  • 1. Data: 2010-03-31 16:38:05
    Temat: kabłąk trapezowy...?
    Od: kkrolewna <k...@g...com>

    Witam wszystkich
    i błagam o pomoc, jesteście moją ostatnią deską ratunku. Pisałam juz
    na pl.misc.budowanie i nikt się nie odzywa.
    Otóż tłumaczę na czeski katalog blach łukowych, gdzie w kilku
    miejscach
    pojawia się słowo kabłąk:
    "Charakterystyczne wartości przekroju, dla kombinacji pojedyńczego
    kabłąka, z listwą z tworzywa sztucznego"
    oraz:
    "Typ B złożony z pojedynczych kabłąków trapezowych z przebiegającym
    góra ciągłym profilem z tworzywa sztucznego (ew. drewno) umożliwia
    uzyskanie wartości k = 0,38W/m2K dla całej konstrukcji" (chodzi o typ
    konstrukcji dystansowej, na którą, zdaje się, kładzie się warstwę
    blach łukowych)
    I tutaj bardziej szczegółowo:
    na warstwie wewnętrznej dachu
    mocuje się za pomocą nitów
    uszczelniających kabłąki trapezowe
    do każdej półki górnej blachy łukowej
    X, ewentualnie do co drugiej
    półki w przypadku gdy warstwa
    wewnętrzna wykonana jest z blach
    Y.
    * do zamocowanych kabłąków przykręcamy
    ciągły profil z tworzywa
    sztucznego (ew. krawędziaki drewniane)
    stosując samowiercące śruby
    z łbem wpuszczanym.
    * kolejnym krokiem jest wypełnienie
    wnętrza kabłąków materiałem
    izolacyjnym oraz ułożenie izolacji
    termicznej wraz z montażem blach
    łukowych warstwy zewnętrznej.
    NIe znam się na budownictwie, ale wyguglowałam sobie, jak takie cos
    wygląda (link poniżej) i rozumiem, że służy do mocowania różnych
    rzeczy (w tym znaczeniu po czesku nazywa się to třmen), co boirąc pod
    uwagę powyższy kontekst, dosyc zbiło mnie z tropu.... Najbardziej
    ostatni cytat - jak takie coś można czymkolwiek wypełniać...? I w
    jakim w ogóle sensie może to być "trapezowe" (gugiel tez nie zna
    trapezowych kabłąków)?
    Podejrzewam więc, że słowo to zostało użyte niepoprawnie, co jest o
    tyle
    możliwe, że mam powody, by przypuszczać, że cały katalog tłumaczony
    jest (niezbyt udolnie) z jakiegoś innego języka (angielskiego być
    może).
    1) Pierwsze pytanie brzmi więc, czy moje podejrzenie wydaje wam się
    słuszne.
    2) Jeżeli nie mam racji, to proszę o wytłumaczenie, czy chodzi o to
    http://ale.gratka.pl/kategoria/rury.html ,
    czy słowo "kabłąk" ma jeszcze jakieś inne znaczenie - w takim razie
    proszę mi wyjaśnić, o co chodzi. Jak taka część wygląda, ewentualnie
    jakiś synonim... Jakiekolwiek dane, które pomogły by mi w znalezieniu
    odpowiednika. Albo moze ktoś zna odpowiedni termin w jakimkolwiek
    innym języku?
    3) Jeżeli faktycznie wyrażenie zostało użyte bez sensu, to proszę
    spróbować zgadnąć, o co mogło w rzeczywistości chodzić. Może "kabłąk"
    ma tutaj oznaczać wygięty kształt jakiegoś profilu, czyli poprawnie
    jakiś profil łukowy czy coś podobnego...?
    Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki, podpowiedzi, domysły,
    cokolwiek... powiedzcie chociaż, czy kiedykolwiek słyszeliście o czymś
    takim jak kabłąk trapezowy.
    Katarzyna-zdesperowana

  • 2. Data: 2010-03-31 18:49:34
    Temat: Re: kabłąk trapezowy...?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki, podpowiedzi, domysły,
    > cokolwiek... powiedzcie chociaż, czy kiedykolwiek słyszeliście o czymś
    Taki uczony był. Pawłow się nazywał. Sprawdzał jak działają bodźce na psy. Może
    idź tym tropem. Widać że to komercyjny tekst. Znaczy się z kasą ma coś
    wspólnego. Napisz że jak ktoś pomoże to kolację postawisz. Napisz w ramach
    zachęty ze mówią że ładna jesteś. Niektórym to pewno i dziecko w komplecie by
    nie przeszkadzało. Na 100% zadziała. A tak na jakieś ochłapy w podpowiadaniu
    możesz się załapać.

  • 3. Data: 2010-04-01 06:30:30
    Od: kkrolewna <k...@g...com>

    On 31 bře, 20:49, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Taki uczony by . Paw ow si nazywa . Sprawdza jak dzia aj bod ce na psy. Mo e
    > id tym tropem. Wida e to komercyjny tekst. Znaczy si z kas ma co
    > wsp lnego. Napisz e jak kto pomo e to kolacj postawisz. Napisz w ramach
    > zach ty ze m wi e adna jeste . Niekt rym to pewno i dziecko w komplecie by
    > nie przeszkadza o. Na 100% zadzia a. A tak na jakie och apy w podpowiadaniu
    > mo esz si za apa .
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

    dzieki za cenny ochlap
    K.

  • 4. Data: 2010-04-02 14:16:20
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Radosna twórczość autora dokumentacji, bo "kabłąk trapezowy" pachnie nieco
    kwadratowym kołem. Kabłąk jest raczej kolisty.

    W tym przypadku, na podstawie opisu proponuję:
    - wspornik trapezowy
    - podłużnica mocująca trapezowa
    - listwa mocująca trapezowa ( o profilu trapezowym)
    - szyna mocująca trapezowa
    PP

  • 5. Data: 2010-04-02 14:52:03
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Przeczytałem jeszcze raz tekst i z szyną, czy listwą chyba się nieco
    zagolopowałem. Cokolwiek to jednak jest, spełnia to rolę uchwytu, mowa o tym w
    tekscie. Najbezpieczniej będzie jednak nazwać to "uchwyt trapezowy".

    PS
    Kabłąk to na przykład ramka z rurki czy pręta , na której rozpięta jest piła
    ogrodnicza. Poniżej używają wprost nazwy "piła kabłąkowa".
    http://tiny.pl/hgjvm
    PP

  • 6. Data: 2010-04-18 14:38:00
    Od: kkrolewna <k...@g...com>

    Dzieki za odpowiedz.
    Nie zagladalam juz na ten watek, bo musialam wyslac tlumaczenie, takze
    nie skorzystalam. Stanelo na tym, ze powiadomilam klienta, ze
    tlumaczenie, ktore ja otrzymalam jako tekst zrodlowy, jest
    nienajlepszej jakosci, przetlumaczylam jak leci, zaznaczylam czerwonym
    markerem i tyle. Wydaje mi sie, ze klient byl raczej przyjemnie
    zaskoczony, ze wykrylam ten blad i ze w ogole sie przejelam tym, ze
    text nie ma sensu. Widocznie nie zawsze tak bywa (zreszta wystarczy
    sie przyjrzec co poniektorym wytworom, ale mniejsza z tym, nie ta
    grupa ;))).
    W kazdym razie pozdrawiam,
    Katarzyna