  • 1. Data: 2012-10-28 20:54:56
    Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Mam w Golfie IV 1.9 tdi 90 KM (najsłabszy bez pompo-wtryskiwaczy)
    fabryczny podgrzewacz płynu chłodniczego z świec żarowych.

    http://images27.fotosik.pl/188/ed3ea66777cff35e.jpg

    Jako że autko mam od niedawna sprawdzałem świece żarowe w silniku i tym
    podgrzewaczu. Efekt 2 w silniku i 3 w podgrzewaczu zgon. ( a zima blisko)
    Pytanko kiedy te świece w podgrzewaczy się włączają, jakie warunki muszą
    być spełnione aby one pracowały zamiast świecy podłączyłem kablem
    żarówkę i do masy odpalony silnik a na fajce brak napięcia powtórzyłem
    to samo woltomierzem i efekt ten sam.
    Na forach piszą że: - musi być na zewnątrz po niżej -5, czas około 10 s
    od włączenia silnika, obroty silnika około 900/ min, włączony nadmuch
    szyby, obciążenie alternatora po niżej 50 %
    Trochę dużo tego i zaczęło przypominać mi instrukcje odpalania
    śmigłowca. Ta nagrzewnica grzeje silnik czy ułatwia nagrzanie poprzez
    nagrzewnice wnętrza pojazdu ? Czy wie ktoś kiedy to faktycznie pracuje.
    Czy świece żarowe w podgrzewaczu to ten sam model co w silniku ?

    Przemeq

  • 2. Data: 2012-10-28 21:40:48
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-10-28 20:54, Przemeq pisze:
    > Pytanko kiedy te świece w podgrzewaczy się włączają,

    Jak temperatura otoczenia spada do około 3,5stC

    > jakie warunki muszą
    > być spełnione aby one pracowały zamiast świecy podłączyłem kablem
    > żarówkę i do masy odpalony silnik a na fajce brak napięcia powtórzyłem
    > to samo woltomierzem i efekt ten sam.

    Zagmatwane to co napisałeś.
    Wykręć świecę i sprawdź pod napięciem czy trzpień się rozgrzewa.
    Wątpliwe by tyle było padniętych. Chyba że nigdy tam nikt nie zaglądał.

    >Ta nagrzewnica grzeje silnik czy ułatwia nagrzanie poprzez
    > nagrzewnice wnętrza pojazdu ? Czy wie ktoś kiedy to faktycznie pracuje.
    > Czy świece żarowe w podgrzewaczu to ten sam model co w silniku ?

    Grzeje krótki obieg silnika i nagrzewnice wnętrza pojazdu.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 3. Data: 2012-10-28 22:04:51
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-10-28 20:54, Przemeq pisze:
    > Czy świece żarowe w podgrzewaczu to ten sam model co w silniku ?
    Tego nie wiem. Bardzo możliwe że tak. Może ktoś obcykany w temacie Ci
    odpowie.
    Prosto sprawdzić wykręcając je i porównać.

    Ja lata temu zrobiłem podobny podgrzewacz do Kadetta 1,6D ze zwykłych
    świec żarowych takich samych jak w Kadecie i to działało znakomicie
    kilka lat bez awaryjnie.
    Ale np. w piecykach WEBASTO lub EBERSPAECHER można zastosować zwykłe
    świece żarowe ale stosują takie same, ale z innymi gwintami i nie za
    cenę zwykłej świecy. Silnik 30 zł a w piecyku za 150-300 :)
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 4. Data: 2012-10-29 08:39:50
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Takie warunki pracy odpisali mi na forum, świece nie grzeją omomierz
    wskazuje przerwę w obwodzie żarówka podłączona szeregowo nie świeci.

    To rozwiązanie jest fabryczne niczego nie montowałem, jak pisałem autko
    mam od nie dawna także mogło to latami nie działać, a idzie zima.
    Cytat z forum golfa
    Warunki zalaczenia tych swiec :
    - silnik pracuje od min. 10 s
    - temp. płynu chłodzącego >70°
    - temp. powietrza >5°
    - obr. silnika < 800
    - obciążenie Alternatora < 50% ( z tego co pamiętam )
    jedna -" małe grzanie " dwie lub trzy zależne jest
    to od obciążenia alternatora
    Nie wiem jaki typ świec tam jest czy takie same jak w silniku?
    Co one powodują ciepły nadmuch czy dogrzewanie silnika?

    Przemeq

  • 5. Data: 2012-10-29 10:39:16
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2012-10-28 20:54, Przemeq pisze:
    > Czy świece żarowe w podgrzewaczu to ten sam model co w silniku ?

    W Passacie AFN nie - są inne.

    P.

  • 6. Data: 2012-10-29 19:34:49
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-10-29 08:39, Przemeq pisze:
    > Co one powodują ciepły nadmuch czy dogrzewanie silnika?
    Podgrzewają płyn chłodniczy w krótkim obiegu.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 7. Data: 2012-10-30 09:22:14
    Od: PJ <p...@g...com>

    //To rozwiązanie jest fabryczne niczego nie montowałem, jak pisałem
    autko mam od nie dawna także mogło to latami nie działać, a idzie
    zima.

    sa jakies problemy z osiagnieciem 90C ? 10-15 minut jazdy powinno
    wystarczyc ...

    //Cytat z forum golfa

    nonsens, temp. plynu ponizej 40C, temp powietrza ponizej 5C, zaleznosc
    nieliniowa, decyduje komp

    //Nie wiem jaki typ świec tam jest czy takie same jak w silniku?

    inne -> ETKA

    P.

  • 8. Data: 2012-10-30 09:32:09
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    sprawdz przekazniki (1 na 1 swiece i 2-gi a potem cierpliwie poczekaj
    na zime :-) a w miedzyczasie sprawdz swiece tylko uwazaj na plyn ...

[...]

    sa to dodatkowe warunki, ktore zapobiegaja ciaglemu wlaczaniu i
    wylaczaniu swiec (zalezne od obciazenia alternatora)

    P.