  • 111. Data: 2016-02-29 13:25:47
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-02-26 o 17:40, J.F. pisze:
    > 225%. Podatek rejestracyjny placi sie od ceny z VAT, czy tez VAT
    > oblicza od ceny z podatkiem - dosc, ze mnoza sie oba.

    >http://moto.onet.pl/aktualnosci/europejskie-auto-po
    datki-od-15-do-180/81kbm
    >Tu napisali 180% od ceny netto.

    a tu https://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/denmark
    The tax is paid from person in whose name the vehicle is registered at
    first time of registration.
    The tax is very high. The value of a new vehicle on which tax is
    payable
    is the usual consumer selling price, including value added tax, but
    excluding registration tax.

    - price not exceeding 76 400 DKK - 105 % of the value
    - price over 76 400 DKK - 105 % of 76 400 DKK and 180 % on the
    remainder

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=134405

    >Ale nieważne, i tak szczęka opada.

    No, ale jest psychologiczna roznica miedzy "prawie 3x" a "ponad 3x"
    :-)

    W Norwegii jakies podobne zasady ... i swietnie sprzedaje sie tam
    Tesla.
    Bo elektryczne pojazdy sa zwolnione z tego podatku (na razie), i w
    efekcie Tesla kosztuje tyle co wypasiony golf ...

    P.S. A jeszcze wieksze wrazenie robi przy imporcie auta uzywanego.
    Bo nie wazne, ze kupiles w Niemczech np za 1000 euro - ambitni
    Dunczycy jakos sprytnie przelicza ile podatku bylo w nowym, ile
    utracil na wartosci, i ile trzeba doplacic, aby wyszlo tyle samo, co
    przy zakupie od Dunczyka

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=134405

    A z powodu tych ~200% doplaty ich samochody az tak bardzo nie
    tanieja - tzn jak widac w przykladzie - takie 2.5 letnie owszem sporo,
    ale 10-letnie nadal maja swoja wartosc.

    Danii jednak nie moze Unia zarzucic niedopuszczalenej ochrony
    lokalnych producentow :-)

    J.