  • 71. Data: 2011-10-16 18:59:33
    Temat: Re: Policja chce zrobić kolejny przekręt
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 20:28:22 +0200, Paweł W. napisał(a):

    > Nasz kierowca VW odmówił przyjęcia mandatu
    > i sprawa skończy się w sądzie (prowadzący policjant został ukarany mandatem za
    > spowodowanie kolizji, a nasz kierowca nie uznał "sugerowanej" współwiny).

    Tu mi się coś nie zgadza. Przy sugerowanej współwinie i jednoczesnej
    odmowie przyjęcia mandatu przez jedną ze stron, autmatycznie nikt nie
    dostaje mandatu. Oceny kto jest winny przechodzi na sąd.

    --
    Franc

  • 72. Data: 2011-10-17 07:07:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 18:59:33 +0200, Franc napisał(a):

    > Tu mi się coś nie zgadza. Przy sugerowanej współwinie i jednoczesnej
    > odmowie przyjęcia mandatu przez jedną ze stron, autmatycznie nikt nie
    > dostaje mandatu. Oceny kto jest winny przechodzi na sąd.

    Nie calkiem - jesli policja uznaje ze obaj winni, to moze zaproponowac dwa
    mandaty, a w razie watpliwosci skierowac sprawe do sadu - tylko jedna,
    skoro drugi sie przyznal.
    Ot np obaj cofali i sie d* - ale musialby jeden twierdzic ze widzial ze
    drugi tez cofal, albo byc trzeci swiadek, albo drugi glupi i nie powiedzial
    ze on stal. Czy np dwie ciezarowki na waskiej drodze i dwa rozbite
    lusterka.
    Albo tradycyjnie - jeden za wyprzedzanie na skrzyzowaniu, drugi za
    nieudzielenie pierwszenstwa pojazdowi z prawej i na glownej.

    J.

  • 73. Data: 2011-10-17 07:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 16:35:15 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    P.S. kasuj na drugi raz niepotrzebne czesci cytatow.

    > Wyobraź sobie sytuację w której są dwa nagrania walnięcia mercedesów. Z kamery
    > tego co przywalił widać że wybiera najgorszy możliwy manewr i da się obliczyć
    > że jedzie szybciej niż w tamtym miejscu wolno. I jest drugie nagranie z
    > walniętego. Nagranie z tylnej kamery. Na nim nie widać żeby ten co przywalił
    > poprawnie sygnalizował zmianę pasa.

    Ale widac ze zajal prawy pas, a sekunde pozniej ten pierwszy zaczal skret w
    prawo.

    > Co w takiej sytuacji zrobił by policjant
    > który przyjechał rozstrzygnąć spór?

    Dwa mandaty proponuje, a w razie odmow dwa wnioski do sadu, i do kazdego
    nagranie z kamery jako dowod ?

> [...]
    > zapalniczki z kamerkami. Na kartę toto jest. Nie trzeba mieć podglądu od razu
    > i natychmiast. Zmusić taka kamerkę, bo niekoniecznie musi to umieć, żeby
    > nagrywała w pętli. Albo od początku po każdym uruchomieniu silnika jak pamięci
    > wystarcza na godzinę. Jakość może być dowolna bo jak ktoś dostanie strzała od
    > czerwonego samochodu to nie da się podłożyć w to miejsce niebieskiego. Mam
    > starą małą kamerkę znanej na całym świecie firmy Medion. Kiedyś była fajna a
    > teraz to gówno. Pamięci jej wystarcza przy rozdzielczości 320x240 na 5 minut.

    Ale w petli nie potrafi i co jej zrobisz ?

    > Przy takiej marnej rozdzielczości widać czy ktoś miga kierunkowskazami, z
    No wlasnie kiepsko widac

    > bliska udaje się numer przeczytać.
    I to tez moze byc trudne.

    Niedawno byl tu film jak sie chyba bmw wcisnelo miedzy pojazdy.
    I pojechalo dalej, a numery nieznane.

    > Ludzie na chodnikach mają oczy i nosy. Jak
    > ktoś znajomy będzie szedł to go poznasz na nagraniu.

    Szansa jak w totku, a przydatnosc jeszcze mniejsza.

    > użytkownika potrzebna jest kamerka bez podglądu nagrywająca ostatnie 5 minut.
    > Chyba że ktoś po godzinach fascynuje się oglądając film z trasy Poznań

    Owszem, ale pod warunkiem ze nie zapomnisz wylaczyc po kolizji.
    A wypadek gdy skonczysz nieprzytomny ?

    > Warszawa. Nie wiem czy czujesz sytuację jak sporo osób by miało kamerki.
    > Policjanci grzeczniejsi, korbelkowy nie przywali jak na torowisku stoisz i
    > czekasz żeby zjechać.

