  • 1. Data: 2014-04-15 15:51:15
    Temat: Co zamiast P5K/E8400
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Czas na zmiany nadszedł i zbieram z różnych źródeł opinie ;-)

    Dotychczasowy komputer to procek E8400 na płycie Asus P5K, do tego 8GB
    pamięci i grafika GF 8500. Wszystko chodzi pod 64-bitowym Ubuntu 9.10 z
    klasycznym Gnome. Dyski w sumie nieistotne ale w sumie 2 sztuki
    "czarne" WD RE4 2 TB + 2 sztuki Seagate Barracuda 250GB plus WD green
    1,5TB Sprzęt nadal sprawny i bym go nie zmieniał ale ostatnio coraz
    częściej muszę odpalać na tej maszynie kilka wirtualek. Niestety e
    płytę więcej niż 8GB pamięci nie wetknę. :-(

    na co warto zamienić sprzę?? Nie mam urazów wobec Intela czy AMD -
    ważniejsze dla mnie jest stabilne działanie maszyny a nie święta
    wojna. ;-) Ważne jest by procek bezproblemowo wspierał wirtualizacje.
    Płyta - w tej chwili chciałbym wsadzić 16GB pamięci ale w perspektywie
    32 lub więcej. Ważne by można było podłączyć 5-6 dysków i chętnie by
    zostało z 1-2 SATA wolne. Grafika nie jest potrzebna specjalna - albo w
    budowana w płytę albo przeniosę dotychczasową. Zasilacz zobudowa -
    dotychczasowe. Na maszynie będzie znów Ubuntu (zapewne ja wyjdzie to
    14.04 bo LTS) z klasycznym Gnome. To jest maszyna do pracy a nie do
    grania. Co do finansów - jak trzeba to zapłacę ale z drugiej strony nei
    chciałbym przepłacać za wodotryski. Ważne by komputer stabilnie
    pochodził 3-4 lata.

    Macie jakieś sugestie?

    Zdrówko

  • 2. Data: 2014-04-15 16:22:01
    Temat: Re: Co zamiast P5K/E8400
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > częściej muszę odpalać na tej maszynie kilka wirtualek. Niestety e
    > płytę więcej niż 8GB pamięci nie wetknę. :-(

    Nie obawiasz się że powoli zmienisz stację roboczą w serwer? Coś czuję,
    że taka płyta główna +CPU+RAM będzie trochę szumieć a to strasznie
    drażni podczas pracy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-04-15 17:39:30
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie obawiasz się że powoli zmienisz stację roboczą w serwer? Coś czuję, że
    > taka płyta główna +CPU+RAM będzie trochę szumieć a to strasznie drażni
    > podczas pracy.

    Zrobiłem z podobnego powodu wymianę i nowe jest cichsze bo procesor
    oszczędniejszy (Q6600->i3770) a ponadto zrezygnowałem z karty graficznej bo
    wystarcza wbudowana.

    --
    marfi

  • 4. Data: 2014-04-15 22:11:35
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/04/2014 14:51, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Macie jakieś sugestie?

    W grudniu zlozylem komputer pod wirtualizacje (kompatybilna z VT_x etc...).
    http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6ac/
    http://ark.intel.com/products/75122/

  • 5. Data: 2014-04-15 22:50:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.04.2014 15:51, Maciek Babcia Dobosz pisze:
> [...]
    > klasycznym Gnome. Dyski w sumie nieistotne ale w sumie 2 sztuki
    > "czarne" WD RE4 2 TB + 2 sztuki Seagate Barracuda 250GB plus WD green

    A jaki budżet?

    W zeszłym roku musiałem na szybko złożyć budżetowy serwer do
    wirtualizacji (parę urządzeń zaczynało już nieźle zdychać i łatwiej było
    je upchnąć w wirtualnych maszynach plus doszło kilka nowych funkcji) i
    wybrałem ASUS Sabertooth pod AMD i 8-rdzeniowy procesor.

