  • 11. Data: 2016-11-21 23:13:15
    Temat: Re: Pochłaniacz wilgoci do lodówkowca
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 23:02 <4...@g...com> pisze:

    > Trzeba bylo odolejacz zalozyc i to co wypluje to wraca do obiegu.
    > Pomijam drobny szczegol ze Ci nie wierze w smarowanie strzykawka. Kazda
    > sprezarka do lodowki jest smarowana pod cisnieniem. Na recznym
    > smarowaniu zatrze sie blyskawicznie zwlaszcza ze tam lozyskowanie jest
    > stal po stali.

    Smarowanie strzykawką to nie mój patent (ja go skopiowałem) - mieliśmy
    taki kompresorek w modelarni, napędzał miniaturowe aerografy. Za filtr
    olejowy robił słoik z watą.
    Strzykawka z igłą, przed malowaniem była procedura smarowania, przez parę
    lat jak tam uczęszczałem działało.
    Wydłubywałem też z agregatów (ze spalonym uzwojeniem) sam tłok z
    cylindrem. Wirnik spalonego silnika robił za koło pasowe, całość napędzał
    silnik z gramofonu. Była z tego idealnie cicha pompka do akwarium. Też od
    czasu do czasu smarowana strzykawką. Pompka miała paro litrowy zbiornik
    wyrównawczy.
    Parę takich zestawów sprzedałem kumplom.

    TG

  • 12. Data: 2016-11-21 23:19:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > sprezarka do lodowki jest smarowana pod cisnieniem. Na recznym
    > smarowaniu zatrze sie blyskawicznie zwlaszcza ze tam lozyskowanie jest

    Przypomniałem sobie po co ja te kompresory w ogóle rozcinałem: większość
    tych które miałem miało popalone uzwojenie rozruchowe - przy starcie
    trzeba jej było wspomagać paluchami :-)

    TG

  • 13. Data: 2016-11-21 23:52:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 23:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Przypomniałem sobie po co ja te kompresory w ogóle rozcinałem: większość
    > tych które miałem miało popalone uzwojenie rozruchowe - przy starcie
    > trzeba jej było wspomagać paluchami :-)

    Wystarczy wlać olej od strony ssawnej sprężarki, a spłynie on na samo dno.
    Sprężarka zasysa olej z dna, co widać na tym przekroju.

    http://www.cool-info.co.uk/refrigeration_equipment/c
    ompressors/images/Hermetic%20compressor.gif

    WM

  • 14. Data: 2016-11-22 16:31:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-21 o 22:51, WM pisze:

    > Jeżeli ta sprężarka była wyjęta z chłodziarki na czynnik R600,
    > to zawiera olej mineralny, który słabo chłonie wilgoć.

    W takim razie osuszacz na wejściu jest całkiem zbędny ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2016-11-22 16:44:17
    Od: 4...@g...com

    Jeszcze nie zrobiles tego kompresora? Zrobienie takiego kompresora to jak jest
    oryginalne gniazdko do gregatu trwa tyle ile zalozenie wezyka od zbiornika i
    wkrecenie zaworu bezpieczenstwa. Jak wiadomo ze cisnieniem nie rozerwie zbiornika to
    juz go mozna uzywac. Wlacznik cisnieniowy mozna zamontowac przy najblizszej okazji.
    Jak idziesz do parku to obserwujesz jak Ci slimaki spierdalaja?

  • 16. Data: 2016-11-22 17:13:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-22 o 16:31, PeJot pisze:

    > W takim razie osuszacz na wejściu jest całkiem zbędny ?

    Możesz sobie darować robienie osuszacza.

    WM

  • 17. Data: 2016-11-23 16:47:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > W takim razie osuszacz na wejściu jest całkiem zbędny ?

    Jeżeli jest w kompresorze olej poliestrowy POE, który bywał stosowany
    np. z freonami R134a, R404a, to powinno się go wymienić na olej mineralny.
    Nie jest to proste, bo tych olejów nie należy mieszać ze sobą i trzeba
    dokładnie usunąć resztki poprzedniego oleju.

    WM

  • 18. Data: 2016-11-26 13:17:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 17:13, WM pisze:

    > Możesz sobie darować robienie osuszacza.

    Faktycznie wg tabliczki sprężarka jest na R600a. Mimo to, ponieważ mam
    potrzebne części pod ręką zamierzam dać elektrozawór NC na wejściu,
    otwierany razem z włączeniem silnika.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2016-11-27 19:18:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 21:26, PeJot pisze:
    > Czołem. Wpadła mi w łapy w miarę nowa sprężarka od lodówki, na bazie
    > której chcę zrobić kompresor m.in. do aerografu.
    /.../
    > Inne sugestie w temacie ?

    Jeszcze jedna kwestia: czy należy się przejmować ubywaniem oleju z
    agregatu ? Nie bardzo jest jak kontrolować jego poziom, czy można
    przyjąć że odolejacz wszystko wyłapie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2016-12-06 02:19:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Jeszcze jedna kwestia: czy należy się przejmować ubywaniem oleju z
    > agregatu ? Nie bardzo jest jak kontrolować jego poziom, czy można
    > przyjąć że odolejacz wszystko wyłapie ?

    Co jakis czas mozna dolewac, ja dolewam silnikowego (podobno te ziebnicze
    moga byc rakotworcze i chlona wode), ale im wiecej dolejesz, tym wiecej
    wypluje do odolejacza.

    Zostawiles oryginalny rozruch na pozystorze? Jak zachowuje ci sie przy
    wlaczeniu chwile po wylaczeniu, jak pozystor jeszcze jest cieply? Ja
    musialem przerobic, bo nie chcial startowac.

    --
    http://www.chmurka.net/