  • 31. Data: 2018-07-25 15:25:45
    Temat: Re: Poczta, telegraf i telefon w dawnym Wrocławiu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A czemu nie ?
    > A co najmniej przelozonego i ewentualnie komisje.

    A co to daje? Co może stwierdzić komisja ponad to, że plomba jest
    naruszona? Będzie domniemywać, że ktoś się wkradł i zrobił coś złego?
    Przecież do tego nie ma podstaw -- wide mój dowcip z pociągnięciem
    za sznurek. Taka plomba wręcz ułatwia różne przewały -- lokator
    pokoju może na koniec dnia dziabnąć z biura jakieś wwity, zaplombować,
    mieć pewność, że nikt tego nie sprawdzi, a rano zgłosić naruszenie
    wejścia.

    > Tylko kto te pomieszczenia sprzątał ?
    > Choc w sumie sprzątaczka tez pracuje 7-15 :-)

    > Zapewne sobie zdawali sprawe z wartosci tego dobrostanu, i nie chcialo
    > im sie sprawdzac przy otwieraniu :-)

    Podejrzewam, że po prostu olali. Bo kto by się tam włamywał i po co?
    Bardziej prawdopodobne jest pojawienie się kogoś takiego jak ja.

    > Ale chocby takie pieczatki w szufladzie ... mozna przybic w dowodzie,
    > w dowodzie rejestracyjnym, na zaswiadczeniu ...

    Plombomania wykracza(ła) daleko poza takie przypadki.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2018-07-25 19:09:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >A co to daje? Co może stwierdzić komisja ponad to, że plomba jest
    >naruszona? Będzie domniemywać, że ktoś się wkradł i zrobił coś złego?

    otwory komisyjnie, dokona ogledzin, spisze protokol, przeslucha
    portiera :-)

> [...]
    >zaplombować,
    >mieć pewność, że nikt tego nie sprawdzi, a rano zgłosić naruszenie

    Ano moze. Ale jak to cos cenniejszego i wiekszego, to dochodzi kwestia
    wyniesienia - widzieli, ze nie wyniosl, a rano mialby 3 minuty :-)

    >Podejrzewam, że po prostu olali. Bo kto by się tam włamywał i po co?

    Jakby jednak ktos sie wlamal, to w ciemnej d* sa - w srodku wywalone
    szafy, okna zamkniete, a plomby przy wejsciu nie sprawdzili i
    naruszenia nie zglosili :-)

    J.

  • 33. Data: 2018-07-25 23:25:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > otwory komisyjnie, dokona ogledzin, spisze protokol, przeslucha
    > portiera :-)

    Zawsze to jakieś atrakcje w nudnej robocie. Można sobie takie
    przedstawienie organizować choćby i dwa razy w tygodniu.

    > Jakby jednak ktos sie wlamal, to w ciemnej d* sa - w srodku
    > wywalone szafy, okna zamkniete, a plomby przy wejsciu nie
    > sprawdzili i naruszenia nie zglosili :-)

    Sprawdził, sprawdził, wyglądała na nienaruszoną. Odciśnięta
    podrobioną pieczęcią. Kto mu teraz udowodni, że tak nie było?

    To oczywiste, że system wydumali ludzie, którzy koniecznie
    chcieli wymyślić coś poważnego, ale nie wiedzieli jak się za
    to zabrać. Słyszeli coś o pieczęciach, o plombach, ale nie mieli
    pojęcia jak to działa. Od czasów starożytnych pieczętowano listy
    powierzane nie do końca zaufanym osobom. Posłaniec wiózł papier
    zamknięty lakiem z odciskiem sygnetu. I albo dowiózł w całości,
    albo skracano go o głowę. Więc strzegł listu jak tylko potrafił.
    Pieczęcie pozostawione same sobie w miejscu publicznym, to już
    całkiem niedawny pomysł.

    Jarek

    --
    I ujrzałem: gdy otworzył pieczęć szóstą, stało się wielkie
    trzęsienie ziemi i słońce stało się czarne jak włosienny wór,

  • 34. Data: 2018-07-27 07:04:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2018 23:25:33 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Sprawdził, sprawdził, wyglądała na nienaruszoną. Odciśnięta
    > podrobioną pieczęcią. Kto mu teraz udowodni, że tak nie było?

    A kto mial klucze ?
    A kto mial pieczatke ?
    Wiec kogo aresztowac ?

> [...]
    > zamknięty lakiem z odciskiem sygnetu. I albo dowiózł w całości,
    > albo skracano go o głowę. Więc strzegł listu jak tylko potrafił.

    Jakis kiepski system.
    Przeciez jak widzial, ze cos sie stalo, to sp*.

    > Pieczęcie pozostawione same sobie w miejscu publicznym, to już
    > całkiem niedawny pomysł.

    Miejsce nie takie calkiem publiczne, jesli pieczetujemy po godzinach
    pracy, w teoretycznie zamknietym budynku.
    No i warto wiedziec, ze nikt nie grzebal w naszych cennych papierach.
    Choc jak papiery cenne, to powinny byc w sejfie.
    A na drzwiach sejfu dodatkowo pieczatka :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-07-27 07:37:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Choc jak papiery cenne, to powinny byc w sejfie.
    > A na drzwiach sejfu dodatkowo pieczatka :-)

    Z plasteliny! :DD
    (widywałem takie...)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 36. Data: 2018-07-27 10:29:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A kto mial klucze ?
    > A kto mial pieczatke ?
    > Wiec kogo aresztowac ?

    Jeśli chodzi o to, by kogoś aresztować, to i bez zabawy plasteliną
    się da.

    > Jakis kiepski system.
    > Przeciez jak widzial, ze cos sie stalo, to sp*.

    Lepszego nigdy (w tamtych czasach) nie wymyślono. Nie tak łatwo
    było gdzieś sp*, a i nierozsądnym było porzucanie kariery posłańca
    u jaśniepana.

    > Miejsce nie takie calkiem publiczne, jesli pieczetujemy po godzinach
    > pracy, w teoretycznie zamknietym budynku.

    Teoretycnie, bo jednak kręcą się wszędzi podejrzane indywidua (znów
    powołam się na swoją historię z wyrwaniem sznureczka).

    > No i warto wiedziec, ze nikt nie grzebal w naszych cennych papierach.

    Podpiera się drzwi zapałką. Tyle samo daje, co te wszystkie plomby.

    > Choc jak papiery cenne, to powinny byc w sejfie.
    > A na drzwiach sejfu dodatkowo pieczatka :-)

    Koperty też zalakowane.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2018-07-27 10:32:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Z plasteliny! :DD

    Co w tym śmiesznego, że z plasteliny? Tyle samo daje,
    co ołowiana plomba z "blombownicy" na druciku owiniętym
    cieńszym drucikiem.

    > (widywałem takie...)

    Wszystkie jakie widziałem mają specjalne oczka na plomby.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2018-07-27 13:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Podpiera się drzwi zapałką. Tyle samo daje, co te wszystkie plomby.

    Teraz moze i tak.
    Dawniej zapałke kazdy mogl polozyc, a pieczatke to juz nie kazdy mogl
    zrobic.

    >Koperty też zalakowane.

    Jak najbardziej - stara zasada ... i ciagle uzywana.

    J.

  • 39. Data: 2018-07-27 15:09:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak najbardziej - stara zasada ... i ciagle uzywana.

    Jeśli koperta leży pod kluczem w sejfie, ma to sens.

    --
    Jarek