-
Data: 2015-05-27 19:14:47
Temat: Polprawda to jednak klamstwo
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Nazwiazujac do jednego z watkow o pieszych chcialme podzielic sie pewnym
spostrzezeniem. Ostatnio bylem za nasza zachodnia granica (nie
prowadzilem tam samochodu) i przechadzajac sie zwrocilem uwage na to w
jaki sposob moze tam pieszy przekroczyc jezdnie. Zaobserwowalem
przynajmniej trzy miejsca w jakis tam sposob przeznaczone do tego celu:
Miejsce 1: Sygnalizacja swietlna, brak oznakoania o przejsciu dla
pieszych, ciagle linie w poprzek jezdni wyznaczajace "przejscie" oraz
gruba ciagla linia zatrzymania (jak przy sygnalizacji) dla samochodow na
kazdym z pasow. Tutaj reguly wydawaly sie jasne - swiatla decyduja.
Watpliwosci mam jak to jest w momencie gdy sygnalizacja nie dziala -
brak oznakowania pionowego (niby sa linie ale przeciez moga byc
niewidoczne). Tak czy inaczej nie mam 100% pewnosci jakie reguly wtedy
mialyby obowiazywac.
Miejsce 2: Chodnik dochodzi do jezdni, i jest na brzegu tak rzadek
jasnych pochylych plytek majacych na celu ewidentnie ulatwienie
podjechania wozkiem czy np na rolkach (i jednoznacznie sugerujacy, ze tu
mozna przejsc). Brak oznakowania pionowego i jakichkolwiek linii na
jezdni. Z obserwacji wynikalo, ze piesi stoja na krawedzi i _czekaja_ az
pojazdy przejada. Kierowcy nie zwazaja na czekajacych pieszych i sie nie
zatrzymuja.
Miejsce 3: To klasyczna "zebra" z oznakowaniem pionowym, ze jest to
przejscie dla pieszych.
I teraz, zakladajac, ze miejsce 2 jest wlasnie takim przejsciem, gdzie
mozna przechodzic ale nie ma sie pierwszenstwa to ja rozumiem, ze mozna
przepisy o pierwszenstwie pieszego jeszcze probowac wprowadzac. Wtedy w
wiekszosci miejsc robi sie takie wlasnie miesca do przekraczania jezdni
(gdzie jak wyglada mozna przejsci ale pojazdy nie maja obowiazku sie
zatrzymac nawet jak pieszy wisi na krawedzi) a tam gdzie to bardzo
potrzebne to robi sie prawdziwe przejscie w postaci zebry albo z
sygnalizacja. Wtedy takich prawdziwych pzejsc moze byc niewiele.
Tymczasem u nas sie klamie jak to w innych krajach cos sie przyjelo
podczas gdy zdaje sie sa tam zupelnie inne rozwiazania (te wspomniane
Miejsca typu 2 byly np przy takim sporym sklepie - gdzie u nas juz dawno
wymalowaliby ze 4 zebry i jakies 10-20 znakow postawili).
Tak wiec wydaje sie, ze to nie jest tak, ze przeciez u nich dziala to u
nas tez bedzie. U nich po prostu wyglada na to, ze jest zupelnie inaczej.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.15 09:54 Ergie
- 28.05.15 11:27 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=