  • 21. Data: 2014-10-30 11:45:52
    Temat: Re: Płyta poślizgowa - gdzie na Śląsku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >Nowa Wieś Królewska to dzielnica Opola. Najbliższe lotnisko z twardym
    >pasem jest w Kamieniu Ślaskim.

    W kamieniu pasy sa swietne na treningi ... ale lotnisko ma solidny mur
    i solidna brame.
    Chyba ze brame juz ukradli :-)

    J.

  • 22. Data: 2014-10-30 11:56:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, October 30, 2014, 11:45:52 AM, you wrote:

    > W kamieniu pasy sa swietne na treningi ... ale lotnisko ma solidny mur
    > i solidna brame.
    > Chyba ze brame juz ukradli :-)

    Lotnisko ma obsługę, z którą ponoć da się dogadać...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-10-30 17:17:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-30 10:12, J.F. pisze:

    > Jesli nie szybciej.
    > Wyprzedza wszystkich, a Niemcy raczej nie jechali 80 ...
    >
    > J.

    no i powiedzcie że trening na lotnisku się nie przydaje...

    Łukasz

  • 24. Data: 2014-10-30 20:57:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Nowa Wieś Królewska to dzielnica Opola. Najbliższe lotnisko z twardym
    > pasem jest w Kamieniu Ślaskim.

    Oczywiście że chodziło mi o Polską Nową Wieś (tam, gdzie lotnisko
    aeroklubu), ach ta zbieżność nazw. Lotnisk na szczęście nie mamy dużo,
    więc się da znaleźć ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2014-10-31 19:25:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 29 Oct 2014 10:43:22 +0100, dddddddd napisał(a):

    > ogólnie polecam taki kurs bezpiecznej jazdy dla początkującego- dla
    > średnio ogarniętego nie będzie tam nic ciekawego - lepiej pojechać w
    > zimie na opuszczone lotnisko.

    Za dużo już widziałem tych "całkiem nieźle ogarniętych" u których okazywało
    się że nie potrafi poprawnie hamować, skręcać ani ustawić fotela.
    I z takiej szkółki wychodził potrafiąc hamować i skręcać samochodem dużo
    lepiej niż przed.

    Tu nawet często nie samo ćwiczenie jest wartością, a to że instruktor
    (który już niejedno widział) patrząc z boku wychwyci pewne głupie błędy nad
    którymi kierowca nigdy się sam nie zastanawiał.

  • 26. Data: 2014-10-31 19:49:25
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-31 19:25, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > (który już niejedno widział) patrząc z boku wychwyci pewne głupie błędy nad
    > którymi kierowca nigdy się sam nie zastanawiał.

    no dla takich rad na pewno warto przejść taki kurs, ale sama idea płyty
    poslizgowej z wyskakującą kurtyną jest średnia (dla kogoś nie
    początkującego) - po pierwszym przejeździe czujesz się jak na lodzie
    więc rozsądek podpowiada jechać 20km/h. Myślę że lepiej jakby kurtyny
    wyskakiwały na czymś o troszkę lepszej przyczepności (może zwykły
    zmoczony asfalt?)
    Co do treningu na lotnisku - samo latanie bokami też dużo nie da, ale po
    pierwsze można się pobawić przy wyższej prędkości, po drugie można
    rozstawić jakieś pachołki (kartony, cokolwiek), a na lotnisku na które
    jeżdżę jest też ulica wzdłuż pasa z dużymi zatoczkami - można sobie
    wyobrazić że coś wyskakuje przed maskę, nagle skręcamy w zatoczkę i
    próbujemy opanować auto.
    Cenne lekcje.
    Nie ma się czym chwalić - w zeszłym roku zdjąłem dwie opony i postawiłem
    auto na dwóch kołach - przez głupotę bo trzeci raz wypadłem na pas
    zieleni przy pasie startowym i lecąc w jego kierunku pomyślałem że tam
    ziemia będzie tak samo twarda jak wcześniej - nie obróciłem auta i
    wleciałem na trawę centralnie bokiem. W tym miejscu chyba było mniej
    śniegu i zaryłem w ziemię zdejmując właśnie opony, na szczęście ślizgała
    się w pobliżu navara i mnie wyciągnęła :) Pojechałem tam na dwa auta
    więc auto zostało na podnośniku i wulkanizator naprawił - choć jedna
    felga była już do wymiany (nie udało się jej wyważyć).
    Więc jeśli będę jechał 160km/h drogą i zacznę lecieć na trawnik to już
    wiem że muszę się odpowiednio ustawić :)

    Łukasz