    No coz - w USA radiowozy wyposazyli w kamerki.
    Drogie i srednio dobre, ale i tak tansze niz prawnicy :-)

    J.

  • 74. Data: 2011-10-17 09:43:32
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > A wypadek gdy skonczysz nieprzytomny ?

    > No coz - w USA radiowozy wyposazyli w kamerki.
    > Drogie i srednio dobre, ale i tak tansze niz prawnicy :-)

    Masz rację że obydwaj mogli by dostać mandat. Tylko ten co dostał mógł dostać
    za wszystko, łącznie z tym że nie miał kapturków na wentylach. Ale nie za
    spowodowanie lub przyczynienie się do zdarzenia. Oczywiście jeśli by zdołał
    udowodnić że ten co przywalił nie sygnalizował poprawnie zmiany pasa zanim go
    zmienił. Bo że przekroczył wtedy prędkość jest oczywiste. Nawet jak
    sygnalizował to zaczął to robić w trakcie zmiany pasa, a to jest
    niedopuszczalne. A co do kamerki. Akurat migające światło widać przy marnej
    rozdzielczości dobrze. Jak bym nie zrobił eksperymentu to bym nie pisał że
    szczegółów jest dostateczna ilość na kiepskim nagraniu. Akurat w przypadku
    tamtego zdarzenia rozpoznawanie numerów było zbędne. W przypadku każdego
    zdarzenia powodującego unieruchomienie samochodów nie ma potrzeby odczytywania
    numerów z nagrania. Super kamerki potrafiące zarejestrować numery ze stu
    metrów to podpierdalacze niech sobie kupują. Mnie wystarczy kiepska. I taką na
    okoliczność spotkania II i III stopnia sobie kupię. Taką za 29 zł + wysyłka.

  • 75. Data: 2011-10-17 11:54:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    LEPEK wrote:

    > A tak w ogóle sama kolizja miała miejsce z pojazdem uprzywilejowanym
    > i to jest fakt, a czy on miał prawo być uprzywilejowany, to już
    > "insza inszość".

    Wcale nie jest pewne czy był uprzywilejowany, bo jak sugerują
    uczestnicy wypadku - nie było sygnałów dźwiękowych.

    Mogło być tak że policjantka przepychała się przez korek na zasadzie
    "pomigam kogutem, może zjadą".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 76. Data: 2011-10-17 12:49:21
    Temat: Odp: Odp: Policja .. publicznie.
    Od: "Zelko4x" <o...@j...pl>

    > Załatwianie potrzeb fizjologicznych nie jest zabronione przez prawo -
    > robisz to publicznie?

    No to zrób to, najlepiej przy Straży Miejskiej lub Policji.
    Udowodnisz, że masz rację.

  • 77. Data: 2011-10-17 13:05:17
    Temat: Odp: Odp: Policja ... błędy.
    Od: "Zelko4x" <o...@j...pl>

    > Bo to nie szkoła, gdzie można się papierkiem zasłaniać. To życie.

    Co ci się przywidziało ? Kto tu się zasłania ? Jakim papierkiem ?

    > Istotnym błędem przy pisaniu na grupach dyskusyjnych jest cytowanie
    > wrotek i podpisów - zaprzestań tego, proszę.
    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl

    Cytuję specjalnie, aby każdy szybko rozpoznał
    <ciach, autocenzura>

  • 78. Data: 2011-10-17 13:27:43
    Temat: Re: Odp: Odp: Policja ... błędy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zelko4x,

    [...]

    > Cytuję specjalnie, aby każdy szybko rozpoznał
    > <ciach, autocenzura>

    To zapraestań tego - nie łam obowiązujących obyczajów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 79. Data: 2011-10-17 21:50:25
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Karolek, Sun, 16 Oct 2011 13:06:24 +0200, pl.misc.samochody:

    Komputer mu się zepsuł? Biedaczysko...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 80. Data: 2011-10-17 22:50:35
    Temat: Re: Policja chce zrobi kolejny przekr t
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl>

    > Spokojnie. Nie mam zamiaru się pastwić i trzymam za Pawła kciuki.
    > Po prostu należę do osób, którym błędy ortograficzne przeszkadzają i
    > twierdzenie jakoby zasady ortografii nie obowiązywały na tej grupie uważam
    > za... niestosowne. A w przypadku pisania na komputerze można wielu z nich
    > uniknąć.

    W jaki sposub błendy jakie świadomie popełniłem uniemorzliwiły Ci
    zrozumienie treści ? Rozumiem, rze chciałbyś by ludzie pisali tak jak Ty,
    ale ... to sobie przecież sam morzesz poprawiać co inni piszą tak samo jak
    oni mogą. Czysz nie ?

    :-)