Powinno starczyc czasem na lawete, i nawet auto zastepcze ... o ile
    > ktos bardzo potrzebuje, bo moze 3 dni bez samochodu to czysta
    > oszczednosc :-)

    Dla mnie 3 dni bez samochodu to w sumie zaden problem
    Wtedy po tym jak w lesie michę olejową rozwalilem to auta tez nie potrzebowałem ale
    jak konsultant powiedział ze na 3 dni mogą mi dać to wziełem;)

    > jak to nie raz mowilismy - ubezpieczenie sie w ogolnosci nie oplaca,
    > juz oni tak te skladke skalkuluja, ze pokryja koszty i jeszcze zarobia
    > :-)

    Picie piwa się nie opłaca, kupno telewizora się nie opłaca itp. Takie czasy że na
    dużo rzeczy kase wydajemy nieopłacalnie

    > No chyba, ze sie lubi ladne garnitury, i taka zmiana koła wlasnoreczna
    > to duzy koszt dodatkowy :-)

    Wiesz jak to bywa- 3 śruby pójda łatwo a czwarta sie nie da odkrecić i kombinować
    trzeba
    Pod domem to pół biedy bo narzedzi mam jak w słabo wyposazonym warsztacie
    samochodowym ale na parkingu to w aucie tylko fabryczny fiatowski klucz do kol miałem
    i lewarek który do dzisiaj nie wiem czy działa.

  • 87. Data: 2018-07-14 19:00:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Gównomat, ale kosztował 10 zł, nie pamiętam tylko czy za sztukę czy za
    > dwie :)

    Wiadomo, na wyprawę gdzieś hen w górach da radę. Ale w mieście niezbyt.

    > Nadajnik działał cały czas, tylko po prostu kwarc był zwierany? Jaki to
    > miało skutek?

    Kwarc, nawet tylko zbliżony do detektora, zrywa superreakcję (nie badałem,
    czy zwiększenie sprzężenia jest w stanie to przełamać). Zwieranie jego nóżek
    ma za zadanie temu zapobiec. I zapobiega. Osobiście "temi palcyma"
    stwierdzone.

    > To miało być tanie, a nie dobre :)

    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie :)

    > No właśnie... więc jak się nie mogło zadzwonić, to była potrzeba używania
    > tego, co było dostępne :)

    Skuteczne (no, nie zawsze) i za darmo (sporadycznie też za dermo - si
    raszjan słownik).

  • 88. Data: 2018-07-14 19:07:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    W dniu 12.07.2018 o 17:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że wtedy nie zdarzało się by znajomi znajdowali się w
    > pewnej odległości od siebie?
    > Ot, żeby być w zgodzie z OT, na grzyby nie chodzili?

    Już podejrzewasz TE grzyby? :) Bo ja np. wolę kanie, takie dorodne, jędrne,
    super!
    Więc, aby legalnie, to nagle wśród wczesnowieczornego spokoju leśnego,
    rozchodzi się głos "EJ, ZBYSZEK KUR(wiecie dalej co), MASZ KUR(też wiecie
    co) TE PIER(także to wiecie) GRZYBY!? CHODŹ DAWAJ, PIER(wiecie)NIEMY PO
    KIELICHU!".
    A dziś, Zbyszek Zbyszek... Dawaj... Masz grzyby?... Mam... To dawaj,
    walniemy po secie.
    Ciszej, spokojniej, i głos wrzaskiem nie zmęczony, będzie mógł pozawodzić
    "Szła dzieweczka..." :)

  • 89. Data: 2018-07-14 19:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 09:57:05 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Słyszałes ze sporo nowych aut nie ma już koła zapasowego?

    Przechlapane.
    Niby coraz rzadziej potrzebne, ale ostatnio jednak zlapalem.

    > Mojej multipli to nie dotyczy ale jak facet ostatnio zmieniać
    > przyjecha to koło kwadransa męczył się z zapieczoną winda.

    Jak sie dba i opony zmienia a sruby smaruje, to sie nie trzeba meczyc
    :-)

    > Wiecej na piwo w weekend wydaję jak miesięczna składka OC

    Ja w innym kontekscie - laweta w miescie bedzie podobnie kosztowala.

    > Dla mnie 3 dni bez samochodu to w sumie zaden problem
    > Wtedy po tym jak w lesie michę olejową rozwalilem to auta tez nie potrzebowałem ale
    jak konsultant powiedział ze na 3 dni mogą mi dać to wziełem;)

    Ale jakbys mogl nie brac, to koszt awarii spada :-)

    > Picie piwa się nie opłaca, kupno telewizora się nie opłaca itp.
    >Takie czasy że na dużo rzeczy kase wydajemy nieopłacalnie

    Ale rozroznijmy przyjemnosc picia piwa, od przyjemnosci sponsorowania
    prezesa PZU :-)

    > Wiesz jak to bywa- 3 śruby pójda łatwo a czwarta sie nie da odkrecić i kombinować
    trzeba

    Wiem, dlatego teraz mi sie da :-)

    A w razie czego ... laweta nie majatek. Po co ja kupowac w przedplacie
    i ze zwyzka ? :-)

    J.

