  • 21. Data: 2017-11-16 08:44:06
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.11.2017 o 07:21, cef pisze:
    > Macie jakieś uszkodzone układy.
    > Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.
    A jakie niby układy?
    Nagrzewanie zależy od jazdy. U mnie jest tak, że zapalam, wyjeżdżam na
    drogę i wlokę się w sznurku 30-40 km/h. Nie da się gazu docisnąć, silnik
    pracuje na 5% mocy, a więc wskazówka termometru zaczyna się podnosić po
    3 kilometrach takiej "jazdy". W aucie zaczyna być ciepło, jak już widzę
    cel jazdy i za chwilę wysiadam.
    Jadąc tą samą trasą np. w niedzielę, jak nie ma ruchu i mogę dać trochę
    gazu, to u mnie też po minucie leci ciepłe.
    Jacek

  • 22. Data: 2017-11-16 08:54:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Nov 2017 12:06:48 -0800 (PST), Bolko

    > a ile takie webasto bierze paliwa
    > na te półgodziny w normalną zime?

    2.5-5kW
    0,3-0,6 L/h.

    > czesto trzeba tankować takie coś?

    To nie ZAZ :P Webasto jest podpięte do baku.

    BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2017-11-16 09:30:23
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 07:21, cef pisze:

    > Macie jakieś uszkodzone układy.
    > Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.

    Niech zgadnę, auto z grupy PSA bądź z silnikiem od PSA??

    Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową elektryczną
    nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od odpalenia silnika
    leci ciepłe powietrze do kabiny.

  • 24. Data: 2017-11-16 09:47:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > BTW 10 sek. zajmuje żeby to w góglu znaleźć. :P

    Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
    A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy.

    dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu

  • 25. Data: 2017-11-16 10:19:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 00:47:13 -0800 (PST), Bolko

    > Moje auto wg googla pali 6-7 litrów.
    > A ja jak osiem mi spali to jestem szczęśliwy.
    > dlatego coraz ostrożniej podchodzę do tego co pisze w googlu

    Przestrzelona analogia, bo samochód spali tyle, ile mu depnie kierowca.
    Znam takich, co palą 2x więcej niż ja i 4x częściej klocki hamulcowe
    wymieniają.

    W webasto nie ma pedału gazu, warunki (spalania) są w zasadzie stałe, więc
    i nie ma szczególnego miejsca na rozbieżności. Ale jako niewierny możesz
    zawsze dodać 10-20%. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2017-11-16 17:25:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 08:44, Jacek pisze:
> [...]
    > Jadąc tą samą trasą np. w niedzielę, jak nie ma ruchu i mogę dać trochę
    > gazu, to u mnie też po minucie leci ciepłe.

    To akurat masz raczej zepsuty termostat.
    Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
    nawet jak jadę w korku 30km/h
    Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
    dopiero po 8km. Do celu mam 10km.

  • 27. Data: 2017-11-16 17:28:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 09:30, Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    >
    > Bo PSA do większości aut z HDI pod maską montuje dodatkową elektryczną
    > nagrzewnicę wnętrza i wtedy faktycznie po 1 minucie od odpalenia silnika

    Nie mam żadnego dogrzewania (VW)
    Raczej kwestia co jest nazywane ciepłym.
    Dla mnie ciepłe to takie, że topi lód/szron z szyb, moge
    też ogrzać ręce w tym nawiewie a inni pewnie potrzebują,
    żeby im paliło włosy na rękach.

  • 28. Data: 2017-11-16 19:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To akurat masz raczej zepsuty termostat.
    > Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
    > nawet jak jadę w korku 30km/h
    > Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
    > dopiero po 8km. Do celu mam 10km.

    To i tak niezle.
    U mnie 90 to po jakis 15 km przy obecnej temperaturze rano czyli ok 3-4
    stopni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 29. Data: 2017-11-16 19:51:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To i tak niezle.
    > U mnie 90 to po jakis 15 km przy obecnej temperaturze rano czyli ok 3-4
    > stopni.

    bo my mamy samochody o wysokiej sprawności ;)

  • 30. Data: 2017-11-16 22:27:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 17:25, cef pisze:

    > To akurat masz raczej zepsuty termostat.
    > Na małym obiegu mam ciepłe po minucie z nawiewu
    > nawet jak jadę w korku 30km/h
    > Co więcej, wskaźnik temperatury pokazuje 90C
    > dopiero po 8km. Do celu mam 10km.

    Masz kiepski silnik (mała sprawność).

    Jeden z moich byłych samochodów: Freelander z silnikiem TD4 (kod BMW:
    M47). Silnik na tyle oszczędny, że na wolnych obrotach lub wolna jazda w
    korku nie powodowała podgrzewania silnika. Po 20 minutach zaczynało
    lecieć ledwo ciepłe powietrze - oczywiście przy wyłączonym Webasto. Stąd
    też pojazd fabrycznie wyposażony w Webasto ThermoTop-C. Bardzo szybko
    powodował rozgrzanie zarówno silnika, jak i wnętrza. Jeśli silnik się
    wyłączyło bez rozgrzania, to Webasto jeszcze przez pewien czas (jedna
    minuta?) pracowało. Policjant we Wiedniu dziwnie się patrzył ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam