    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 18 Feb 2016 00:40:57 -0800 (PST)
    Subject: Polskie realia
    From: s...@g...com

    A ja powiem tak,
    Mam dostęp do pewnej kwoty.
    I mogę tę kwotę zainwestować w COŚ.
    Jako że Edisonem nie jestem wiec postanowiłem dać ogłoszenie.
    W stylu: Zainwestuje pewną kwotę.

    Pierwsza ciekawostka.
    Jestem z małopolski (zaznaczyłem w ogłoszeniu)
    a tylko jedna osoba odezwała się z małopolski.
    Pytanie dlaczego? :)

    Druga ciekawostka.
    Oczywiście w pierwszym dniu ogłoszenia ludzie dzwonią.
    Ostatnim razem było 10 w pierwszym dniu(sprawdziłem).
    O liczbie maili jakie dostaje nie wspomnę.
    Na początku odpisywałem teraz już kasuje.

    Wracając, nauczony doświadczeniem po kilku minutowej rozmowie zawsze proszę
    o jakiegoś maila ze szczegółami.
    Efekt, po ostatniej serii telefonów mam jednego maila gdzie Pan cos odpisał.
    Reszta cisza.

    Trzecia ciekawostka.
    Na palcach jednej ręki mi się zdarzyło że przeszliśmy do dalszego etapu.
    Ale się zdarzyło Efekt PANDA.
    Czyli wypłata pensji w pierwszym miesiącu działania firmy dla pomysłodawcy.
    Nie jestem chciwy ale jeśli za 25% udziałów (takie są stawki)
    mam pomysłodawcy płacić pensje to sorry ale mnie nie stać.
    Możemy się podzielić zyskiem a nie kapitałem.

    I jeszcze takie przemyślenia.
    Czytam grupe kolejową i :
    Pendo bez sensu
    Rail-Baltica bez sensu
    Rail-Carpatia bez sensu

    Oczywiście że trzeba pracować u podstaw żeby np. pociąga Kraków Katowice nie jechał
    1,5 godziny.
    Ale Politycy a pośrednio my Polacy/ludzie potrzebujemy wielkich projektów.
    Wieża Eiffla 100 lat temu była bardzo krytykowana.
    A teraz ?
    Paryż=Wieża Eiffla.

    I tak myśle że 90% z tego programu innowacji pójdzie w piach.
    To są koszty rozwoju jak sam Konrad kiedyś pisał.

    Pod koniec lat 90-tych jakiemuś Managerowi z funduszu zaproponowano inwestycje w
    Googla.
    Stwierdził że to jest bez sensu. Wtedy firma była warta 500 mln.
    Teraz jest warta 500 mld.