  • 21. Data: 2014-04-18 23:24:48
    Temat: Re: Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtyków 230 V zasilaczy zewnetrznych??
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-04-18 21:28, 666 wrote:

    > Coś konfabulujesz.
    > "Przewód od komputera" ma na końcu wtyk IEC bez bolców (żeby Cię prąd
    > nie kopnął).
    > Do UPS-a trzeba włożyć wtyk IEC, ale z bolcami ("bez bolców" jest
    > gniazdo w UPS-ie, znów żeby Cię prąd nie kopnął).
    > Chyba, ze myślisz o przewodzie zasilajacym monitor (na obu końcach IEC)
    > z gniazda 230 V w obudowie desktopa.

    W sumie nie wiadomo kogo cytujesz, ale..
    Dokladnie rzecz ujmujac, trzeba wziac kabel UPS do podlaczenia PC (ten
    sam rodzaj zlacza, z jednej meski, z drugiej zenski), uciac strone z
    wtykiem zenskim, rozszyc z niej przewody i zakonczyc wewnatrz listwy.

    W efekcie wyjdzie taka konstrukcja:
    http://www.cyberbajt.pl/dat/big/3904_1.jpg

    --

    memento lorem ipsum

  • 22. Data: 2014-04-19 13:50:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-18 23:24, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > sam rodzaj zlacza, z jednej meski, z drugiej zenski), uciac strone z
    > wtykiem zenskim, rozszyc z niej przewody i zakonczyc wewnatrz listwy.

    Bardzo ważne jest, aby ktoś się nie rozpędził, i nie dał listwy z
    filtrami (sprzedawanej jako "komputerowa"), gdyż jeśli UPS nie ma sinusa
    tylko aproksymację, czy wręcz prostokąt (tak, jak wiele klasy SOHO), to
    listwa to będzie traktować jako zakłócenie i będzie to próbowała filtrować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2014-04-19 15:27:34
    Temat: Re: Po jaka ch..... dwa standardy gniazd/wtykow 230 V zasilaczy zewnetrznych??
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Adam* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >listwa to będzie traktować jako zakłócenie i będzie to próbowała filtrować.

    Listwa filtruje zaklocenia w zakresach 90kHz ÷ 60MHz. Sinus z upsa przechodzi
    przez listwy zupelnie niezmieniony. Co najwyzej moze go przesunac w fazie co
    tez jest bez znaczenia.

  • 24. Data: 2014-04-19 18:41:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mr misio wrote:

    > Zeby nie miec takich problemow kupuje upsy z normalnym gniazdkiem i
    > sobie chwale. Nie musze kombinowac j.w. i moge podpiac odkurzacz ;)

    tylko że jesteś raczej skazany na UPSy dla tzw ludu...

    nie widzałęm raczej APC z gniazdkami normalnymi...

    za kilak zł można kupic wtyczkę do gniada komputerowego...

  • 25. Data: 2014-04-19 19:09:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-19 15:27, zil0g pisze:
> [...]
    > przez listwy zupelnie niezmieniony. Co najwyzej moze go przesunac w fazie co

    Sinus tak - można używać listwy z filtrami.
    Przestrzegałem przed UPS-ami, które _nie_ mają sinusa. Tam nie wolno
    używać filtrów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2014-04-20 04:04:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:lirqdh$f8c$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Faktycznie. Moze troche przesadzilem z tym wymieraniem. Niemniej jednak
    > w przypadku wiekszosci producentow sa to pojedyncze modele na wypadek,
    > gdyby ktos takiego czegos szukal. Bo na codzien jednak nieporownywalnie
    > czesciej uzywa sie upsow z typowym komputerowym wtykiem i takie mozna
    > spotkac w wiekszosci miejsc i kupic 'z defaultu'. Np. klasyczne kremowe
    > APC, jeszcze sprzed przejecia firmy przez Schneidera, to autentycznie
    > nie wiem, czy w ogole byly jakies z gniazdem Schuko :).

    To chyba tylko oszczędność miejsca a nie chodzi o mityczne sprzątaczki
    bo w USA wszystkie UPSy mają gniazda takie same jak w ścianie:
    http://www.computerpowersolutions.com/BR800BLK.jpg

  • 27. Data: 2014-04-21 09:48:16
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    W moich UPS-ach (TrippLite, zapewne sinus) jest w instrukcji ostrzeżenie:

    Equipment Connection Warnings
    . Do not connect surge suppressors or extension cords to the output of your UPS. This
    might
    overload the UPS and will void the surge suppressor and UPS warranties.

    -----

  • 28. Data: 2014-04-23 11:14:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-18, o godz. 20:20:31
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał(a):

> [...]
    > defaultu'. Np. klasyczne kremowe APC, jeszcze sprzed przejecia firmy
    > przez Schneidera, to autentycznie nie wiem, czy w ogole byly jakies z

    Wszystko zależy na jaki rynek to jest kierowane. Np. w USA większość
    UPS-ów ma "zwykłe" gniazda. We Francji poza modelami do szaf z kolei
    dominują gniazda okrągłe i APC robi na ich rynek warianty z takimi
    gniazdami właściwie w każdym modelu. Czemu w PL dominują akurat takie a
    nie inne - nie mam pojęcia. Niemniej nie ma problemu z zakupem u nas
    wariantu z gniazdami okrągłymi. Mam w jednym miejscu sztukę rackowego
    APC (niestety nie pomnę modelu - któryś Smart 2U). Ma właśnie okrągłe
    gniazda - był kupowany około półtora roku temu do sprzętu
    telekomunikacyjnego i kupiliśmy od ręki.

    Zdrówko

  • 29. Data: 2014-04-23 11:15:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-19, o godz. 18:41:08
    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie widzałęm raczej APC z gniazdkami normalnymi...

    Zerknij na modele z CEE w nazwie.

    Zdrówko

  • 30. Data: 2014-04-23 12:47:44
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Przykład ze "zwykłymi" gniazdkami 230V:
    APC BE700G Back-UPS ES 700VA GREEN
    (swoją drogą całkiem zgrabny, przy czym tylko połowa gniazd ma podtrzymanie UPS, co z
    kolei też ma swoje zalety, np. często nie
    tchcemy podtrzymywać monitora).