    Solidne komponenty, do 32GB Ram wrzucisz, złączy na SATA ma sporo.
    Jedyne zastrzeżenie - lepiej dokupić do tego karty sieciowe intela, bo
    jak jeszcze tego nie załatali to w sterownikach do wbudowanej sieci jest
    bug ujawniający się przy wirtualizacji (karta znika).

    Ewentualnie podobna konfiguracja pod procesory Intela, np. X79 pod
    Socket 2011, ale wychodzi sporo drożej i procesory Intela do tej płyty
    mają póki co maksymalnie 6 rdzeni, o ile czegoś nie przegapiłem. Za to
    można upchnąć 2x więcej RAM.

    Wychodzi konfiguracja praktycznie serwerowa (pomijając dublowanie
    zasilania) sporo taniej i ładnie pasująca do np. dużej wieży gdzie można
    upchnąć duży radiator na procku (i tym samym uzyskać dość cichy zestaw).

  • 6. Data: 2014-04-16 07:47:02
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:

    > W grudniu zlozylem komputer pod wirtualizacje (kompatybilna z VT_x etc...).
    > http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6ac/
    > http://ark.intel.com/products/75122/

    Piszcie jeszcze jaki soft używacie jako platformę dla wirtualizacji.
    Esx/kVM/Hyper-V etc. To też istotne, zwłaszcza w przypadku ESX, który
    potrafi być wybredny jeśli chodzi o hardware.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-04-16 09:40:01
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-15, o godz. 16:22:01
    Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

    > Nie obawiasz się że powoli zmienisz stację roboczą w serwer? Coś
    > czuję, że taka płyta główna +CPU+RAM będzie trochę szumieć a to
    > strasznie drażni podczas pracy.

    Nie zamieniam w serwer - tych mam szafę półtorej szafy 42U ;-)
    Do szumienia wentylatorów w stacji roboczej idzie przywyknąć -
    totalna cisza nie jest tu najważniejsza. Ciszę to ja potrzebuję w domu
    i dlatego tam jest całkowicie pasywny sprzęt. Pomijając już to że
    zasadniczo jeśli chodzi o chłodzenie to zmieni się wiatrak na
    zasilaczu. OEM-owy na E8400 jakoś specjalnie nie drażni moich uszu. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2014-04-16 09:46:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-16, o godz. 07:47:02
    Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

    > Piszcie jeszcze jaki soft używacie jako platformę dla wirtualizacji.
    > Esx/kVM/Hyper-V etc. To też istotne, zwłaszcza w przypadku ESX, który
    > potrafi być wybredny jeśli chodzi o hardware.

    Fakt - o tym nie wspomniałem. Głównie ESX. Czasami VirtualBox.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2014-04-16 09:48:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-15, o godz. 22:50:26
    Andrzej Lawa <a...@l...com> napisał(a):

> [...]

    > zasilania) sporo taniej i ładnie pasująca do np. dużej wieży gdzie
    > można upchnąć duży radiator na procku (i tym samym uzyskać dość cichy

    Dzięki za uwagi. Ja sobie zdaję sprawę że to wyjdzie konfiguracja
    praktycznie serwerowa ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2014-04-16 10:36:07
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Andrzej Lawa nabazgrał(a):

> [...]
    > wirtualnych maszynach plus doszło kilka nowych funkcji) i wybrałem ASUS
    > Sabertooth pod AMD i 8-rdzeniowy procesor.

    Albo
    http://www.asrock.com/mb/AMD/Fatal1ty%20990FX%20Kill
    er/?cat=Specifications
    Solidna płyta i zero problemów w razie reklamcji/uszkodzenia/padu płyty

    > Solidne komponenty, do 32GB Ram wrzucisz, złączy na SATA ma sporo.

    Asrock obsługuje do 64GB Ram.

    > Jedyne zastrzeżenie - lepiej dokupić do tego karty sieciowe intela, bo jak
    > jeszcze tego nie załatali to w sterownikach do wbudowanej sieci jest bug
    > ujawniający się przy wirtualizacji (karta znika).

    Na Asrokach jest Qualcom Killer E2200

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl