  • 31. Data: 2017-11-16 22:29:35
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 17:28, cef pisze:

    > Nie mam żadnego dogrzewania (VW)
    > Raczej kwestia co jest nazywane ciepłym.
    > Dla mnie ciepłe to takie, że topi lód/szron z szyb, moge
    > też ogrzać ręce w tym nawiewie a inni pewnie potrzebują,
    > żeby im paliło włosy na rękach.

    VW miewają fabryczne dogrzewacze Webasto. Jest to tak małe (wielkości
    torebki 1kg cukru), że niektórzy nawet o tym nie wiedzą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2017-11-16 22:41:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:27, Adam pisze:

    > Masz kiepski silnik (mała sprawność).
    >
    > Jeden z moich byłych samochodów: Freelander z silnikiem TD4 (kod BMW:
    > M47). Silnik na tyle oszczędny, że na wolnych obrotach lub wolna jazda w
    > korku nie powodowała podgrzewania silnika.

    Może jest mało sprawny, ale na oszczędność tez nie narzekam.
    Dłużej na ciepło czekałem w benzynowym 1,6

  • 33. Data: 2017-11-16 22:44:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:29, Adam pisze:

    > VW miewają fabryczne dogrzewacze Webasto. Jest to tak małe (wielkości
    > torebki 1kg cukru), że niektórzy nawet o tym nie wiedzą.

    Zaintrygowałeś mnie :-)
    Sprawdzę to, ale raczej sądzę, żeby było coś takiego.

  • 34. Data: 2017-11-16 23:14:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:44, cef pisze:

    > Zaintrygowałeś mnie :-)
    > Sprawdzę to, ale raczej sądzę, żeby było coś takiego.

    nie sądzę

  • 35. Data: 2017-11-17 08:26:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 22:27:50 +0100, Adam

    > Masz kiepski silnik (mała sprawność).

    Albo źle wysterowany -- skoro silnik nie dba o siebie samego. Nic dziwnego
    w takim razie, że te szmelcwageny tak trują jak jeżdżą notorycznie
    niedogrzane.

    > Silnik na tyle oszczędny, że na wolnych obrotach
    > lub wolna jazda w korku nie powodowała podgrzewania silnika.

    Nie mogę powiedzieć aby Mazda miałą oszczędne diesle, niemniej jednak
    miałem to samo -- jak jest poniżej zera, to nawet przy rozgrzanym do
    temperatury roboczej silniku potrafi się załączyć webasto i dogrzewać.
    Szczególnie jak pofolguję z temperaturą w kabinie. :P

    Także ja bym to zdecydowanie zwalił na konstrukcję silnika.

    > to Webasto jeszcze przez pewien czas (jedna minuta?) pracowało.

    Wtedy to już nie pracowało, w sensie grzania, a jedynie przedmuchiwało
    komorę spalania w celu jej ochłodzenia. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2017-11-17 08:28:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 22:29:35 +0100, Adam

    > VW miewają fabryczne dogrzewacze Webasto. Jest to tak małe (wielkości
    > torebki 1kg cukru), że niektórzy nawet o tym nie wiedzą.

    Bez przesady, taką wielkość to ma sama pompka wody ze sterownikiem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2017-11-17 08:29:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 22:44:45 +0100, cef

    > Sprawdzę to,

    Najprościej tak:
    https://lh3.googleusercontent.com/7Cu-HfnVsm8qebqXFv
    B0n6ju9y2XrJCCtIrxXT1phB3p46BLkYyA8bJiy7-DDWoWpRcoSo
    YObL7ILMTKvOrvfTnMkuRfptFpSkbpbY_AohVZOF6QLwAtwE_Ato
    9clmWr4vfwaYELCh4_2ursHPKDcUVTVRYpbdWG-4zug8Mkm3jtXt
    7HMKoL0GBylkiMOvFFUFMKscF_arspt3fyxpjZ17zmLBwashLRRy
    6wkVrtcclpmAEu-QXDv6uT5QzZSAQBaaT116A6EEXa7puMsVRRPM
    0cPSwKaUYYqB2wnbWwpMuJVRVOiL-wnctU7wh24dJZH8a7H183EC
    MQPaLGRGpC3PqKFQIDwwgUjPug9-TtLk-LWWEwIvxZS6Zgj9B2RR
    Lrqd-8gHHDYJ0-iDXTQhVWJGmjAgV96N1mckH9E2rj9tzJm2_Q0Z
    rNHFIEw9q1b9wWCnx5MKPKDpnodqKSNjDuNfmoXY57-fYzb0Lwqu
    3jQ_a8z3FFDWh6fThCIxmW8mrd3-9xuvL0nFgzK4FnCNxMhJSUyI
    EBIqVDf3NBIeX_gdl7tpQMvDnJnUMK8Xohc6hEUPCWYpefbFPGc9
    kMC8wATiR90UzjtQAsY2rhjN6b3Q=w800-h600-no
    Chyba że było domontowane dodatkowo przez użytkownika.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2017-11-17 08:34:39
    Od: p...@g...com

    --Najprościej tak:

    kolega kupil Tourana u tureckiego tabliczka byla ale Webasto juz nie :-)

  • 39. Data: 2017-11-17 08:37:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Nov 2017 08:29:06 +0100, Myjk

    > Najprościej tak:

    Aha, można też mieć alternatywę do webasto
    co się zwie Eberspacher.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2017-11-17 11:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Albo źle wysterowany -- skoro silnik nie dba o siebie samego. Nic
    > dziwnego w takim razie, że te szmelcwageny tak trują jak jeżdżą
    > notorycznie niedogrzane.

    Mowisz ze czym bardziej niedogrzany tym bardziej truje?
    To po co egr obniza temperature na wolnych obrotach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,