  • 21. Data: 2016-12-01 19:23:28
    Temat: Re: Polska drugą Japonią !
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 01.12.2016 o 16:08, J.F. pisze:

    > Gdzies trzeba trzymac klucze ... i moze jakiegos backdora :-)
    > W zasadzie powinny byc w jakim eepromie.

    Właśnie dlatego żeby nie było backdora (ściślej: żeby było wiadomo, że
    nie ma), cała struktura i zasadza działania powinna być ogólnie znana.

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2016-12-01 19:59:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Dec 2016 15:57:21 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Rozsądnie to chyba się powinno zrobić tak ; zrobić projekt i dać do
    > wykonania jakiemuś producentowi ( ASIC to się nazywa ?).

    Ale po co? Procesor nie jest celem tutaj, tylko kasa z uzyskanych
    funduszy.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-12-01 20:13:39
    Temat: Re: Polska drug? Japoni? !
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Piotr Wyderski <n...@m...com> wrote:

    > Wychodzi po 3,94 z?. na Polaka. Taniej mo?na kupi? gotowe na Allegro.
    > W detalu. No ale je?li b?dzie pachnia? ?wierzopem i dzi?cielin? pa??,
    > a krzem b?dzie z kamienia z Jeleniej G?ry, po kt?rym sam wiesz kto
    > st?pa?, to mo?e warto...

    Ja ma "token" z Banku Zachodniego. OIDP to koszt wydania 300 zl.
    Tego typu rzeczy sa drogie. Dowod osobisty powinien byc trudny
    do sklonowania. Karty z Allegro to byle kto sklonuje.

    Przy zakupie duzej ilosci mozna liczyc na znizki, ale producent
    chce zeby mu sie koszt badan zwrocil z zyskiem. Przy tym to
    "zwrocil" obejmuje tez projekty ktore padly -- wiekszosc sie
    nie udaje, a te udane musza zarobic na reszte.

    Tak ze moim zdaniem pieniadze sa w rozsadnej ilosci. Czy projekt
    sie uda to inna sprawa -- jak sie nie sprobuje to w kolejnej
    dziedzinie bedziemy uzaleznieni od innych krajow.

    --
    Waldek Hebisch

  • 24. Data: 2016-12-01 23:25:05
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik a...@m...uni.wroc.pl napisał:

    > Ja ma "token" z Banku Zachodniego. OIDP to koszt wydania 300 zl.
    > Tego typu rzeczy sa drogie. Dowod osobisty powinien byc trudny
    > do sklonowania. Karty z Allegro to byle kto sklonuje.

    Nie wiem czym się różni token od dowodu osobistego, co w środku
    siedzi, ale na stronach pwpw piszą że robili już takie dowody
    dla innych państw z ICkami w środku z USA.

    Wątpię by jakieś państwo zapłaciło pwpw za taki dowód więcej niż
    40pln/sztukę.

  • 25. Data: 2016-12-02 00:35:28
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Ja bym tam wstawił duża polską firmę programistyczną z doświadczeniami w

    Yy... mówisz o TEJ firmie, co na literę, jak w polskim słowie tłumaczonym z
    angielskiego to fuck?

    > przetargach. To zagwarantuje że nigdy nie powstanie, ale za to bedzie
    > kosztowało duże miliony i kilkanascie komisji śledczych oraz rozrywkę do
    > emerytury. Ten kabaret może być warty tych kilku gorszy.

    Hmm... to ja chyba już wolę pośmiać się z kabaretu na TVP, czy Polsacie. Tam
    to jest przynajmniej z założenia głupie.
    Spadam, bo polityka mi nie smakuje.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 26. Data: 2016-12-02 00:35:51
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Druga Jamponia, normalnie druga Japonia! Dobrze gada, dać mu wódki!

    Od razu sake!

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 27. Data: 2016-12-02 16:35:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-02 00:35, HF5BS wrote:
    > Yy... mówisz o TEJ firmie, co na literę, jak w polskim słowie
    > tłumaczonym z angielskiego to fuck?

    Mówie o dowolniej dużej firmie informatycznej nastawionej na łapanie
    rzadowych przetargów i ich nie realizowanie. Czyli de facto wszystkie.

  • 28. Data: 2016-12-02 17:43:19
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 30 November 2016 21:26:10 UTC, sundayman wrote:
    > http://www.pb.pl/4649863,19682,pwpw-za-trzy-lata-moz
    e-powstac-polski-mikroprocesor-koszt-to-150-mln-z

    > Ja tam może się nie znam, ale mam wrażenie że sensu ekonomicznego ani
    > technicznego nie ma. Za to ślicznie da się na to dostać pieniążki z
    > różnych dotacji...

    10 lat temu PWPW brała udział przy tworzeniu polskiego tachografu, oprogramowanie na
    karty czipowe zleciła informatycznej firmie Irlandzkiej, w której pracuję, pewnie
    teraz będzie podobnie, poszczególne moduły zleci podwykonawcom rozsianym po świecie.

  • 29. Data: 2016-12-02 21:55:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > 10 lat temu PWPW <...> oprogramowanie na karty czipowe zleciła informatycznej
    firmie Irlandzkiej, w której pracuję, pewnie teraz będzie podobni

    Aaaa ! Mamy na grupie osobnika z układu ! Maciar ! Gdzie jest Maciar ??!

  • 30. Data: 2016-12-03 00:28:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wystarczy 150 milionow. Kto powiedzial ze ma byc duza i ze ma cokolwiek z wyjatkiem
    wywiadow w tv produkowac.