  • 21. Data: 2012-02-28 09:16:25
    Temat: Re: Plyta na Z68 z LPT i IDE / PATA
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2012-02-28 09:33, JDX wrote:
    > [.....]
    > W 1600x1200 to pracowałem gdy miałem 2xCRT. Teraz to hasam w 1920x1200.
    > :-)

    Odpowiadasz sam sobie :)

  • 22. Data: 2012-02-28 09:17:40
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2012-02-28 09:42, Chris wrote:
    > [.....]
    > Z 2xDVI to się raczej nie uda. Oprócz analog VGA zazwyczaj mają
    > DVI+HDMI. Ale są też z DVI+DisplayPort. Ta druga opcja mi odpowiada. A
    > ideałem byłoby 2xDisplayPort.

    Chyba bez szans na 2x DisplayPort, nie pamiętam nawet żeby bywały z jednym
    ale musiał bym przejrzeć ofertę :)

  • 23. Data: 2012-02-28 09:31:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 10:17, Chris wrote:
    [.....]
    > Chyba bez szans na 2x DisplayPort, nie pamiętam nawet żeby bywały z
    > jednym ale musiał bym przejrzeć ofertę :)
    Pełen wypas - Analog VGA, DVI, HDMI i DisplayPort:
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=3853
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=3854

  • 24. Data: 2012-02-28 09:38:38
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2012-02-28 10:17, Chris wrote:
    > [.....]
    > Pełen wypas - Analog VGA, DVI, HDMI i DisplayPort:
> [...]

    Ale to nie Dual DisplayPort :)

  • 25. Data: 2012-02-28 11:54:12
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Swoją drogą ciekawe jest zachowanie producentów płyt. Całkiem niedawno
    > przeglądałem ofertę płyt na Z68 i (w przeciwieństwie do OP) jakoś nie
    > zauważyłem płyt z RS232/LPT/PATA.

    Na Z68 i z RS232 jest nawet calkiem sporo plyt.
    Z LPT+RS jest juz mniej, ale nie jest az tak zle (np. ASRock Z68 Pro3-M).
    Co innego PATA - tu chyba znalazlem tylko jeden model,
    ale juz bez LPT (RS w sumie jest czesto spotykany).

    Ciekawi mnie nagminne wsadzanie FDD -
    - wyglada jakby mieli zalegajace zlacza na magazynach
    i chyba taniej wyszlo im wsadzic to do plyt niz zutylizowac :).

    > Za to wszystkie te które mają grafikę
    > na pokładzie z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów oprócz cyfrowych
    > wyjść video mają wyjście analog VGA.

    Z kolei mnie wkurza jak plyta ma tylko HDMI a jest takich sporo,
    http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/3977/49
    43_big.jpg
    Jak zaczalem szukac plyty, to zaczalem zwracac uwage czy w ogole ma DVI
    (no i DisplayPort - tak na przyszlosc :).

  • 26. Data: 2012-02-28 17:55:02
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]

    Za miesiąc premiera nowych płyt dla IB (kompatybilnych również z SB), może
    warto nieco poczekać zamiast kupować Z68:
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Intel_Ivy_Bridge
    _daty_premier_procesorow_i_chipsetow_Z77%2C_Z75%2C_H
    77%2C_B75%2C_Q77_i_Q75-38941.html

    Wyjście DSUB w Z68 służy nie tylko do low-endowych monitorów LCD. Niektórzy
    userzy mają 2 monitory - TN z DVI oraz CRT z DSUB. Ostry TN (ale z
    badziewnymi kolorami i kątami) do pracy, a CRT do filmów i gier (dodatkową
    zaletą CRT przy grach jest możliwość zejścia z rozdzielczością poniżej
    natywej bez zniekształceń obrazu).

    > Tu się zgodzę ale nie wiem czy uda ci się znależć płytę mającą 2 x DVI na
    > pokładzie

    Ale na HDMI można założyć przejściówkę do DVI.

    > ... trzeba jednak zainwestować w jakąś kartę na PCI-E

    Jak 2xDP to chyba tylko oddzielna karta graficzna.

  • 27. Data: 2012-02-28 19:15:48
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2012 09:21:47 +0100, JDX napisał(a):

    > ...Z68 i ich "target" raczej nie pokrywa się z
    > "targetem" tandetnych monitorów LCD. :-)...

    Ale pokrywa się z "targetem" użytkowników KVM-ów, a te z VGA są
    zdecydowanie popularniejsze i znacznie tańsze.

  • 28. Data: 2012-02-28 19:31:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "JDX" napisał:

    > te płyty którymi jestem zainteresowany i które mam na myśli to
    > średnia półka płyt na Z68 i ich "target" raczej nie pokrywa się z
    > "targetem" tandetnych monitorów LCD. :-)

    Nie mam pojęcia jaki jest "target" dla płyt z Z68, ale jeśli wyższy od
    przeciętnego standardu domowo-internetowego lub biurowego - to złącze
    wbudowane płytę temu "targetu" zwisa i powiewa, bo "target" ma wypasioną
    kartę graficzną.

    > Chociaż tak sobie pomyślałem, że takie tandetne LCD jedynie z analog VGA
    > mogą być używane w starych POS-ach jako zamiennik 9" monochromatycznych
    > CRT.

    Te "tandetne LCD jedynie z analog VGA" to skromnie licząc 50% sprzętu
    stojącego w domach i biurach.

    JoteR

  • 29. Data: 2012-02-28 20:18:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 20:31, JoteR wrote:
    [.....]
> [...]
    > przeciętnego standardu domowo-internetowego lub biurowego - to złącze
    > wbudowane płytę temu "targetu" zwisa i powiewa, bo "target" ma wypasioną
    Są różne płyty na Z68 i te z najwyższej półki, których "targetem"
    zapewne są właśnie zawodnicy dysponujący wypasioną kartą graficzną, nie
    maja jakiegokolwiek wyjścia video. Np.
    http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Ma
    ximus_IV_ExtremeZ/.

    > Te "tandetne LCD jedynie z analog VGA" to skromnie licząc 50% sprzętu
    > stojącego w domach i biurach.
    OK, ale co z tego wynika?

  • 30. Data: 2012-02-29 07:46:56
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > Są różne płyty na Z68 i te z najwyższej półki, których "targetem"
    > zapewne są właśnie zawodnicy dysponujący wypasioną kartą graficzną, nie

    Dzięki temu chińczyk oszczędził 50 centów na sztuce :)