  • 21. Data: 2015-05-22 22:22:54
    Temat: Re: Pomiary EMC interfejsy
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 22-05-15 o 20:36, Mario pisze:

    > Wygląda na to, że ma tyle siana że nie musi robić. Dostał spadek albo
    > się bogato ożenił.

    Panowie,
    Nie skupiajcie się na mnie tylko na meritum :-).
    Powiedzmy, że przytuliłem ciepłą wdówkę , która taktownie zeszła...:-))))).
    To spełnia oba przytoczone w dociekaniach warunki..:-).

    Jest cały szereg branż gdzie umiejętności konieczne do ich skutecznego,
    czytaj dochodowego z ang. profitable, wykonywania stanowią nikły procent
    tego co trzeba umieć aby "od a do z" uskutecznić projekt urządzenia
    elektronicznego (najpierw dobrze byłoby znaleźć na niego odbiorcę),
    wdrożyć go do produkcji, przejść wszystkie wymagane badania (jeśli kto
    legalista), opracować oprogramowanie współpracujące na PC,itd., itp.
    Kiedyś, we Włoszech, kiedy opowiadałem co robię włoskim inżynierom, a
    oni pytali kto to wszystko robi ,a ja odpowiedziałem,że
    ja...jednoosobowo to oczy im się zrobiły jak spodki...:-).

    Konia z rzędem za konkretne przykłady zaprzeczające mojej tezie.
    Oczywiście nie spodziewam się , niestety, rzeczowych odpowiedzi i
    przykładów opłacalnej produkcji elektronicznej w warunkach tu i teraz
    firmy jedno- ,kilkuosobowej, produkcji bardzo małoseryjnej etc.
    Moja uwaga, że dochód odpowiada profitom stróża nocnego jest pewną
    przenośnią, ale...zastanówcie się Panowie nad tym co umiecie, ile na to
    poświeciliście czasu i nauki, jak to się ma do waszych realnych
    dochodów.Takie investment/profit ratio.
    Jak mówię nie jest to tylko polski problem.
    The more you know the less you get.
    To powiedzenie usłyszałem nie w Polsce.
    Mój przyjaciel, rodowity Anglik, świetny spec od sieci komórkowych,po
    wielu latach zawodowych peregrynacji po świecie zrezygnował, bo "nie
    jestem w stanie konkurować z pakisami. Umieją 1/5, ale biorą 1/3".

    Bulba.

  • 22. Data: 2015-05-22 23:09:54
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 22:22, Dupek Żołędas pisze:

> [...]
    > wielu latach zawodowych peregrynacji po świecie zrezygnował, bo "nie
    > jestem w stanie konkurować z pakisami. Umieją 1/5, ale biorą 1/3".

    O ile tekst o stróżu nocnym zdawał mi się pisany przez frustrata to
    teraz jestem pod wrażeniem. Trudno znaleźć jakieś argumenty przeciwko.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2015-05-23 09:30:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przykładów opłacalnej produkcji elektronicznej w warunkach tu i teraz
    > firmy jedno- ,kilkuosobowej, produkcji bardzo małoseryjnej etc.

    Ktoś nad tym czuwa, aby przykłady się nie znalazły :(. Jak już sytuacja się
    rozwija coraz lepiej to się powymyśla dyrektywy i pozamiatane. Jak mimo to
    się jednak jakoś ludziom udaje to się im dowali RoHSem wymagającym kwitów od
    chińczyka na każdy element + wiarygodnego udokumentowania dlaczego się
    akurat temu chińczykowi ufa na tyle, że nie zleca się laboratoriom testów
    RoHS jego elementów.
    P.G.

  • 24. Data: 2015-05-23 10:40:03
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 23-05-15 o 09:30, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > udokumentowania dlaczego się akurat temu chińczykowi ufa na tyle, że nie
    > zleca się laboratoriom testów RoHS jego elementów.
    Oczywiście. Przy czym jeden z polityków (mam na myśli tzw. poważnych
    polityków z poważnych państw), w przypływie niekontrolowanej szczerości,
    powiedział wprost, że wszystkie te "bezwarunkowo słuszne" uregulowania
    służą tylko i wyłącznie wyeliminowaniu z rynku niezależnych producentów
    i zamknięciu go dla małych podmiotów. Czyli jest to wprowadzanie
    komunizmu.Tym razem jest to komunizm korporacyjny.
    Potem leje się ślozy o np. zaniku klasy średniej, a przecież
    konsekwentnie robi się wszystko by tą klasę średnią rozdeptać wszelkimi
    możliwymi metodami.
    To jest wojna !
    I walka na przeżycie.
    Przy czym ja szanse na przeżycie na rynku elektroniki oceniam na zero,
    również z powodów ,o których pisałem poprzednio.
    Czas self made manów dobiegł końca.
    Przepraszam za defetyzm.

    Bulba