  • 90. Data: 2018-07-14 20:11:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Myślę, że po prostu odszumienie. Niech ktoś otworzy przemiennik tonem, a
    > będzie duży QRM, to przemiennik się nie zamknie.

    Trochę inteligencji i da radę.
    Oczywiście, jak będą zakłócenia, to wtedy tak, pisałem, że jak trzeba, nie
    sprzeciwiam.
    Są jednak metody i gotłw jestem założyć się, że żadnek cyfryzacji do tego
    nie trzeba. Po prostu timeout wyłącza przemiennik i ponowne otwarcie na
    dotychczasowych zasadach. Chyba tak ma SR5W było, żże jak za długo
    odbierało, nadajnik zamykał się. Z tą różnicą, że czekało, aż zaniknie
    odbiór i dopiero można było otworzyć znów. Fakt, to CTCSS/DCS jest górą. Ale
    przy braku zakłóceń jest jedynie utrudnieniem.

    > Na wyjściu -- też odszumienie, tym razem odbiornika końcowego.
    >
    > Zwykły squelch jest zawodny. O ile przyjemniej rozmawiałoby się na CB,

    Przynajmniej w naszych ręczniakach są dwa rodzanie blokady szumów, jedna,
    tradycyjna, na poziom sygnału, mocno zawodna, gdyż byle gówno otworzy.
    Jednak zaletą jest, że tak łatwo nie wyrzuca nadających ("wypadasz z
    przemiennika"). Druga blokada, znacznie lepsza w efekcie, reaguje na poziom
    (szkodliwej) modulacji AM, ma jednak też i wady - jeśli coś zaszumi sygnał,
    bądź w inny sposób spowoduje pojawienie się AM, lub czegoś, co daje taki
    efekt, jakby to była AM, a nawet, jeśli nadawca będzie choć nadal w pełni
    czytelny, to już odstrojony, wtedy blokada się zamknie i mimo dobrego
    poziomu, a nawet niesłyszalnego jeszcze zniekształcenia dźwięku, uznać może,
    że pojawiła się AM i zamknie odbiór. Natomiast ogromną jej zaletą jest to,
    że prawidłowo otworzy/zamknie radio nawet wtedy, gdy pokój obok będzie
    pracować wujek Zdzicho spawacz. Oczywiście, w granicach realnych, poziom
    fałszywej AM musi spaść poniżej progu uznawanego za jej pojawienie sie.
    Dzięki tej właściwości, zadziała tam, gdzie tradycyjna blokada będzie
    bezsilna.

    > gdyby ktoś kiedyś wpadł na pomysł otwierania squelcha nie poziomem
    > sygnału, a jakimś sygnałem w tle, choćby stałym i ustandaryzowanym.

    Dobra blokada nie będzie utrudniać.
    Należy jednakże pamiętać, że każdy dodatkowy sygnał mierzalnie, bądź
    niemierzalnie, zmniejsza zasięg. Choćby - przy silnie zaszumionej relacji,
    odbiornik nie będzie w stanie otworzyć blokady (tu akurat mam CTCSS na
    myśli) tam, gdzie tradycyjna blokada otworzy się z palcem w sempiternie. Nie
    jest to może wielka różnica, ale przy wartościach skrajnych, może być
    decydująca.

    > Tak, to jest pewien problem, choć czy oprócz absolutnych zabytków istnieją
    > jeszcze radia bez CTCSS?

    Przypuszczam, że jakieś mogły się jeszcze uchować. Drogie to nie jest, wiec
    te kilka PLN da się przełknąć.

    > Tylko kto to zrobi?

    Może zostaną jakieś niedobitki, co poza "es pi fajf cuśtamcuśtam, dyzys
    esjkułan blah blah blah" i fajt najt (niezależnie od rzeczywistych R i S)
    już skaczą do następnej łaczności. To już nie łaczność, to tylko połączenie.
    Skoro jednak KF jest hobby dla wszystkich, to musi się znaleźć miejsce także
    dla tych, co nie chce im się CTCSS-ać, co chcieli by takżze ppołowić krajowe
    przemienniki przy podniesionych warunkach, a zapewniam, że jeśli koledzy
    wyznający przeciwną opcję poproszą mnie w czymś o pomoc, to pomogę im
    najlepiej jak umiem, wyznając zasadę, że w hobby jest miejsce dla
    wszystkich, także dla nich.

    > IMO CTCSS nie ma chronić przed bekaczami...

    Bo i rady nie da.

    > Stawiam że odbicia od budynków i przeszkód.

    Za daleko, by tak było. Ale dobrze kombinujesz, choć co innego jest tu
    medium.

    > A pasmo nie jest z gumy :(

    Dlatego optuję za jakością. Przyz takim ruchu jak teraz, nawet odblokowane
    przemienniki będą się nudzić.

    > Są rzeczy ważne i ważniejsze. Akcja ratunkowa jest ważniejsza od sztywnych
    > zasad i myślę że każdy sąd to klepnie.

    Zgadza się. Np. kol. bodajżże Remigiusz, z bodajże Nysy (nie pamiętam po
    tylu latach), nie miał znaku, ale działał. I nikt go nie ganiał. A SR6F
    (Roman, to u Ciebie) był rozgrzany do czerwoności.