  • 11. Data: 2014-04-18 13:02:10
    Temat: Re: Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-18, o godz. 11:52:35
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

    > Bo mityczne sprzataczki podlaczaja sie z odkurzaczami gdzie popadnie
    > i patrzy na nie okragly ksztalt swinskiego ryjka ;)

    Ty się zając śmiej... ;-)
    Mityczne jak mityczne ale ~18 lat temu (w czasach Novella 3.11)
    zastanawialiśmy się czemu przy braku prądu wszystko ładnie się zamyka i
    tylko jeden z serwerów losowo zalicza pad jakby mu prąd odcinało
    heblem. Testowaliśmy wszystko i było OK. A jak nikogo nie było w pokoju
    z maszynami - najczęściej w weekendy - to czasami pad występował.
    Tajemnicę odkrył kolega który w tymże pokoju pod biurkiem odsypiał w
    sobotę imprezę - bliżej mu było do firmy niż do domu. Namierzył
    sprzątaczkę która jak padłą prąd to robiła sobie kawkę bo to i ciemno
    po korytarzach i odkurzacz nie działał. Nie wiem do tej pory jakim
    sposobem doszła że w UPS-ie jest prąd. I wyciągała wtyczkę od serwera z
    UPS-a po czym włączała tam czajniczek. Jakby mi kto to opowiadał to bym
    nie uwierzył - ale czajniczek podpięty do UPS-a widziałem. Takiego
    właśnie ze zwykłymi gniazdami.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2014-04-18 13:10:48
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    g> napisał(a):
    > Ty się zając śmiej... ;-)

    Lata temu jak Polbox był jednym niewielu dostarczycieli neta w PL i mieścił
    się na kilku piętrach kamienicy a kable w tym światłowody szly między
    piętrami góra <> dół to przyszli panowie instalować szafę (zwykła szafa) i
    nie pasowała im idealnie w rogu to wzieli diaxa i odcieli kable na dole i
    górze żeby szafa wlazła i nagle x% polskich internautów stracił neta :) nie
    pytaj jaka była mina prezesa po tym jak telefony zaczeły robić się czerwone
    i znależli czemu nagle brakuje 3m wiązki kabli i światłowodów :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-04-18 13:12:27
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-18, o godz. 12:25:59
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

    > No i UPSy z okraglym gniazdem to raczej wymierajaca rzadkosc.

    Jakoś nie zauważyłem. Np. większość Fideltronik-ów (zarówno domowych
    jak i serwerowych) ma okrągłe gniazda.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2014-04-18 14:06:33
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-04-18 13:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Jakoś nie zauważyłem. Np. większość Fideltronik-ów (zarówno domowych
    > jak i serwerowych) ma okrągłe gniazda.

    To chyba raczej nasza krajowa egzotyka i stare konstrukcyjnie modele.
    W nowych Fideltronikach to juz raczej sie tego nie znajdzie. z Eatonow
    czy APC, o ile nie sa to modele z premedytacja zrobione jako dawca
    gniazd w stylu "podtrzymywana listwa", to okraglych gniazd nie
    przypominam sobie ani w modelach wolnostojacych, ani w rackowych.

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2014-04-18 14:28:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-18, o godz. 14:06:33
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

    > To chyba raczej nasza krajowa egzotyka i stare konstrukcyjnie modele.
    > W nowych Fideltronikach to juz raczej sie tego nie znajdzie. z Eatonow

    W nowych Fideltronikach masz w tej chwili albo okrągłe ale oba typy
    gniazd.

    > czy APC, o ile nie sa to modele z premedytacja zrobione jako dawca
    > gniazd w stylu "podtrzymywana listwa", to okraglych gniazd nie
    > przypominam sobie ani w modelach wolnostojacych, ani w rackowych.

    To zerknij na modele APC z gniazdami wyjściowymi typu French/Belgian z
    CEE w nazwie - np. na APC Power Saving Back-UPS Pro 1500, 230V, CEE
    7/5. Nie wiem jak z Eaton-ami z nimi mama mało do czynienia ale
    przeglądając ich ofertę widzę że te z FR na końcu specyfikacji też maja
    gniazda okrągłe.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2014-04-18 16:40:22
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-04-18 12:45, elmer radi radisson pisze:

    > Skoro napisales ze leza w domu i chcialbys je podlaczyc pod AV, a nie
    > mozesz, to zakladam ze jesli jest potrzeba, to znajdzie sie w koncu na
    > to czas ;)

    Mnie najtaniej wyszło (w sklepach ciężko znaleźć i trzeba z reguły przez
    Internet zamawiać) kupić samą obudowę listwy i podłączyć stary przewód
    od komputera, w którym tylko urżnąłem wtyczkę do gniazdka w ścianie. No,
    ale...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2014-04-18 18:58:56
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Co do sprzątaczek lub teściowej się zgadzam, ale nie w tym rzecz.
    Mnie do podłączenia zasilaczy laptopowych potrzebne kable na jednym końcu IEC, na
    drugim "koniczynka".
    I za ch..... nie rozumiem, dlaczego identyczny zasilacz do np. kamery ma wejście IEC,
    a do laptopa koniczynkę.
    Oczywiście kabel umiałbym sobie zrobić.
    Ale chciałbym życ bez tej komplikacji.
    Bo wolę mieć w szufladzie zapas 3 sztuk kabli: 1 metr, 2 metry i 5 metrów (na wszelki
    wypadek), niż 33 różniste kable (a miedź tez
    kosztuje, grosz do grosza) z permutacją wszelkich możiwych wtyczek.
    BTW widział ktoś przejsciówki IEC -> koniczynka ?

    A faktycznie w zasilaczach APC takich nieco listwopodobnych są gniazda "z bolcem".

    -----

  • 18. Data: 2014-04-18 20:08:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-04-18 16:40, Krystek wrote:

> [...]
    > Internet zamawiać) kupić samą obudowę listwy i podłączyć stary przewód
    > od komputera, w którym tylko urżnąłem wtyczkę do gniazdka w ścianie. No,

    Dokladnie o tym samym rozwiazaniu, zaproponowanym jako jedno z dwoch,
    napisalem nieco powyzej.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2014-04-18 20:20:31
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-04-18 14:28, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > 7/5. Nie wiem jak z Eaton-ami z nimi mama mało do czynienia ale
    > przeglądając ich ofertę widzę że te z FR na końcu specyfikacji też maja

    Faktycznie. Moze troche przesadzilem z tym wymieraniem. Niemniej jednak
    w przypadku wiekszosci producentow sa to pojedyncze modele na wypadek,
    gdyby ktos takiego czegos szukal. Bo na codzien jednak nieporownywalnie
    czesciej uzywa sie upsow z typowym komputerowym wtykiem i takie mozna
    spotkac w wiekszosci miejsc i kupic 'z defaultu'. Np. klasyczne kremowe
    APC, jeszcze sprzed przejecia firmy przez Schneidera, to autentycznie
    nie wiem, czy w ogole byly jakies z gniazdem Schuko :).

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2014-04-18 21:28:33
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Coś konfabulujesz.
    "Przewód od komputera" ma na końcu wtyk IEC bez bolców (żeby Cię prąd nie kopnął).
    Do UPS-a trzeba włożyć wtyk IEC, ale z bolcami ("bez bolców" jest gniazdo w UPS-ie,
    znów żeby Cię prąd nie kopnął).
    Chyba, ze myślisz o przewodzie zasilajacym monitor (na obu końcach IEC) z gniazda 230
    V w obudowie desktopa.

    -----