  • 1. Data: 2014-04-15 20:35:27
    Temat: Systemowe
    Od: Majka <k...@g...com>

    Komputery (laptopy, netbooki, ultrabooki) mają partycję z systemem, część dysku, z
    której to części można odzyskiwać/reinstalować system.

    Czy tablety (konkretnie z systemami Windows) też tak mają?

    Pytanie z pogranicza pecetów oraz OSów, a dodatkowo tabletów - nie do końca to temat
    tej grupy, ale lepszej nie znalazłam, mam nadzieję, że mi wybaczycie i wyjaśnicie.

    Majka

  • 2. Data: 2014-04-16 14:28:48
    Temat: Re: Systemowe
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Majka" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Komputery (laptopy, netbooki, ultrabooki) mają partycję
    > z systemem, część dysku, z której to części można
    > odzyskiwać/reinstalować system.

    Zgadza się...

    > Czy tablety (konkretnie z systemami Windows) też tak mają?

    Tablety, z tego co się orientuję, nie mają "dysków" a więc
    nie mają też partycji na tych dyskach, mają pamięć masową
    w postaci kostek flash wlutowane w płytę główną :-)

    Ale, w sumie jest to ciekawe pytanie, może jak będę przy
    jakiejś "Surface Pro" to włączę Narzędzia Administratora
    i poszukam co Zarządzanie Dyskami pokaże w kwestii partycji...

  • 3. Data: 2014-04-16 14:32:49
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

> [...]
    > jakiejś "Surface Pro" to włączę Narzędzia Administratora
    > i poszukam co Zarządzanie Dyskami pokaże w kwestii partycji...

    Asus Transformer ze stacją dokującą (klawiatura)

    Pamięć RAM: 2 GB DDR3 (1600 MHz)
    Dysk twardy (opis): 500 GB 5400 obr./min + SSD 32 GB

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-04-16 17:28:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-16 14:28, Pszemol pisze:
> [...]
    > nie mają też partycji na tych dyskach, mają pamięć masową
    > w postaci kostek flash wlutowane w płytę główną :-)

    Przepraszam za wyrażenie, ale Ty chyba jakieś bzdury piszesz. Nie ma
    znaczenia technologia (czy to dysk magnetyczny, czy półprzewodnikowy,
    czy też krasnoludki z karteczkami biegają). Jeśli to nie jest ROM czy
    RAM (chociaż to też już częściowo archaiczne pojęcia) tylko pamięć
    masowa - to nie ma znaczenia, "na czym leży".
    Zresztą nawet w PeCetach są aktualnie używane m.in. połączenia:
    - stare ATA
    - SATA
    - SDD na złączu PCI/PCI-e
    oraz
    - SCSI
    - SAS

    Partycje można wydzielić (i dla Windowsa musi być, w przeciwieństwa do
    linuksów, które mogą pracować na całej powierzchni dysków) na dowolnym
    nośniku lub matrycy.
    Natomiast, czy jest Recovery Partition, to już zależy od producenta sprzętu.

    Tablet natomiast z Windowsem na pokładzie, to coś w rodzaju komputera
    AIO lub laptopa z dotykowym ekranem i bez klawiatury, więc
    konstrukcyjnie niewiele się od nich różni.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-04-17 03:58:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Tablet natomiast z Windowsem na pokładzie, to coś w rodzaju komputera AIO
    > lub laptopa z dotykowym ekranem i bez klawiatury, więc konstrukcyjnie
    > niewiele się od nich różni.

    Masz racje Adam - byłem w błędzie myśląc że Win8 jest inne...
    Tymczasem też wymaga albo recovery partycji utworzonej przez
    OEM (czyli producenta tableta) albo medium instalacyjne
    gdzie będą pliki z Win8. Patrz tu na rozdzial "Push-Button Reset":
    http://blogs.msdn.com/b/olivnie/archive/2013/04/05/r
    ecovery-and-troubleshooting.aspx