  • 111. Data: 2019-07-12 21:00:47
    Temat: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.07.2019 o 09:38, SW3 pisze:

    > A to nie Ty pisałeś, że statystyki mamy coraz gorsze?
    > A smartfonów coraz więcej i internet mobilny coraz tańszy.

    Nie - pisałem że mamy chujowe względem cywilizowanego świata.

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2019-07-12 21:14:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-12 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > nie sadzisz ze przytaczanie takiego przykładu wobec sprawy o której
    > rozmawiamy to brak szacunku do rozmówcy?

    Skoro piszesz "bogu ducha winien kierowca" gdzie nie możesz się zgodzić
    ani ze mną ani z orzeczeniem sądu, że kierowca złamał wszystkie możliwe
    przepisy to jak rozmawiać? Pieszy w sumie złamał jeden jeden. Mogę
    nawyliczać ale i tak ogarniam to inaczej. Zakładam zawsze, że pieszy nie
    edukuje się wcale w zakresie PoRD, nie ma wyobraźni, nie uważa.
    Generalnie egzekwuje gdzieś sobie prawo włażenia na pasy, bo słyszał że
    ma pierwszeństwo i tyle. To, że ma zachować SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ już nie i
    uważa najczęściej, że jego to nie dotyczy...bo ON ma pierwszeństwo.

    Jeśli zbliżam się do przejścia (czy są światła czy nie) zwalniam i od
    tego zaczynam, bo jest to PODSTAWA. Im więcej ludzi przy przejściu, to
    jadę wolniej (ale bez przesady). Wiele razy w mieście zdarza się że ktoś
    nagle "wyrwie" na czerwonym, bo mu tramwaj spierdoli i nie zdąży. To dla
    mnie normalny stan, że tak jest i MAJĄC TAKĄ WIEDZĘ nie będę udawał że
    nie miałem wyobraźni i nie mogłem przewidzieć. Mogłem. Nie dość że mam
    więcej czasu na reakcję to również na ocenę. Pieszy też ma większe
    szanse. Inaczej pisząc, jako kierowca, zmniejszam ryzyko wystąpienia
    kolizji z pieszym i nie kosztuje mnie to więcej czasu ani więcej
    adrenaliny. Zwyczajnie te kilka nanosekund czy 5 sekund dojadę później
    na miejsce, chociaż i tak wiem, że na najbliższych światłach (mowa o
    mieście) postoję dłużej niż wymagało zwolnienie przed przejściem.

    W sumie podobnie postępują kierowcy w przypadku zielonego światła czy
    znaku P-14, znaczy uważają, że skoro mają pierwszeństwo, to nie muszą
    zachować szczególnej ostrożności bo zachować ją muszą ci, co mają
    czerwone czy A-7 i zapierdalają przez skrzyżowanie na pełnej kurwie:]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 113. Data: 2019-07-13 01:18:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chujowosc statystyk wynika wedlug mojej oceny z tego ze za 15-20% zdarzen na
    przejsciach odpowiadaja kierowcy a za reszte piesi ale prawie 100% przypisuje sie
    kierowcom. Ale jak jest przyzwolenie spoleczne ze zawsze winny jest ten co ma kola to
    ilosc poturbowanych na przejsciach pieszych bedzie rosla a nie malala. Jest to
    oczywista wina policji. Calkowity brak prewencji przy przechodzeniu przez jezdnie
    czasami konczy sie ostatecznym rozwiazaniem kwestii pieszego na przejsciu. W zeszlym
    roku w Polsce utopilo sie 550 osob. Ciagle w telewizjach roznych pierdola zeby uwazac
    nad woda. W zeszlym roku na przejsciach zginelo 270 osob i zadna telewizja nie
    ostrzega i uczy takiego przechodzenia na przejsciach zeby ludzie nie gineli.
    Widocznie prog ostrzegania ustawiony jest na 500 a niecale 300 jest spolecznie do
    zaakcetowania, zwlaszcza ze wiekszosc zabitych na przejsciach to ludzie starsi.
    Umierajac odciazaja panstwo. W takiej sytuacji prowadzenie jalowych dyskusji na
    samochodach nic nie wnosi do zycia.

  • 114. Data: 2019-07-13 07:48:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chujowosc statystyk wynika wedlug mojej oceny z tego ze za 15-20% zdarzen na
    przejsciach odpowiadaja kierowcy a za reszte piesi ale prawie 100% przypisuje sie
    kierowcom.

    To ci się żle wydaje, bo w tych statystykach trup to trup. Niezależnie
    od winy kierowcy czy pieszego. I u nas jest kilkukrotnie więcej niż na
    zachodzie.

    --
    Shrek

  • 115. Data: 2019-07-13 12:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 07:48:09 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    >
    > To ci się żle wydaje, bo w tych statystykach trup to trup. Niezależnie
    > od winy kierowcy czy pieszego. I u nas jest kilkukrotnie więcej niż na

    Ale widzisz - w Niemczech znacznie mniej przejsc :-)

    J.

  • 116. Data: 2019-07-13 12:11:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie masz pojecia ani wlasnego zdania. Zdolny jestes tylko do powtarzania za tymi co
    ich uwazasz za madrzejszych od siebie. Co w Twoim przypadku trudne nie jest. Jest
    roznica skad sie bierze trup albo kaleka. Rzymianie prawo oparli miedzy innymi na
    zasadzie ze chcacemu nie dzieje sie krzywda. Pasuje ta zasada jak ulal do wypadkow z
    pieszymi. Nie pasowala by gdyby wiekszosc pieszych byla rozjezdzana przez kierowcow
    na chodnikach. W prawie jest bardzo nieprecyzyjny zapis o blizej nieokreslonej
    szczegolnej ostroznosci jaka ma zachowac pieszy. Ci co moga go zmienic albo uzupelnic
    o procedure uznali ze 300 rocznie to za malo zeby sobie gitare zawracac. Z topielcami
    widac ze bariera moze byc 500. Prawie zawsze zeby bylo lepiej jakis czas musi byc
    gorzej. Moze jak liczba tych co zgineli na przejsciach przekroczy 500 to ustawodawca
    zrobi cos zeby pieszych zainteresowac wiekszym dbaniem o swoje zycie i zdrowie.

  • 117. Data: 2019-07-13 13:36:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 12:03, J.F. pisze:

    > Ale widzisz - w Niemczech znacznie mniej przejsc :-)

    Następny - mówię o ilości trupów na 100tysięcy mieszkańców. Nie na
    przejściach czy poza, nie z winy kierowcy czy pieszego. Po prostu ilość
    trupów/ilość mieszkańców.

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2019-07-13 13:40:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 13:36:44 +0200, Shrek napisał(a):

    > Następny - mówię o ilości trupów na 100tysięcy mieszkańców. Nie na
    > przejściach czy poza, nie z winy kierowcy czy pieszego. Po prostu ilość
    > trupów/ilość mieszkańców.

    Ale oni maja jeszcze autostrady :-)

    J.

  • 119. Data: 2019-07-13 13:53:05
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kubuś Puchatek w
    ski.vectranet.pl>:

    > Te jedynki w nawiasach coś oznaczają, czy zepsuła Ci się klawiatura?

    Tak.

    --
    'Tom N'

  • 120. Data: 2019-07-13 13:56:02