  • 41. Data: 2017-11-17 11:20:22
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-16 o 17:28, cef pisze:

    > Nie mam żadnego dogrzewania (VW)

    Skąd wiesz?
    Na jakimś forum wyczytałem, że niektóre VW miały w standardzie
    elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego albo elektryczną grzałkę w
    nawiewie.

    yabba

  • 42. Data: 2017-11-17 11:24:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Nov 2017 10:00:49 +0000 (UTC), Budzik

    > To po co egr obniza temperature na wolnych obrotach?

    Po pierwsze, EGR nie jest otwierany na jałowych obrotach, zaczyna pracować
    zazwyczaj powyżej 1250 obr., i to tylko przy obciążeniu, pracując do koło
    2000 obr. Po drugie EGR nie jest otwierany gdy silnik nie ma optymalnej
    temperatury pracy. Czyli nawet jak silnik jest rozgrzany a jego parametry
    spadną, to EGR nie zostanie otwarty właśnie po to by dodatkowo nie chłodzić
    (pomijam, że chłodnice EGR montują od E4). W praktyce wygląda to tak, że w
    zimie praktycznie nigdy nie słyszę pracy zaworu EGR, za to w lato jak
    najbardziej klepie i mnie irytuje. Znaczy irytował, bo został wyczyszczony
    i już go mniej słychać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2017-11-17 14:36:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 08:26, Myjk pisze:
    > Thu, 16 Nov 2017 22:27:50 +0100, Adam

    > Wtedy to już nie pracowało, w sensie grzania, a jedynie przedmuchiwało
    > komorę spalania w celu jej ochłodzenia. :P

    Być może zależy od pojazdu lub implementacji.

    Swego czasu byłem w Webasto w Łomiankach na wymianę palnika. A że jestem
    z definicji ciekawski, to popytałem. Ludzie mówili, że po wyłączeniu
    niedogrzanego silnika przez (chyba minutę lub do temperatury) chodzi
    palnik, a później przedmuch. Jak auto postawiłem na śniegu, to rura
    wydechowa webasta topiła śnieg, leciało dość ciepłe powietrze przez
    dłuższy czas.
    Miałem też założyć zdalne sterowanie, ale kosztowało dużo (niecałe 3000
    netto), a potem sprzedałem auto.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2017-11-21 07:43:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 22:44, cef pisze:

    > Zaintrygowałeś mnie :-)
    > Sprawdzę to, ale raczej sądzę, żeby było coś takiego.

    Podgrzewacza żadnego nie mam.
    Dzisiaj przy temp 3C sprawdziłem i jest tak:
    po ok minucie leci ciepłe powietrze z nawiewu,
    ciepłe tzn można ogrzać ręce - dla niektórych może to być
    umowne i będą się upierać, że to zimne.
    Temperatura ta stale rośnie i po kilku minutach (7-8min)
    z nawiewu leci tak gorące, że z trudem da się trzymać dłoń przy samym
    nawiewie.
    (pokrętło ciepłego mam na max w czerwonym polu, dmuchawa na 1)
    To jest jakieś 8km przejechane i temp na wskaźniku dochodzi do 80-90C.
    Dojeżdżam do celu i nie było wyczuwalnego dłonią spadku temperatury
    oczekiwanej po otwarciu dużego obiegu. Zaparkowałem po 10km, podniosłem
    maskę - chłodnica zimna.
    Jak ktoś nie ma ciepła przez 10 km w korku, to ma po prostu otwierający
    się od razu termostat. Silnik diesel 1,9 VW

  • 45. Data: 2017-11-21 08:14:40
    Od: p...@g...com

    --Silnik diesel 1,9 VW

    mialem 1.9 ALH i grzal jak trzeba teraz mam CFFB 2.0 i kicha tzn jak temperatura
    zewnetrzna ponizej 5C to grzeje sie bardzo powoli i jezdzi niedogrzany, wymienie dla
    swietego spokoju termostat (ten od DSG) i zobaczymy

  • 46. Data: 2017-11-21 08:49:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 08:14, p...@g...com pisze:
> [...]
    zewnetrzna ponizej 5C to grzeje sie bardzo powoli i jezdzi niedogrzany, wymienie dla
    swietego spokoju termostat (ten od DSG) i zobaczymy

    W zasadzie to mam 2,0 (1968cm3) czyli to co u Ciebie nie działa :-)

  • 47. Data: 2017-11-21 10:29:50
    Od: p...@g...com

    --W zasadzie to mam 2,0 (1968cm3) czyli to co u Ciebie nie działa :-)

    Pasek
    https://forum.vw-passat.pl/topic/52968-problem-z-pas
    satem-b7-i-temperatur%C4%85-cieczy/
    Golf
    https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=12668&si
    d=5771c3e710ec49061425af168b7788a1&start=15
    I Audi
    http://www.a5klub.pl/index.php?topic=419.0

    moral jest taki ze termostat to czesc eksploatacyjna i jak cos nie halo to trzeba
    wymieniac

  • 48. Data: 2017-11-21 15:41:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Nov 2017 07:43:11 +0100, cef

    > Jak ktoś nie ma ciepła przez 10 km w korku, to ma po prostu otwierający
    > się od razu termostat. Silnik diesel 1,9 VW

    Ale tu jednak uparty jesteś... Nie, nie mam nic popsute, w przeciwnym razie
    musiałyby jeździć setki tysięcy fabrycznie popsutych samochodów takich jak
    mój, a których twórcy musieli być na tyle głupi, żeby zamiast naprawienia
    uwalonego termostatu, dowalali webasto kosztujące 3 klocki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2017-11-21 16:15:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 15:41, Myjk pisze:
> [...]
    > mój, a których twórcy musieli być na tyle głupi, żeby zamiast naprawienia
    > uwalonego termostatu, dowalali webasto kosztujące 3 klocki.

    Tysiące kierowców nawet nie wiedzą, że mają coś zwalone,
    a druga połowa nie zwraca na to uwagi.
    Może po prostu warto sprawdzić czy się otwiera obieg czy nie,
    ale pewnie 80% jeżdżących nie wie jak to sprawdzić.

  • 50. Data: 2017-11-27 07:59:49
    Od: p...@g...com

    --Może po prostu warto sprawdzić czy się otwiera obieg czy nie, ale pewnie 80%
    jeżdżących nie wie jak to sprawdzić.

    tez nie wiedzialem wiec wymienilem termostat przy DSG bo irytowalo mnie te 70C przy
    jezdzie autostrada i jest git czyli 90C po 15 minutach jazdy po miescie czy po 7km na
    autostradzie, 2.0 CFFB