  • 1. Data: 2012-11-21 23:43:51
    Temat: Podkrecanie Core-i3
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Czesc!

    Jak sie teraz sprawy maja z podkrecaniem prockow i3-IB? Czytam i tylko,
    ze maja zablokowany mnoznik i jedynie przez BCLK sie da - ale w sumie to
    sie nie da bo zmiana BCLK tylko w niewielkim zakresie.

    Ale jak moja pamiec siega to np. i7-920 tez mialy zablokowany mnoznik i
    rowniez podkrecalo sie je za pomoca BCLK. No i tam to BCLK nie podnosilo
    sie o pare procent ale znacznie wiecej - mozna bylo proca pognac z 2.6
    na 3.8 albo i lepiej jak ktos mial dobry egzemplarz.

    W zwiazku z tym na czym polega trudnosc z BCLK przy obecnych procesorach
    (np. takim i3)?

    Kiedys sie dalo i plyta na to pozwalala a teraz juz nie pozwala?

    --
    Pozdrawiam,
    mk4

  • 2. Data: 2012-11-23 18:38:30
    Temat: Re: Podkrecanie Core-i3
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisal w wiadomosci
> [...]
    > maja zablokowany mnoznik i jedynie przez BCLK sie da - ale w sumie to sie
    > nie da bo zmiana BCLK tylko w niewielkim zakresie.

    Tak, o kilka %.

> [...]
    > sie o pare procent ale znacznie wiecej - mozna bylo proca pognac z 2.6 na
    > 3.8 albo i lepiej jak ktos mial dobry egzemplarz.

    Tak bylo do czasu s1156. Od s1155 wszystko sie zmienilo.
    A bedzie jeszcze gorzej, bo Intel nie mogac zmusic userów do wymiany plyty
    przy wymianie CPU, zamierza wymusic to "hardwarowo", poprzez trwala
    integracje CPU z plyta:
    http://pclab.pl/news51724.html

    > W zwiazku z tym na czym polega trudnosc z BCLK przy obecnych procesorach
    > (np. takim i3)?
    >
    > Kiedys sie dalo i plyta na to pozwalala a teraz juz nie pozwala?

    Trudnosc polega na celowym zamierzenia Intela zeby praktycznie zlikwidowac
    OC w tanszych CPU (dlatego zablokowano w tym segmencie i mnoznik i glówna
    magistrale). Intel odskoczyl juz na tyle daleko od AMD ze niekrecone Intele
    konkuruja wydajnoscia z kreconymi AMD. Jesli koniecznie chcesz krecic to
    jedynym wyjsciem jest dorzucenie 300 zl do i5 w wersji "K" (oczywiscie w
    takim przypadku dojdzie ci nie tylko odblokowany mnoznik, ale i wyzsza
    czestotliwosc oraz prawdziwe 4 rdzenie, a nie 2 prawdziwe i 2 wirtualne jak
    w i3).