  • 21. Data: 2023-12-15 16:56:25
    Temat: Re: Płukanie domowej instalacji CO
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > bo może jest w środku kotła?

    Może, i ja o tym nie wiem.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 22. Data: 2023-12-15 17:45:56
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 16:56, PeJot pisze:

    > Może, i ja o tym nie wiem.

    Zaraz, przecież to bez sensu, żeby filtr był ukryty. Gdyby w ogóle był,
    to w DTRce była by opisana procedura czyszczenia, a tej brak. Czyli
    można przyjąć, że filtra fabrycznie nie ma.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 23. Data: 2023-12-15 19:05:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 17:45 PeJot <s...@n...pl> pisze:

    > Zaraz, przecież to bez sensu, żeby filtr był ukryty. Gdyby w ogóle był,
    > to w DTRce była by opisana procedura czyszczenia, a tej brak. Czyli
    > można przyjąć, że filtra fabrycznie nie ma.

    Podaj model kotła to Ci pomogę rozwikłać zagadkę. Może też tak być, że
    kocioł wymaga zewnętrznej pompy obiegowej a producent pompy wymaga filtra
    siatkowego.

    TG

  • 24. Data: 2023-12-15 21:06:24
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Podaj model kotła to Ci pomogę rozwikłać zagadkę. Może też tak być, że
    > kocioł wymaga zewnętrznej pompy obiegowej a producent pompy wymaga
    > filtra siatkowego.

    Pompa jest wbudowana. To czy jest filtr wewnętrzny czy go nie ma, nie ma
    znaczenia, i tak chcę dołożyć filtr siatkowy i magnetyczny.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 25. Data: 2024-01-14 16:55:31
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 03:30, ptoki (ptoki) pisze:

    > To napraw instalacje i nie wymieniaj wody.

    Nie da się *nie* grzebać i nie dolewać. Choćby wszystko było 100%
    sprawne, to sprawdzenie ciśnienia w naczyniu przeponowym DTR nakazuje
    robić co sezon. To oznacza spuszczanie i dolewanie świeżej wody.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 26. Data: 2024-01-14 18:36:39
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 21:06, PeJot pisze:

    > Pompa jest wbudowana. To czy jest filtr wewnętrzny czy go nie ma, nie ma
    > znaczenia, i tak chcę dołożyć filtr siatkowy i magnetyczny.

    Filtr magnetyczny jest już wbudowany. Co maks. miesiąc trzeba go
    czyścić, inaczej zablokuje przepływ. Pytanie, czy uda się wyłapać ten
    magnetyczny syf, czy on będzie się pojawiał.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2024-01-18 00:33:01
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, January 14, 2024 at 9:55:31 a.m. UTC-6, PeJot wrote:

    > Nie da się *nie* grzebać i nie dolewać. Choćby wszystko było 100%
    > sprawne, to sprawdzenie ciśnienia w naczyniu przeponowym DTR nakazuje
    > robić co sezon. To oznacza spuszczanie i dolewanie świeżej wody.

    Wymien na taki z manometrem.

    A jak juz chcesz tak to te 5 czy 10 litrow (czy ile ci tam wyjdzie) to w praktyce
    zero problemu.

    U mnie instalacja ma juz 40 lat i nie raz i nie dwa byla plukana do zera i jakos
    niczym nie obrosla.

    Juz bardziej bym sie martwil tym ze mi sie wyzre bo ktos tam gdzies alu, miedz i stal
    poskrecal...

  • 28. Data: 2024-01-18 18:35:16
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 00:33, ptoki (ptoki) pisze:

    > Wymien na taki z manometrem.

    A ten manometr to ma mierzyć po której stronie naczynia przeponowego ? Z
    jednej strony jest króciec z zaworem AV, z drugiej jest manometr
    wbudowany w kocioł.

    > A jak juz chcesz tak to te 5 czy 10 litrow (czy ile ci tam wyjdzie) to w praktyce
    zero problemu.

    Tak i myślę, że zrzucenie ciśnienia w instalacji, ręczne sprawdzenie
    ciśnienia w naczyniu i powtórne uzupełnienie wody w instalacji nie jest
    jakoś szczególnie upierdliwe raz na sezon, więc nie ma co kombinować.

    > Juz bardziej bym sie martwil tym ze mi sie wyzre bo ktos tam gdzies alu, miedz i
    stal poskrecal...

    Dalej nie wiem, czy zainstalowany filtr magnetyczny wyłapie wszystek
    czarny syf, czy toto będzie się pojawiać nadal ? Instalacja miedziana,
    grzejniki stalowe.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 29. Data: 2024-01-20 02:11:01
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, January 18, 2024 at 11:35:14 a.m. UTC-6, PeJot wrote:

    > A ten manometr to ma mierzyć po której stronie naczynia przeponowego ? Z
    > jednej strony jest króciec z zaworem AV, z drugiej jest manometr
    > wbudowany w kocioł.

    To juz inne pytanie :)
    Niech ktos madrzejszy powie ktore cisnienie wazniejsze.
    Ja bym na chlopski rozum uznal ze nie wazne, byle bylo stabilne.

    > Tak i myślę, że zrzucenie ciśnienia w instalacji, ręczne sprawdzenie
    > ciśnienia w naczyniu i powtórne uzupełnienie wody w instalacji nie jest
    > jakoś szczególnie upierdliwe raz na sezon, więc nie ma co kombinować.

    olej. imho nie warto.

    > Dalej nie wiem, czy zainstalowany filtr magnetyczny wyłapie wszystek
    > czarny syf, czy toto będzie się pojawiać nadal ? Instalacja miedziana,
    > grzejniki stalowe.

    To ja bym sie tylko o te stal-miedz martwil. nie pamietam czy to problemowe
    polaczenie czy nie.

    A o ten czarny syf sie nie martw. Jego nie przybywa, nie szkodzi niczemu co jest
    sensownie zrobione. Jak masz padaczna pompke to moze ale ja bym sie nie przejmowal.
    Szczegolnie ze jak sitko nie wylapie to i pompki nie ubije.

  • 30. Data: 2024-01-20 11:17:21
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 20.01.2024 o 02:11, ptoki (ptoki) pisze:

    > To juz inne pytanie :)
    > Niech ktos madrzejszy powie ktore cisnienie wazniejsze.
    > Ja bym na chlopski rozum uznal ze nie wazne, byle bylo stabilne.

    Skoro w DTR jest podana konkretna wartość ciśnienia dla naczynia
    przeponowego, to wypadałoby się jej trzymać. Wymieniłem już niesprawne
    zawory i jestem w stanie odciąć instalację od kotła, więc przy kontroli
    ciśnienia w naczyniu mniej wody trzeba będzie uzupełniać. ZTCW są
    specjalne zawory do naczyń przeponowych, ale jakoś nie widzę potrzeby
    implementacji.

    > olej. imho nie warto.

    Być może nie warto i dlatego DTRka o tym nie wspomina, chociaż jest to
    banalnie proste. No i starzy los_monteros_hydraulikos twierdzą, że
    trzeba kontrolować ciśnienie raz na sezon.

> [...]
    polaczenie czy nie.

    > A o ten czarny syf sie nie martw. Jego nie przybywa, nie szkodzi niczemu co jest

    No nie wiem, odnoszę wrażenie, że ten czarny syf zaburza pracę wkładek
    zaworowych w grzejnikach, a poza sezonem zalega w grzejnikach.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza