  • 11. Data: 2015-05-21 21:27:59
    Temat: Re: Pomiary EMC interfejsy
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 20:25, Dupek Żołędas pisze:

    > Życzę sukcesów.

    Dziękuję.

    Też "jakoś zarabiałem". Przez wiele lat.
    > Nowicjusze w branży ,u których nadzieja bierze górę nad zdrowym
    > rozsądkiem, znajdą się zawsze...:-)).Jak świat światem na tym to polegało.
    > Nigdy nie zajmowałem się alarmami. Produkowałem sprzęt laboratoryjny i
    > naukowy dla PAN.

    Ponad 20 lat temu też się zdarzało, że produkowałem sprzęt laboratoryjny
    dla PAN :) Teraz raczej robię urządzenia pomiarowe dla przemysłu. I tak
    jakoś daję radę ponad dwie dekady. Może lepiej byłoby gdybym wyjechał,
    ale nie narzekam. Na etacie jako inżynier elektronik czy automatyk
    miałbym znacznie gorzej.
    Jak ktoś prowadzi firmę i coś produkuje to wydatek rzędu 8 tysięcy nie
    jest kwotą, która niszczyłaby jego marzenia o byciu biznesmenem.
    No i te porównanie do pensji stróża nocnego (ze stawką 3-5 zł/godz)
    raczej by pasowało do jakiegoś frustrata.

    > Interes polega na zarabianiu pieniędzy.
    > Zawsze trzeba zrobić rachunek kosztów. Nie tylko bezpośrednich.
    > Przez wiele lat musiałem ,z braku środków obrotowych, pracować na
    > zasadzie sprzedaży tzw. wartości intelektualnych , które n.b. w Polsce
    > nigdy szczególnie wysoko cenione nie były.
    > Teraz wreszcie się to zmieniło i już nie muszę...:-).
    > Ale jak kto lubi stale się uczyć i żyć nadzieją ,że nadąży i wyprzedzi
    > Chińczyków to...voila...:-))).
    > Ja już ,Chwała Panu, nie muszę...:-).

    Jak kiedyś odziedziczę ogromny spadek to też nie będę musiał :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2015-05-22 09:46:27
    Od: Bool <n...@n...com>

> [...]
    > Jeśli policzyć rachunkiem ciągnionym to stawka wyjdzie gdzieś w okolicach stróża

    Nie przesadzajmy. Koszt tzw. godzin inżynierskich w labie to około 150zł.
    W kilka godzin można zrobić większość badań jeśli jest się dobrze przygotowanym.

  • 13. Data: 2015-05-22 11:20:40
    Od: Bool <n...@n...com>

    Bardzo dziękuję za pomocne odpowiedzi.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Spotkałeś się może z takim problemem, że EUT jest zasilany
    z DC, a lab
    twierdzi, że badania zakłóceń przewodzonych na zasilaniu są w stanie zrobić tylko dla
    zasilania AC.
    Zasilanie EUT z jakiegoś zasilacza w tym przypadku nie ma sensu, bo właściwie będzie
    się badać wtedy
    komplet (zasilacz+EUT).

  • 14. Data: 2015-05-22 13:48:09
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 11:20, Bool pisze:
> [...]
    > zasilaniu są w stanie zrobić tylko dla zasilania AC. Zasilanie EUT z
    > jakiegoś zasilacza w tym przypadku nie ma sensu, bo właściwie będzie się

    Owszem spotkałem się. Ludzie z labu uważali, że skoro urządzenie będzie
    zasilane z jakiegoś fabrycznego zasilacza umieszczonego w szafce
    automatyki to musimy stworzyć w miarę zgodne warunki, czyli postawić
    szafkę z jakimś fabrycznym zasilaczem. Śmieszne, bo dopiero trzeci
    dostarczony przez nas zasilacz nie dawał emisji przewodzonej
    przekraczającej dopuszczalne poziomy. A wszystkie miały CE. Dodam, że ta
    nadmierna emisja nie była sumą oddziaływania EUT i zasilacza, a samego
    zasilacza, bo odpiąłem EUT szukając źródeł emisji.
    Podobno niektóre inne laby mają nawet własne "czyste" 12 i 24
    doprowadzone do komory aby można było mierzyć EUT zasilając je z DC.
    "Nasz klient, nasz per - pan"

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2015-05-22 13:49:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 09:46, Bool pisze:

    > Nie przesadzajmy. Koszt tzw. godzin inżynierskich w labie to około 150zł.
    > W kilka godzin można zrobić większość badań jeśli jest się dobrze
    > przygotowanym.

    Ojtam Ojtam. Dupek chciał sobie trochę ponarzekać jak to u nas jest
    tragicznie. Kampania wyborcza :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2015-05-22 14:13:51
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 22-05-15 o 13:49, Mario pisze:

    > Ojtam Ojtam. Dupek chciał sobie trochę ponarzekać jak to u nas jest
    > tragicznie. Kampania wyborcza :)

    Żadna tam kampania wyborcza, bo rzecz dotyczy nie tylko Polski, ale
    całej UE,USA etc.
    Zresztą...każdemu wolno kochać...:-)))).
    Po 30 latach zajmowania się elektroniką i informatyką, pisania
    oprogramowania, iluś tam rodzinach kontrolerów znudziło mnie to już
    okrutnie...:-).

    Bulba...:-).

  • 17. Data: 2015-05-22 14:31:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do komory aby można było mierzyć EUT zasilając je z DC. "Nasz klient, nasz

    Ja do tej pory wszystko co zasilane z 12V mierzyłem zasilone z akumulatora.
    Jeden minus takiego podejścia to pomiary Surge. Jak użyjesz zasilacza
    reprezentującego standardowy system użytkowania urządzenia to Surge dostanie
    zasilacz i moim zdaniem na jego wyjściu DC to już śladu po tym praktycznie
    nie ma.
    A tak to wychodzi, że urządzenie zasilane z sieci DC i dla sieci DC są
    zdefiniowane testy Surge (tak jak dla AC tylko wstawia się 40om w szereg z
    generatorem co daje około 25A impuls na wejściu DC).
    P.G.

  • 18. Data: 2015-05-22 14:44:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilaniu są w stanie zrobić tylko dla zasilania AC. Zasilanie EUT z
    > jakiegoś zasilacza w tym przypadku nie ma sensu, bo właściwie będzie się

    Limity emisji przewodzonej w kierunku sieci mają chronić tę sieć przed
    podłączonymi urządzeniami a nie zasilacz AC/DC przed Twoim EUT.
    Generalna zasada jest taka, że urządzeń normalnie współpracujących w grupie
    nie mierzy się osobno, a razem (producenci myszek, pendrive-ów itp. na pewno
    mają jakiś specjalny notebook tylko do testów EMC).
    P.G.

  • 19. Data: 2015-05-22 17:55:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 14:13, Dupek Żołędas pisze:

> [...]
    > Po 30 latach zajmowania się elektroniką i informatyką, pisania
    > oprogramowania, iluś tam rodzinach kontrolerów znudziło mnie to już
    To co teraz robisz oprócz ględzenia na grupie?

    > Bulba...:-).

    bulba.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-05-22 20:36:07
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 17:55, janusz_k pisze:

    > To co teraz robisz oprócz ględzenia na grupie?

    > bulba.

    Wygląda na to, że ma tyle siana że nie musi robić. Dostał spadek albo
    się bogato ożenił.

    --
    pozdrawiam
    MD